Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

020-Moesdag VERPLAATST! 19 mei 2018


Mellie

Aanbevolen berichten

Hallo leuke moestuinierders,

 

Ik heb deze week al zo vaak gehoord wanneer we weer een 020-moesdag doen, dus bij deze: we gaan voor een 3e editie!

 

Edit:

 

Alle info op een rijtje:

 

de 020-Moesdag is op zaterdag 19 mei

Van 11:30u tot 15:30 u / 16:00 u

Adres: Marskramer 6 te Landsmeer

 

Neem je ruilwaar, iets te eten/drinken en je zonnige humeur mee. Ik zorg voor mooi weer en een lekkere pastasalade.

 

Routebeschrijving:

Neem Afslag S117 Landsmeer op de ring van Amsterdam

Bij de verkeerslichten links (volg het bord Landsmeer!)

 

Met de weg mee naar rechts - pas op, je bent er al bijna, het is maar een dorp!-

Links van de weg heb je 2 restaurants na elkaar en een bloemist: sla daarna af naar links en ga met de weg mee naar rechts, een bruggetje over. Direct na de brug naar links de Meervalweg in.

Aan het einde van de straat, gaat de Meervalweg naar links. In de hoek heb je rechts een woonerf. Daar moet je zijn. Je navigatie stuurt je steevast een andere kant op bij de Meervalweg. Alleen de laatste stap van mij volgen is ook goed!

 

Groene groetjes,

 

Mellie

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mel,

Al is het totaal niet bij mij in de buurt, lijkt het mij leuk om kennis met jou en anderen te maken. Mijn vader woont in Rijssenhout volgens mij wel in de buurt, ik wil het proberen te combineren. Ik pin mij er nog niet op vast en ga ook geen voorkeur uitspreken, maar het lijkt mij wel kei gezellig .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eujjjj. Leuk dat je er weer eentje opzet Mel!

Ik kan alleen 12 mei, de rest van mijn zaterdagen zit vol met de imkercursus.

Maar houd niet te veel rekening met me hoor. Door al die curusdagen enzo, loop ik gillend achter met mijn moestuin.

Dus ook ik heb 'de intentie' om te komen, maar kan nog geen def "ja" geven, vrees ik.

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mellie, ik zag net je tagline in Erny's pepertopic (hier is het meeste van de eerste ronde op 1 maart boven de grond twee hebben de kiemblaadjes verloren, door rottend hulsje. Maar ja ik heb nog 183 capsicum zaadjes in de vensterbank staan, al liggen de meeste pas een week in de kokos. Van die zaaironde begint alleen het Honingtomaatje (Hoi Stan) teken van leven te vertonen), dus '020 eens kijken of dat te doen is, ook al is het aan de andere kant van de stad'.

 

Maar Landsmeer, dat is toch iets verder dan ik had gehoopt, 35 kilometer, is de kortste route die Google maps aangeeft, maar die stuurt je midden door de stad, zelfs over de Wallen en dan achter het Centraal de pont op, maar daar mag de oude Vos helemaal niet meer komen. En een ingewikkelde route om de stad heen, dat zal dan zeker twee uur brommen zijn in beide richtingen.

 

@Nasuada Rijsenhout, bij Aalsmeerderbrug de Ringvaart over, ligt dus aan de andere kant van de stad. Afstand is relatief, je zult die 32 kilometer maar moeten lopen;-).

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Spitskool dat is een kilometer of twaalf Noord van mij. Maar ik weet waar het is. Nasuada meldde dat ze daar familie had. Dank je voor het aanbod.

 

Een aantal van jullie zullen mij kennen van het chilipeperforum. Ik ken dit forum dan ook via enkele leden daar, zoals Erny en Stan. Maar ik ben nieuw hier dus ik zal gelijk even naar het voorsteltopic gaan.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou goed, laat maar weten of je een lift (of niet, dat kan ook) nodig hebt t.z.t. (Ik kan altijd wat chilipeperadvies gebruiken en dan is een gedeeld autoritje ideaal. ) Ik vermoed dat we erg dicht bij elkaar in de buurt wonen, zeker als je 11 km ten zuiden van Rijsenhout woont.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

The more, the merrier!

 

@Donald achter cs kun je het pontje nemen naar noord en vanaf daar is het een nog geen 20 min fietsen of nog korter brommeren. Als je dwars door 020 wilt razen, is dat aan jou natuurlijk. Een peperexpert zou wel heeeel handig zijn in ons midden! Maar ook zonder peperexpertise uiteraard hartstikke leuk als je komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haidiho

 

 

Aangezien dit een kleinschalig moesdagje is, lijkt het me handig om hier ruillijsten te plaatsen en te wijzigen waar nodig.

