Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Pippi, oow fijn om te horen zeg! Wat ik hier voornamelijk in het topic heb gezien zijn al plantjes met bloemetjes, dacht echt dat ik te laat was heb pas 22 maart gezaaid! Overigens is de foto wel echt de grootste en loopt derest daar een stuk achter geen idee waarom allemaal hetzelfde gedaan! En inderdaaad pff wat zijn ze traag zeg.

Groetjes en een goed weekend gewenst!

Geplaatst:

Als ze midden maart gezaaid zijn is het heel normaal dat ze nog geen bloemetjes hebben.

Ik vind ze altijd heel langzaam groeien. Maar eens ze enkele echte blaadjes hebben gaat het veel sneller.

Komt goed. Binnen enkele weken hebben ze ook bloemetjes.

Geplaatst:
Veel te laat inderdaad, ik ben al in februari begonnen maar dit jaar ontkiemt nog niet eens de helft. Ik hoop dat ik er nog wat van kan maken ondanks het late zaaien.

Nu heb ik net hetzelfde voor dit jaar. Mijn peper- en paprika's zijn wel opgekomen maar groeien extreeeeeem traag, van de tomaten is de omkomst 1%!!!!! en ook veel te laat om de tomaten nog te herzaaien dus zal ik op zoek moeten gaan naar een mooie winkel (liefst in West VLaanderen) met een mooi assortiment tomaten. Echt jammer hé!!!

Geplaatst:

Dat was in een 18l pot denk ik...m'n grootste potmaat toen. De grootte van de plant weet ik niet meer.

Is de thai sun niet dezelfde als de thai hot culinary? De thai hot culinary heb ik dit jaar opnieuw. Die groeit meer in de breedte dan in de hoogte. Het eerste jaar dat ik een moestuin had, groeide ik hem. Dat was een van de mooiste sierpepers toen.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Ik vind van wel.

De thai hot culinary vind ik heel decoratief en hij is zeer smaakvol.

Andere sierpepers hebben meestal een vrij 'doordringende' smaak. Ze hebben wel veel zon nodig voor zo'n smaak.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Zo, de eerste paprika's staan in de kas. Nog niet uitgeplant, want hun geplande plek heeft vrijwel de hele dag zon, dat leek me met de weersverwachting van de komende dagen wel erg overdreven warm. Bovendien moet ik eerst nog 6 kroppen andijvie opeten voor er plek is. Woensdag ga ik ze uitplanten, dan komen er een paar halfbewolkte minder hete dagen aan. En ik zag de eerste bloemknopjes!

Geplaatst:

Mijn pepers en paprikas gaan morgen de kas in. De thuiskok zal denk ik toch de ramen wat moeten kalken, omdat ik bang ben dat ze anders zullen verbranden.

Gisteren was het met de deur dicht 54 graadjes in de kas

De meeste van mijn pepers hebben al bloemetjes, dus ik gok op een goede peperoogst dit jaar...sambal, flakes en noem maar op....nu al zin in helemaal na het fiasco van vorig jaar....

Geplaatst:

Mijn paprika plantjes staan echt al een week of 2 buiten zodra het lekker weer was. Ook de laatste paar dagen staan ze s nachts buiten en het vergaat ze heel goed zo te zien.

Ik ben ze ook van plan om al lekker in de moestuin bak te gaan zetten.

Geplaatst:
Wow, 1% is wel heel erg weinig. Waren het nieuwe zaden of ligt het misschien aan je manier van bewaren?

Het waren zaadjes van vorig jaar maar ik vrees dat het aan mijn manier van bewaren ligt... Ik merk immers dat de opkomst van de courgette, komkommer en pompoen ook niet echt zoooo waaaauw is... Voldoende om het seizoen met een mooie oogst te vullen maar zeker niet alles is opgekomen.

Ik begin dus volgend seizoen met een volledig nieuwe voorraad aan zaad!

Wel jammer dat ik nu beroep zal moeten doen op plantgoed voor mijn tomaten. Een deel van het plezier bestaat voor mij toch wel uit het groot brengen van de plantjes vanaf het zaad...

Geplaatst:

Bewaar dan volgend keer het zaad van de tomaten en de pepers gewoon in de vriezer. Dan gaat het echt heel lang mee.

