Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2018

Featured Replies

Geplaatst:

Ik ben blij met 20 liter water in enkele dagen. De heftige stormen met het onweer zijn hier links en rechts van ons dorp langsgetrokken tot mijn vreugde. Ik moest gisteren een paar dorpen verderop met de auto en reed op een gegeven moment op een "hoogvlakte" waar alleen maar velden in de weide omgeving zijn..liggen er afgerukte takken langs de weg en in de akker..die zijn echt van ver gekomen

Vannacht toch maar potten over de aardappelplanten gezet, het werd 2 graden en ik vertrouwde het niet.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Geen vorst meer?

Ik zie nergens onder de 3 graden staan maar ik zie de laatste dag van 14 dagen dat het lager gaat.

Dus ik wacht nog wel even

Ik heb al 2 maisplanten geplant als test, doen het nog goed!

https://www.weerplaza.nl/nederland/lelystad/12571/

Geplaatst:

Vrijdag ochtend heel vroeg: nachtvorst?

In de nacht van donderdag naar vrijdag lijkt het behoorlijk fris te worden, zeker in het oosten van het land. Twente: + 2,8 graden.

Dat is de nu verwachte temperatuur op 1,5 meter hoogte.

Bij weinig tot geen wind (verwachting: weinig wind) en kraakhelder weer (verwachting: vrijwel onbewolkt) kan de temperatuur aan de grond tot wel 5 graden lager worden.

Zelf uitrekenen: 2,8 – 5 = ?

Plaatjes (van zowel de weer- en klimaatpluim als van de expertpluim):

nachtvorsttwentetemp62261525250488.png

nachtvorsttwente24761525250488.png

Bron:

http://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen-en-verwachtingen/weer-en-klimaatpluim

Geplaatst:

Goeie waarschuwing Henk. Las bij Weeronline donderdagnacht idd tot min 4 aan de grond verwacht

Zelfs aan de kust kans op nachtvorst.

Fleece en olielampen weer uit de kast gehaald.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

dank Henkg!

had dus net de tomaatjes, pepers, basilicum naar de kas verhuisd...gaan we dus helpen met wat kaarslicht

Geplaatst:

Sta al buiten om de bloemen zaadjes onder de bomen in de boomgaard te zaaien. Lees ik dit.... denk dat ik beter dit weekend wat zaaien.

Hen net al onder 6 bomen gedaan .

Geplaatst:

Afgelopen nacht zijn bij mij de bovenste 5 cm van de uitlopende takken scheuten vd kiwibessen bevroren..u bent gewaarschuwd.

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Logisch geredeneerd betekent dat dat mijn planten niet - of in elk geval minder snel - bevriezen als ik ze in de muurkas op 1,5 meter hoogte zet in plaats van op de grond.

Klopt die conclusie?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

SHIT ik had vandaag net mais geplant nou dan moet ik tunnels over de planten doen

want vrijdag wordt het 1 graden.

Geplaatst:

Als ik de weersites moet geloven blijft het bij ons een graad of 4 s nachts. Dat zou mooi zijn want ik heb gisteren veel zaken uitgeplant omdat we maandag op vakantie gaan. Hopen dat alles het overleefd.

Geplaatst:

Toch nog even naar de tuin geweest om de aardappels die nieuw boven waren aan te aarden.

Vanmorgen vroeg was het 4 graden en nu is het 8 graden en het koelt snel af.

Op de tuin had ik er meer aangestoken, dekentjes en warme kruiken werden aan de aardappels uitgedeeld.

Maar niet iedereen is hier zo zorgzaam, ik zag ook al tuinen met komkommers, tomaten en courgettes.

Bij vertrek hingen de nevels al in de polder.

De laatste kou hoop ik, dan kan alles naar buiten.

Geplaatst:

Ik heb ook voor alle zekerheid de aardappels toegedekt. Liever dat ik het voor niks heb gedaan dan vorstschade.

Geplaatst:

Buienradar zegt nu: Grondtemperatuur -1,7 ....

Hopelijk is er in de kas genoeg warmte blijven hangen want de eerste 11 pepers staan daar sinds eergisteren.

Geplaatst:

Minimum grondtemperatuur tot 06:40u:

20180404mingrond44781525410399.png

Hier viel het erg mee (Zeeland, vierkante hokje).

Gelukkig maar, want de vier theelichten XL bleken uit te zijn gegaan. Waarschijnlijk wel te koud om de stearine voldoende te laten smelten. Daar moet ik nog wat op verzinnen, maar dat is hopelijk pas in het late najaar / volgende vroege voorjaar.

Geplaatst:

Hier volgens het plaatje van Henk ook boven 0 gebleven. Om 8 uur was het alweer 12 graden in de kas. En buiten alweer 8 graden. Dus gelukkig viel het hier wel mee met de kou

Geplaatst:

Hier voorspelde men 3° en vorst aan de grond. Gezien ik in de stad woon, en het hier altijd wat warmer is, heb ik niks afgedekt.

Heb mijn thermometer op de grond gelegd. Het koudste moment vannacht/vanmorgen was 7,3°. Oef, geen verloren werk gedaan.

Geplaatst:

Bij ons in de bollenstreek precies 0.0 aan de grond. Maar wel veel afdekwerk gedaan. Ach. Dat kan geen kwaad. Blijft het toch net ietsje warmer. Vinden de gevoelige plantjes toch fijner. En nu schiet de temperatuur omhoog zeg! Sjonge wat een uitersten vandaag

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

nog 1 of 2 nachten en ik kan gerust slapen iniedergeval gaat het niet vriezen denk ik hier.

Geplaatst:

HAHA wat een weerbericht zeg.

Er wordt gezegt dat het vriezen ging maar het mininum was 7 graden vanacht,

Geplaatst:

Wat een weer.

Een week geleden was het maar 8 graden overdag, vandaag is het volle zon en 26°C...morgen wordt het warmer.

De planten krijgen er van langs.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Jakkes. Weeronline voorspelt voor Gouda nu +3 op waarnemingshoogte de komende nacht.... indien windstil en onbewolkt kan het op de grond dan ongeveer 5 graden kouder zijn.... heb gelukkig bijna alles wat tomaat of komkommer is in potten staan in een kas die ik op 1 raampje na dicht heb gedaan, maar de IJsheiligen doen hun reputatie eer aan. Mijn tuin ligt bovendien niet in de bebouwde kom... denk dat t wel goed komt, maar zou erg verdrietig worden wanneer ik morgen 30 (half) dode planten aantref.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.