Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

020-Moesdag VERPLAATST! 19 mei 2018


Mellie

Aanbevolen berichten

Gelukkig heb je het moestuinforum als back-up. Eat that konijnen!

 

(Mijn papalo is wel erg klein nog, maar uit ervaring weet ik dat de planten ineens een groeispurt maken als ze buiten in een grote pot staan.)

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet nog steeds niet zeker of ik kom zaterdag. Ik wil wel heel graag. Maar 2 kids hebben een rugby dag en de derde heeft zwemles en eigenlijk hebben we ook nog een verjaardag. Moet nog even bedenken hoe ik het ga doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marloes Whoop Whoop! Leuk dat je erbij bent.

 

@Nasuada: ik wil heeeeel heeeel graag 2 Indische loopeenden. Ik ga ervoor

Eieren wil ik ook graag, als ik niet al aan mijn vraaglimiet zit.

 

Nog gezocht: bietenzaden! Liefst witte en/of gele.

Een tomaat met een chique naam. -het gehoor wil soms ook wat-

Pastinaakzaailingen. Uit zaad lijkt onmogelijk voor me om op te kweken.

Soyabonen om zelf op te kweken

 

Nog te geef: ik heb een miljoen peperzaailingen van mijn moeder gekregen. 2 soorten: Turkse kil Biber en een ander. Een verrassing wat je krijgt, want ze wist niet meer welk potje wat was zooooooo herkenbaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Charly Wilde jij nou ook nog wat brugmansia's? Las ik dat niet in het bloementopic?

 

@Mellie Ik heb witte en gele bietenzaden voor je. Ik heb ook nog die tomatenplanten, twee Afrikaanse heirlooms, een een big beefsteak (geen idee welke) en de ander de parelmoeren black prince. Sjique genoeg? Neem ze alsjeblieft van me over, want ik heb er teveel.

 

En ik heb zaad van zwarte sojabonen. Hebben?

 

Ik zoek eigenlijk nog wel wat bijzondere mais zaailingen. Heeft iemand die toevallig?

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Spitskool ik heb zwarte mais, maar geen zaailingen. Alleen zaadjes nog en denk ook nog blauwe mais. Is dat bijzonder genoeg?

 

Oeh ja, bieten, daar word ik blij van! De Black prince klinkt zeker chique genoeg! Tegen de soyabonen zeg ik ook al ja.

Kom maar door! En ik wil niet hebberig zijn. Dus ik houd me in voor de biefstuk en de Zuid Afrikaanz... misschien dat ik dat volhoud. Dring maar niet te erg aan. Dus....

 

@Donaldk kan ik nog een courgette krijgen van je? En evt zonnebloemzaden aangezien ik geen zaad meer heb en de zaailingen al op zijn.

 

@Bloemenliefhebbers: heb zulke lekker ruikende latherussen in paars/bordeaux/wit. Kan ik heel erg aanbevelen. Weet alleen niet welke wat is -zoals praktisch alles -

 

Ps: laten jullie ook nog weten wat je meeneemt aan eten/drinken? Merci en slaap lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Melli, al een keus gemaakt met de beestjes?

Ik kan ook een groot konijn voor je meenemen die je dan zelf (laat) slachten? Al weet niet of dat han dig is met je kids. Of gewoon. Een jong groot konijn. Ze zijn heel makkelijk zindelijk/ tam te maken.

Met beetje geluk zijn de pekingeendjes ei uitgekomen. Gisteren waren ze al aangepikt.

Ik hoor het wel.

Qua eten zal ik een vlaai of ander taartje mee nemen. Helaas dit keer uit de winkel maar tis even niet anders.

Ik zal er rond 11.30/ 12.00 uur zijn. Tot dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zaterdag neem ik wat dumplings mee (ik ga zo de tuin leegroven en dan de keuken in om de diepvries weer eens te kunnen vullen met allerhande dumplings), wat forbidden black rice en een groene, Aziatische salade. Allemaal vegan. Misschien maak ik ook nog wat Chinees brood, dan neem ik dat ook mee. Als iets mislukt, dan ga ik zaterdag nog snel even langs de Albert Heijn en doe ik snel de verpakking er af voor ik binnenloop bij Mellie.

 

@Mellie heb jij een stoompan, of moet ik die van mezelf even meenemen om de dumplings bij jou klaar te maken?

 

Ik neem ook nog wat kombucha mee. (Zal het zo even proeven om te kijken of het gelukt is.)