Geplaatst:

Mijn peperplanten vanmorgen rond 9 uur naar de kas gebracht en in de grond gestopt en meteen een plens water erbij...vonden ze blijkbaar niet leuk zoveel warmte ineens... begonnen slap te hangen....

Dus de temperzon gepakt, gerold, geknoeid en hoppa.......temperatuur van 60 graadjes terug kunnen brengen naar 33 graadjes. ze stonden er 3 uur later heel wat blijer bij en rechtop bij

Geplaatst:
Claudia69,

Geen idee hoe jullie dat quoten doen, maar met de opmerking ''Die staat er mooi bij hoor, daar zal je zeker oogst van halen.''

Maakt mijn weekend dan weer wel, ik ben erg benieuwd!

Tevens zie ik dat jij een kleine tegenslag hebt gehad, nu ben ik wel benieuwd naar een fotootje van hoe jou plantjes erbij staan momenteel.

Sorry voor het prutsen met die quotes, ik heb wellicht een stukje te veel weggeknipt. Even tijd gevonden om een paar foto's op te laden. Van de paprika's en de ananaskers heb ik vorig jaar blijkbaar geen foto's getrokken begin mei, van de aubergines wel. Zijn allemaal in dezelfde potgrond geplant en zijn allemaal kleiner dan normaal.

De aubergines vorig jaar begin mei:

P118067289661525707975.JPG

En dit jaar:

P121056629511525709381.JPG

En mijn paprika's zoals ze er nu bij staan:

P121055819981525708929.JPG

P121056143471525708934.JPG

Staan nu drie dagen buiten, verpot in beter bemeste grond en hebben er al twee nieuwe blaadjes bij. Ik hoop dat de steeltjes volgen en alsnog dikker worden. Want het zijn maar dunne sprietjes... Daar zie ik voorlopig niet veel oogst aan groeien.

Ik heb mijn ananaskersjes ook ruimer geplant in andere grond en die zaten duidelijk ook serieus op hun honger. Zijn eindelijk aan het groeien nu. Normaal gaan die als een trein zodra ze verspeend zijn naar eigen potjes. Ze zouden nu dubbel zo groot mogen zijn met 6-7 cm grote blaadjes en een steeltje van minstens een halve cm dik.

P121056232371525708647.JPG

Ik baal dus wel een beetje van die k*t-grond die ik kocht, maar deze hebben nog tijd om bij te trekken en er zijn ook dingen die wel fijn groeien, zoals de granaatappelstruikjes die ik voor mijn dochter zaaide en die intussen hun derde jaar ingaan. Daar moet ik nog even checken of ik ze nu in struikvorm laat of ze op stam laat verder groeien.

P121056561301525708679.JPG

Geplaatst:

Ik weet helemaal niet hoe je moet quoten dus wat dat betreft geen probleem. Woow de foto's laten inderdaad een beduidend verschil zien, wat jammer zeg. Wellicht met een mooie zomer toch nog veel oogst claudia! Bedankt voor de foto's leuk om te zien hoor! Groetjes

Geplaatst:

De eerste peper in wording : een purple jalapeño. De volgende zal Jimmy Nardello zijn, want daar begint een bloemetje te verdrogen.

IMG2018050809164038418771525803769.jpg

Geplaatst:

Bij mij is de eerste ook bezig, en met vele andere bloemetjes al aan de planten. Heb 3 ring of fire in 1 pot staan. Vorige week dinsdag begonnen met afharden, en volgens mij doet de zon haar goed. Op het begin werden de blaadjes erg slap van de zon, maar dat gaat steeds beter, en met de temperaturen van komende dagen denk ik niet dat ik de plant nog (af en toe) uit de zon hoef te houden vanaf morgen.

B51361B0-4608-4318-A452-6A360C1C8EBA86431525853479.jpeg

Geplaatst:

Hier zijn de pepers toch wel even stil blijven staan qua groei, door de kou van de afgelopen dagen. Eén van de drie pepers (Habanero Pink) heb ik zelfs vervangen door eentje die nog op de vensterbank binnen stond. De andere twee beginnen gelukkig door de lekkere dagen wel wat bij te trekken, jammer dat het morgen weer wat frisjes wordt...