 

Zonder dat nog bekend is wanneer de moesdag daadwerkelijk gehouden wordt (maar ik neig naar mei) kan ik alvast het volgende aanbieden en is nog in wording! Wordt nog aangevuld dus.

 

Pollen daslook (heel veeeeeel, dus schroom vooral niet)

Witte kool

Blauwrandschokker kool

Sla

6 x peper piementos de padron (ja nu willen ze eindelijk allemaal tegelijk opkomen)

4 x rode blokpaprika

Enkele tomatenplantjes nog onbekend wiewatwaar

Hortensia stek wit

Olvarit potjes (vind ik zelf een zeer handig formaat voor de weggeef of voor bv kruiden/thee/kleine potjes jam enz enz)

Netjes waar bloembollen in zaten; handig on dingen in op te bergen

Zelfgemaakte pittige paprikapoeder

 

Zaailingen van wat er dan is, maar nu nog te weinig kijk op

 

Gevraagd:

Thijm

Pittige en wat minder pittige peperplanten

Witte of roze bes

Citroenverbena

Paddenstoelenbroed

Kardoen

Artisjok

Aardbei

Tomaat

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, het is weer tijd voor ruillijstjes. Zo blij!

 

Ik heb aan zaailingen:

  • Sweet banana pepper
    Papalo
    Rupsjesvrucht
    Andijvie
    Padron paprika
    Pipiche
    Koolrabi (wit en blauw)
    Knolvenkel
    Gele bestomaat
    Mini-pepino (als ze opkomen, onder voorbehoud dus)
    Walking stick cabbage
    Muismeloen
    Killi
    Celtuce

 

Ik heb aan stekken:

  • Zoute banaan
    Brugmansia (wit, geworteld)
    Moerasanemoon

 

En overig:

  • Rosella bloemen op siroop

 

Gevraagd:

  • Egyptische ui
    Dragon
    Oesterblad
    Olijfkruid
    Hopmarjolein
    Bijzondere eetbare salvia

 

Van het een is meer dan van het ander. En, wie weet komt er nog wat bij of valt er nog wat af. Ik ben vast niet de enige bij wie iets lukt, mislukt of spontaan toch wordt bijgezaaid, buiten het strakke moestuinplan om. Verder zal ik vast nog wel iets hebben wat nu niet op de lijst staan, ik vul het t.z.t. wel aan.

 

Geeft:

  • Aan Mellie: sweet banana pepper zaailingen, brugmansia stek, zaailing walking stick cabbage en eventueel een kardoen zaailing en een stekje van de zoute banaan.

 

Krijgt:

  • Van Mellie: pollen daslook, zelfgemaakte pittige paprikapoeder, Turkish kil.

aangepast door Gast

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mellie

 

Pollen daslook, ja graag! En als ik dan ook weet wat van de zelfgemaakte pittige paprikapoeder mag. Die is zo goed bevallen tijdens de herfstmoesdag, dat de bodem nu echt in zicht is.

 

FFC94521-86FD-423E-B7A9-EBCEEFED580888411521395289.jpeg

 

Om te ruilen heb ik uit je lijstje wel wat sweet banana peperzaailingen? Die doen het echt boven verwachting goed. Misschien wil je nog wat anders uit mijn lijstje, dan hoor ik het vast wel.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij vrouwen kunnen multitasken zeggen ze wel eens, nou ik ben al heel chaotisch van mijzelf, dus op hoop van zegen 2 ruillijsten in een .

 

Ter ruil aangeboden

zaadjes van mijn bestelling bij van de Wall Seizoen 2018:

 

10 Andijvie President krulandijvie

32 Bieten of kroten Boro f1 hybride

68 Stok slabonen (staak bonen) Terli , spekboon

74 Stok slabonen (staak bonen) Blauhilde - blauwschedige spekboon, zonder draad

133 Doperwten Vada

167 Doorgroei rijspeul Sugar snap - ras cascadia

189 Snowball a (vroeg) bloemkool

265 Boerenkool Westlandse winter

322 Pompoenen Atlantic giant,type reuzenpompoen pakje 1

351 Pompoenen Muscat de provence

355 Pompoenen Galeuse d'eysine

362 Pompoenen Marina di chioggia

552 Wortelen - zomerwortelen Amsterdamse bak - 2 sel.abk

561 Wortelen - zomerwortelen Parijse markt

566 Wortelen - winterwortelen Major f1 hybride

592 Basilicum Basilicum grove (grofbladige)

593 Basilicum Kaneelbasilicum pakj

660 Voederbieten Zentauer poly verpakking 50 gram

811 Waltham

814 Rodekool marner lagerrot pakje

819B Rode boerenkool

870B Anijs

871C Lemon basilicum

871A Rode basilicum sel. rubin

875 Dille pakje 1

876A Karwij of kummel

7008 1.vroege rassen Frieslander am-ras

7052 2.middenvroege rassen Vitelotte noir verpakking 20 knollen

7081 3.late rassen Texla am volledig resistent phytophtora

 

 

Plantjes Te ruil:

31-1 besteld bij http://www.mooiemoestuin.nl/zadenlijst/ hier kan ik wat zaadjes/ plantjes indien het opkomt aanbieden om te ruilen.

