Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

020-Moesdag VERPLAATST! 19 mei 2018


Mellie

Aanbevolen berichten

Ehhhh ik kan dus niet. wat niet weg zou hoeven nemen de ruiltjes te laten slagen. Ik heb die dag verplicht tuin werk(en tuinen schouwen als tuincommissie).

 

 

Dusssss sorry.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel pepino’s. Van de mini-variant heb ik nog een aantal zaailingen over. Dus dat komt vast goed Reina!

 

Ik ga over een week mijn lijstje hier eens flink updaten. Dan spit ik de rest van dit draadje ook even goed door. Hopelijk weet ik dit weekend of er nog ergens een plekje in mijn tuin vrij is om te vullen met al het andere mooie aanbod hier.

 

@Stan wat jammer dat je er niet bij bent! (Al begrijp ik het wel.)

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bijna zo ver. Zoveel zin in!

 

En dus, hier opnieuw mijn lijstje (aangevuld en geschrapt waar van toepassing).

 

Laat het vooral even weten als je iets echt, Echt, Echt! wilt hebben, dan neem ik het mee en reserveer ik het. Anders neem ik op de bonnefooi wat losse zaailingen mee. Die vinden 19 mei dan geheid een nieuw onderkomen. Als er iets is wat je echt graag wilt hebben, wat je al even zoekt, maar wat niet op mijn lijst staat, laat het dan ook weten. Ik heb niet alles op de lijst hieronder gezet, dus kan vast nog wel wat missen.

 

Ik heb aan zaailingen:

  • Papalo (1)
    Padron paprika (1)
    Pipiche (1)
    Roi rubra
    Gele bestomaat
    Mini-pepino
    Walking stick cabbage
    Muismeloen
    Early mizuna
    Early mibuna
    Celtuce Chinese lettuce
    Chinese celery
    Wonderberry
    Quilquina
    Pipiche
    Orach red plume
    Turkse wilde spinazie
    Beefsteak en Black Prince tomaten (meegenomen uit Zuid-Afrika, zaadjes door elkaar heen, dus het is een verrassing welke je precies krijgt)
    Neem (vergeven)

 

Ik heb aan stekken:

  • Zoute banaan
    Brugmansia (roze, geworteld)
    Moerasanemoon
    Onsterfelijkheidskruid
    Aardpeer
    Goldfish’ Chileense guave (2)

 

Overig:

  • Rosella bloemen op siroop (een vergeven, nog een over)
    Gedrogde Roselle-bloemen
    Kombucha scoby (meerdere)

 

Gevraagd:

  • Egyptische ui
    Jun scoby
    Foeniculum vulgare 'Giant Bronze'
    Siberische ginseng
    Okinawa spinazie
    Zeevenkel
    Indianenlook
    Eugenia neonitida
    Koolrabi
    Knolvenkel
    Pastinaak

 

Geeft:

  • Aan Mellie: kombucha scoby, brugmansia stek (2), zaailing walking stick cabbage en eventueel een kardoen zaailing, Goldfish’ Chileense guave, bieten zaden, zwarte sojabonen, tomateplanten (black prince en big beefsteak) Roselle bloemen op siroop en een stekje van de zoute banaan.
    Aan Goldfish: de Neem-zaailing, muismeloen (2).
    Aan Reina: mini-pepino zaailing (2).
    Aan Nasuada: papalo, muismeloen, pipiche , zoute banaan, brugmansia (roze, geworteld) en moerasanemoon.

 

Krijgt:

  • Van Mellie: pollen daslook, zelfgemaakte pittige paprikapoeder, Turkish kil zaailing, helleborus, blauwrandschokkerkool, kruisbes en een wortelstok van een rabarber.
    Van Goldfish: uiensoep, twee bakken: rond, 37 x 32 (h) cm, kruisbes.
    Van Charly: Egyptische ui en blauwe koolrabi zaden.
    Van Nasuada: pompoenplantje.

aangepast door Gast

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las net nog even dit draadje door... @Mellie, heb jij toevallig nog wat zaailingen over van de blauwrandschokker kool, eeuwig moes, kkomkommer Chinese slang of helleborus? En als ik mezelf dat nog niet overvraagd heb (:D), een stek van de paarse kruisbes?