 

Nog twee nachtjes slapen mensen! We zijn er bijna.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik besef me redelijk recent, dat ik best wel blij ben met paprikaplantjes. Ik heb er vandaag al een gekregen, maar mochten er meer mensen zijn met een paprikaplantje dat in de weg staat, dan houd ik me aanbevolen.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahhh jongens, we gaan vegers maken bij de bijenles komende zaterdag. Krijg net een mailtje dat de koninginnen willen gaan zwermen, en we dus de kast moeten gaan splitsen. Das zo ongeveer de belangrijkste les van het jaar, en is nogal wat werk. Daarom vraagt de leraar of we eerder kunnen komen. Keuzes, keuzes. Hoofdzaken en bijzaken he...Narigheid. Maar ik ga toch maar voor de bij-zaak in dit geval.

Misschien kan ik de ruildingetjes een keer droppen bij Mel? Jij woont daar in de buurt toch, Spitskool? Getsie sorry hoor.

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jammer Charly! Die bezige bijen toch ook!

 

Ik kan altijd een keer langskomen voor een ruil, ik woon redelijk bij jou in de buurt volgens mij. Of we spreken bij mij af, of je dropt het bij Mellie. Dat moet vast goed komen!

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom met kids (zoon van 8 en dochter van 6, sssttt ze weten het nog niet dat ik ze 2x ruim vijf kwartier in een auto prop) en een bijzondere passagier jullie kant op ! Ik neem mee Babaco (Bergpapaya, eetje met schil en al, smaak is citroen-meloen) van eigen kweek en een handje honingbessen.

 

Aanbod: Gojibes , Rode Bes, Kruisbes,

 

rond, 37 x 32 (h) cm.

rond, 27 x 25 (h) cm.

rond, 18,5 x 18,5 (h) cm.

 

vierkant, 25,5 x 25,5 x 27 (h) cm.

vierkant 15 x 15 x 20,5 (h) cm.

vierkant, 19,5 x 19,5 x 22,5 (h) cm.

vierkant 11 liter

 

rond met gaatjes (vijver/hydro/dwc), 14 x 10 (h) cm

 

Vraag: 2x zaailing Muizenmeloen (Spits?!), zaailingen Flespompoenen, eventueel andere Pompoenen (mits makkelijk te slachten bij consumptie. Stekken bataat/zoete aardappel. Zaailingen Appelkomkommer. Zaailingen andere buitenkomkommers, anders dan Market More.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil zaterdag ochtend nog even naar gerrits kwekerij. Die hebben heel veel soorten kruiden planten. Iemand nog opzoek naar iets speciaals?

 

Ik stuur je zo even PM Marloes!

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marloes Wil jij nog iets uit mijn ruillijstje (zie pagina 6 van dit draadje), dan neem ik dat voor je mee morgen. Ik ga vanmiddag de tuin in om alles vast bij elkaar te sprokkelen.

 

@Goldfish Die kruisbes, als die je in de weg staat...

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marloes Citroenverbena word ik altijd mega blij van, dus als ze dat bij Gerrit hebben, mag je het meenemen. Ik zie dat ze ook planten hebben. Ik wil graag blauwe bloemen die hoog zijn, zoals bv delphinium of een Veronica. Ik pm je mijn telefoonnummer. Kun je bij twijfel een foto sturen!

 

@Charly he, das nou jammer. Ander keertje als je niet zo bezig moet binnen.

 

@De rest

Tot morgenochtend! Ik ben heel druk, dus zal waarschijnlijk niet meer op het forum zijn -tenzij manlief een Veto over de kuikens uitspreekt, maar daar heb ik niks over gehoord terwijl ik duidelijk ‘ik krijg loopeendenkuikens’ heb gezegd )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahhh jongens, we gaan vegers maken bij de bijenles komende zaterdag. Krijg net een mailtje dat de koninginnen willen gaan zwermen, en we dus de kast moeten gaan splitsen. Das zo ongeveer de belangrijkste les van het jaar, en is nogal wat werk. Daarom vraagt de leraar of we eerder kunnen komen. Keuzes, keuzes. Hoofdzaken en bijzaken he...Narigheid. Maar ik ga toch maar voor de bij-zaak in dit geval.

Misschien kan ik de ruildingetjes een keer droppen bij Mel? Jij woont daar in de buurt toch, Spitskool? Getsie sorry hoor.

 

Ik heb gisteren een veger gemaakt ging best vlot en soepel. Leuk om te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nasuada

Slik... veto is uitgesproken door de man.