Geplaatst:
Claudia69,

Geen idee hoe jullie dat quoten doen, maar met de opmerking ''Die staat er mooi bij hoor, daar zal je zeker oogst van halen.''

Maakt mijn weekend dan weer wel, ik ben erg benieuwd!

Tevens zie ik dat jij een kleine tegenslag hebt gehad, nu ben ik wel benieuwd naar een fotootje van hoe jou plantjes erbij staan momenteel.

Sorry voor het prutsen met die quotes, ik heb wellicht een stukje te veel weggeknipt. Even tijd gevonden om een paar foto's op te laden. Van de paprika's en de ananaskers heb ik vorig jaar blijkbaar geen foto's getrokken begin mei, van de aubergines wel. Zijn allemaal in dezelfde potgrond geplant en zijn allemaal kleiner dan normaal.

De aubergines vorig jaar begin mei:

P118067289661525707975.JPG

En dit jaar:

P121056629511525709381.JPG

En mijn paprika's zoals ze er nu bij staan:

P121055819981525708929.JPG

P121056143471525708934.JPG

Staan nu drie dagen buiten, verpot in beter bemeste grond en hebben er al twee nieuwe blaadjes bij. Ik hoop dat de steeltjes volgen en alsnog dikker worden. Want het zijn maar dunne sprietjes... Daar zie ik voorlopig niet veel oogst aan groeien.

Ik heb mijn ananaskersjes ook ruimer geplant in andere grond en die zaten duidelijk ook serieus op hun honger. Zijn eindelijk aan het groeien nu. Normaal gaan die als een trein zodra ze verspeend zijn naar eigen potjes. Ze zouden nu dubbel zo groot mogen zijn met 6-7 cm grote blaadjes en een steeltje van minstens een halve cm dik.

P121056232371525708647.JPG

Ik baal dus wel een beetje van die k*t-grond die ik kocht, maar deze hebben nog tijd om bij te trekken en er zijn ook dingen die wel fijn groeien, zoals de granaatappelstruikjes die ik voor mijn dochter zaaide en die intussen hun derde jaar ingaan. Daar moet ik nog even checken of ik ze nu in struikvorm laat of ze op stam laat verder groeien.

P121056561301525708679.JPG

Ik weet niet of het een troost kan zijn maar mijn pepers/ paprika's en aubergines staan net zo hoog als die van jouw terwijl ik ze toch reeds in februari gezaaid heb. Ik heb ze ondertussen ook al een lekker grote pot gegeven maar groeien willen ze voor het moment enkel op een heeeeeeel traag tempo doen.

Frustrerend hé! En al zeker als je dan bij de buren of elders ziet dat die al hun eerste vruchtjes kunnen bewonderen

Geplaatst:
Hier zijn de pepers toch wel even stil blijven staan qua groei, door de kou van de afgelopen dagen. Eén van de drie pepers (Habanero Pink) heb ik zelfs vervangen door eentje die nog op de vensterbank binnen stond. De andere twee beginnen gelukkig door de lekkere dagen wel wat bij te trekken, jammer dat het morgen weer wat frisjes wordt...

Kou?? Het is in de dertig graden!

Geplaatst:

Ik weet niet of het een troost kan zijn maar mijn pepers/ paprika's en aubergines staan net zo hoog als die van jouw terwijl ik ze toch reeds in februari gezaaid heb. Ik heb ze ondertussen ook al een lekker grote pot gegeven maar groeien willen ze voor het moment enkel op een heeeeeeel traag tempo doen.

Frustrerend hé! En al zeker als je dan bij de buren of elders ziet dat die al hun eerste vruchtjes kunnen bewonderen

Jazeker, maar ik zie ze nu na het verpotten in andere grond wel in gang schieten. Ze staan buiten ook lekker warm in hun tunnelkasje. Ik denk dat ze echt op hun honger zaten. Misschien moet je de jouwe ook wat ruimer zetten in nieuwe grond? En zeker niet te nat, want ze ontwikkelen maar flinke wortels als de grond vrij droog blijft. Dat is toch mijn ervaring.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...