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Gevraagd:

Salie

Citroenverbena

Paddenstoelenbroed

Kardoen

Artisjok

Aardbei liefst een vroege

Pastinaak zaailingen, want mijn zaadjes weigeren te ontkiemen

Courgette

Pompoen geen voorkeur maar naaktzadige vind ik wel erg leuk

Witte bietjes zaad of zaailing

 

Geeft

@Nasuada evt insectenhotel

@Nasuada groente&fruit van de tr groenteboer -ik heb geregeld dat hij het afval van 3 dagen gaat bewaren, dus ik hoop dat het allemaal een beetje fris en fruitig blijft, tenzij je dat te oud vindt? Dan moet je me maar even laten weten)

@Reina paksoi en bord

@Levenvandemoestuin onkruid (ik kom even niet op de naam, maar waar je thee van kunt zetten)

@Spitskool turkish kil, helleborus, eeuwig moes is al op dankzij Slak&Co, ga nog een nieuwe lichting doen, blauwrandschokkerkool kan wel, kruisbes, heb nog een wortelstok van een rabarber bedenk ik me ineens, komkommer indien het opkomt (pas 2 die het willen doen), daslook -vergeet ik wat?- het kijkt moeilijk terug via de site

@Stan kan best nog wat ruilen buiten deze dag om als je nog wat wilt

 

@Marloes Kom je ook nog?

@RobO jouw bocking 14 doet het goed. Maar Ehm... Wat kan ik er mee?!

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eigenlijk niets te ruilen. Ik heb de zes courgettes (Black Beauty), 4 overschot, afgelopen week in grotere potten gezet. De per ongeluk gezaaide zonnebloemen zijn als kiem al opgevreten en de derde is nog niet boven de grond.

 

Mellie ik heb heel veel Aardbeiplantjes die vorig jaar in de wacht hebben gestaan. Zijn vorig jaar al veel van dood gegaan, maar ik heb er nog zat over. In de kas beginnen de eerste aardbeitjes te kleuren. Ik heb er eentje op. Ik ben ooit begonnen met drie Sonata en drie Lambada frigo plantjes van van Duivenvoorde. Alleen weet ik niet welke welke is:-(.

 

Ik heb eventueel wel Modiform 435 ml, 10,5cm, potjes en wat Teku P7 (7x7x6,5) potjes.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Donaldk Mmmm aardbeien! Klinkt goed. Neem gewoon wat mee. Volgens mij is er genoeg van andere die te veel hebben van x of y.

 

@Charly heb het voedertonnetje voor de kipjes klaarstaan voor as zaterdag danwel een andere dag.

@Nasuada laat je nog weten wat je van het groenafvalplan vindt? Beetje zonde om van een paar dagen te laten bewaren en mee te slepen als je dat toch niet vers genoeg vindt.

 

Alle paksoi wat ik verspeen, wordt opgepeuzeld. Ik laat het nu allemaal maar bij elkaar staan. Dan blijft het klein, maar dan heb ik volgende week tenminste nog wat uit te delen.

Heb ook veel te veel radicchio voor de liefhebber. Heb ook een paar pepers (of paprika?) nog over.

Ondanks zorgvuldig etiketteren, is er een kind wat kaartjes er uit trekt als hobby. Dus veel naamloze zaken helaas

 

Het moment is eindelijk daar dat ik ‘tot volgende week’ kan zeggen. Leuk man!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor dat is prima, ik ben er blij mee.

Hoogste tijd om mijn lijstje aan te passen.

Zal zo rondje tuin doen .

2018051307424516631526195640.jpg2018051308413362141526195652.jpg2018051308415683181526195667.jpg2018051308424816551526195678.jpg2018051308423453941526195695.jpg2018051308440744811526195709.jpg

 

Heel eerlijk de kas is wat verwaarloost de afgelopen dagen.

Ik had mijn elleboog overbelast waardoor emmers water halen wat pijnlijk was en daarnaast ontsnapte de konijnen steeds mijn moestuin in die vervolgens alles op aten.dus Ik was er een beetje klaar mee. Anyhow....de konijnen zitten in de stal en ik heb 50 meter tuinslang gekocht dus niks houd mij nu nog tegen .

Naast verschillende tomaatjes en koriander heb ik mooie witte bloemetje ( stevenootjes ?? War overal opkomt).

Ik heb nog wat pompoen en rode kool plantjes. ( klein) ook doosje eieren kan ik meenemen. ( zal ze deze week verzamelen, komt nog wel wat bij.

Aan dieren kan ik jonge Vlaamse / Duitse reus missen 4 stuks.

4 rammen grote konijnen die je zelf kan slachten ( ik kan het nog niet)

Ayam cemani kuikens 4 stuks

Evt 2 loopeend kuikens en jonge cavias zeugje of beertjes

2018051221240476341526155700.jpgIMG2018-02-1214-43-4068241526196628.JPGIMG2018-01-0820-59-2560401526196660.JPG

En wat doen wij met eten? Wie neemt wat mee? Hebben we speciaal thema? Waar is nog behoefte aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai,

Fijn van dat tonnetje Mel!