Tomaten plantjes zie seizoenupdate

Sweet Baby (13 plantjes te ruil)

Ficarazzi (9 plantjes te ruil)

Black keeper (9 plantjes te ruil)

Eros ( 3 plantjes te ruil)

 

Overige tomatenplantjes

Gele cherry eigen oogst 8 plantjes te ruil

Peper Madam Jeanette 5 plantjes te ruil

 

 

Zaadjes:

Mexican sour gherkin

Boomspinazie

Amaranthussen

 

Stekjes wilde bramen

Doosje eieren

Muskuseendvlees en konijnenvlees Ik vraag 10 euro de kg of te ruil voor iets wat die waarde heeft. (over de eend kan ik zeggen, superrrr lekker, konijn zal de eerste keer worden dus heb ik zelf ook nog niet gegeten.)

 

Ik kan bestellingen ophalen bij de rozen kweker "de border"

Als de zaden kiemen dan kan ik paar plantjes missen van de volgende zaaisels.

 

Wensen:

Rozenstekjes voor mijn rozentuin in wording

Pioenrozen voor mijn rozentuin in wording

Gekleurde struiken zoals vlinderstruik, seringen etc

Wijnkistjes ( van bv kerstpakket, om bijenhotel van te maken).

Andere moestuin plantjes die nog niet op mijn ruillijst staan.

 

Ruilingen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooooo, ruillijsten maken het zo veel echter!

Ik krijg er kriebels van.

 

@ Spitskool genoteerd daslook en de Turkse paprika. Je krijgt ook nog wat zaailingen van de Turkse kilbiber

Ik wil graag wat van je peper overnemen! Waarschijnlijk meer zeg ik er maar alvast bij! Ik Edit al voor de derde x

Ik houd het voor nu even hierbij, maar leuke dingen op de lijst waar ik mega hebberig van word.

 

@ Nasuada ik regel groente en fruit van een paar dagen van de tr winkel en ik heb een groot insectenhotel, nog in de doos. Was een veel te duur groot ding. Ik heb zelf al 3 kleinere in gebruik. Die grote kun je wel meenemen. Tenzij je graag freubelt en er zelf eentje maakt? Ik ga hem opduikelen in het tuinhuisje. Ergens.

(Edit: Zal een foto later nog plaatsen. Tis er een van ecostyle meen ik. Was €40)

Ruilen tegen wat eend en konijn?

Heb ook interesse in

7052 2.middenvroege rassen Vitelotte noir verpakking 20 knollen

7081 3.late rassen Texla am volledig resistent phytophtora

En citroenbasilicum en rode basilicum. Als je over hebt: nog rode boerenkool. Ik hou er niet van, is puur voor de sier want vind het er wel leuk uitzien. 2/3 zaadjes is voldoende. Denk dat de slakken ze ook niet lusten

 

Mijn moeder stekt altijd rozen... zal kijken of ik wat bij haar kan lospeuteren. Heb zelf ook een poging gedaan na het snoeien, dus wie weet slaat het aan! Heel mooie donkerroze geurrozen met gigantische bloemknoppen.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mellie Ik zal d sweet banana pepper zaailingen wat extra liefde geven, zodat ik ze voor je mee kan nemen. Als er nog iets is, laat t.z.t. maar weten, dan zet ik dat erbij op mijn geef-lijstje. Ben op voorhand heel blij met de Turkish kil, de paprikapoeder en de daslook.

 

@Nasuada Die stekjes wilde braam, waar wil ik best wel graag wat van overnemen. Zie je iets in mijn lijstje waar je blij van wordt?

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12/05/2018 3e Moesdag

 

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Gezellig om de gezichten bij forumnamen te zien en jullie (moes)verhalen te horen.

 

Als je uit de buurt komt, zeker leuk om langs te wippen!

 

Aanwezig:

 

Mellie +3

Spitskool

Reina

Levenvandemoestuin

Charly?

Nasuada?

RobO +1?

Donaldk?

Brownie?

 

 

Eten/drinken:

Mellie Koffie & thee, soep en smeersels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...