Wil jij wat Artisjokzaailingen van mij?

 

@Spitskool ik heb wel wat Egyptische ui voor je. Een paar maar, maar ze vermeerderen zich snel als het goed is.

En ik heb nog zaadjes van blauwe koolrabi. Hebben?

 

Verder heb ik nog een paar tomatenzaailingen:

https://www.mooiemoestuin.nl/tomaat/boars-hoof/

En enkele knolselderijzaailingen die klaar zijn om uitgeplant te worden.

En wat komkommerzaailingen. Denk ik.

 

Het ding is dat ik mijn bijen-bijeenkomst heb op zaterdag. Volgens mij om 13.00 of om 14.00.

Dat duurt een uurtje, en daarna of daarvoor kan ik langskomen. Denk ik.

Wat is het meest wijs?

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Charly Graag artisjok! En zou voor je cursus komen ipv erna. Vanaf 11:30 ben je welkom hier.

 

@Nasuada ok, top voor het groenafval. Ga ze morgen weer even bellen dat ze het echt niet vergeten. En arme jij. Wat balen van je armen! Gelukkig geen sleepgedoe meer. Alhoewel... 50 m tuinslang meetronen is ook niet niks.

 

Je witte bloemen zijn volgens mij lelietjes van dalen en ja, daar wil ik wel wat van! Ik ben het idee nog aan het inwerken bij manlief, maar zou heeeeeel graag 2 kuikens en 2 loopeenden willen. Hij neigt al een klein beetje naar ja

Moeten ze nog binnen of zijn ze al oud en wijs genoeg om buiten te spelen?

En nog een praktische vraag: wij hebben overal water om de tuin. Worden de eenden niet verleid om met de wilde eenden mee te gaan? Je merkt; ik moet nog flink inlezen over het onderwerp, maar ik wil al jaaaaren kippetjes en eenden!

 

Oh ja: eten!

Thema is *geenvarkensvlees*

Verder maakt het niet echt uit. Wat hartig en zoet is wel lekker, zeker gezien het naderen van de lunch. Iets te drinken altijd fijn.

 

Ik zorg voor soep/pastasalade en ik elk geval voor koffie/thee. Rest is aan jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay Mellie. Ik neem een paar aardbeiplantjes die ik nog niet heb opgepot mee.

 

Spitskool kan ik nog meerijden?

 

Hoeveel mensen verwacht je ongeveer? Ik kan een paar flesjes (1L) Coca Cola in de koeltas stoppen. Ik las dat iemand eendentietjes te koop aanbood, dan zouden er paar terug meekunnen in de koeltas met koel element.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Charly Heel graag, die Egyptische ui. Het hoeft inderdaad niet veel te zijn. Net als de blauwe koolrabi zaadjes. Ik ben er blij mee. Top! Is er iets waarmee je wilt ruilen?

 

Wil er verder nog iemand wat van mijn lijstje? (Zie pagina 6 van dit topic.)

 

@donaldk Je hebt een PM.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het was totnutoe heel stil vanuit Haarlem en idd helaas, we kunnen toch niet de 19e

veel plezier allemaal!

 

Aaaah, wat Jammer Rob! Het wordt de laatste 020 moesdag. Hopelijk nog tot een ander keer. Heel veel groeten aan Eeki!

 

Kopieer en vul vooral aan

 

Eten/drinken voor komende zaterdag:

 

*Gelieve geen varkensvlees mee te nemen*

Denk aan iets zoets/hartigs/brood/smeersels/drinken of...? Vul naar eigen idee nog in.

 

Als je nog wegwerpborden/vorken/messen/bekers hebt, fijn als je wat meeneemt. Altijd handig.

 

Mellie koffie/thee/water, soep en pastasalade

Servetten en soepbordjes, plastic lepels

 

Om 11:30 u trappen we af. Nu alweer zin in. Hopelijk doen de weergoden nog een dagje mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nasuada Ik neem het voor je mee! Ruilen voor een pompoenplantje?

 

Oh, de moerasanemoon (gekregen van een forumlid) smaakt echt overweldigend naar koriander. Als hardcore korianderextremist bedacht ik me gisteren dat het voor mij zelfs misschien toch wat te veel is (echt niet verder vertellen). Een half blaadje kan een heel gerecht domineren. I kid you not. Dus ik laat het je graag proeven. Als je hem dan besluit uit te planten, houd de plant dan in een container, hij schijnt heel erg te woekeren en is echt een invasieve soort.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...