Het lijkt me echt geweldig om kippen en eenden te hebben, -en ook kalkoenen en pauwen als ik dan toch bezig ben- maar die vlieger gaat nog even niet op. Misschien kun je hem morgen wat foto’s laten zien en er positief over vertellen (met de nadruk op POSITIEF )

Dan... wie weet, komt het avontuur wat dichterbij.

 

Een doosje eieren graag. Is ook kip-pig. Maar dan anders.

 

 

Ow ja!

We zitten buiten. Dus trek wat semi warms aan. 17 graden is niet heul koud, maar ook niet het tropische weer wat ik had besteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaah jammer voor jou en de kids maar heel eerlijk....stiekem ben ik beetje blij. Aangezien er 3 verdronken zijn zou zij de laatste 2 krijgen. Kreeg een brok in mijn keel om de moeder haar laatste 2 kids te ontnemen mja ik had ze je belooft.

Kom net van buiten om ze te vangen en had het al uitgesteld tot morgen.anyhow ik weet zeker dat ze het heel erg goed bij je gehad zou hebben en wie weet het volgende nestje.

Heb de eieren klaar gezet. Tot morgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He allemaal,

Hier de Sjaak Afhaak

@Spitskool, ik Pm je fjes! Das makkelijker.

 

Hoop dat jullie een stikleuke dag gehad hebben in ieder geval! Ondanks de niet-zo-warmte.

 

Bij de bijen is t ook goed gegaan. Was best spannend toch vond ik. Zal ff in het bee topic neerzetten.

 

Groetjes hoor

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was weer een bijzonder gezellige (en dit keer ook wel koude 020-moesdag. Ik heb ervan genoten! Mellie en Wouter (en kroost) heel erg bedankt dat jullie zo gastvrij het hele huis openstellen voor al dat kakelende moesbezoek.

 

Ik ben ontzettend in mijn nopjes dat ik mijn overdaad aan zaailingen heb weten te slijten. Het wordt alsnog weer even puzzelen, want ik heb weer genoeg mee naar huis genomen. Vreselijk, zo'n dag.,

 

@Goldfish, ik zal de kruisbes (die al staat te pronken in de voortuin) als een vorst behandelen. @Mellie, ik ben zo blij met de druivenzaailingen. Dank je wel voor de tip dat je niet per se de druiven hoeft te eten, maar dat je ook de bladeren kunt gebruiken. Ik ben helemaal om! Oh ja welke spinazie-zaailing heb ik nou precies mee naar huis genomen? @Marloes, ik denk dat ik heel erg snel bij Gerritsen op de stoep sta en dat ik een aanhangwagen mee moet nemen. Zo'n fijne tip was dat. En bedankt voor de slanke, hoge Mexicaanse munt. Die past goed bij mijn verzameling. @Reina, zullen we een wedstrijdje doen wie de grootste mini-pepino kan kweken dit jaar? @Nasuada ik kijk uit naar de groene eieren en ook naar de foto's van dat wat er uit de groene eieren komt! Oh, en wat betreft 'zelluf doen', ik heb dit nog op mijn (veel te lange) experimenteer-lijst staan: https://www.justonecookbook.com/plum-wine/. Dat vind jij geheid ook leuk. Ik heb alleen geen pruimenboom, jij wel?

 

@Charly Jammer dat je er niet was, maar je bijenverhaal las weer als een roman. Prachtig!

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

]Oooooo, jongens, wat was het leuk! Oude bekenden, nieuwe gezichten: geweldig!

Ik wil jullie allemaal ontzettend bedanken voor se gezelligheid. Het was de leukste dag van de week en misschien zelfs wel van de maand!

 

Balen dat de bestelde zon zo lang op zich heeft laten wachten. Ik ben blij dat we naar binnen zijn verhuisd! Maar zo zie je nog eens wat van iemands tuin

 

De kinderen hebben ontzettend fijn met elkaar gespeeld. Heel goed plan Goldfish om je koters aan die lange reis te onderwerpen. Prachtig om te zien als kindjes zo leuk met elkaar spelen! Alleen dat al vond ik geweldig! En ze hebben gesmuld. De taart was op de een of andere manier favoriet. Geen idee hoe dat kan!

 

B95521B1-1041-4F78-90D5-4530A3CF763973901526751707.jpeg

Heel jammer dat ik van de rest geen foto’s heb gemaakt. Het was om te smullen!

 

De hapjes, taarten, het brood: het was allemaal even heerlijk. Ik ben blij veel te hebben kunnen weggeven en minstens zo veel te hebben kunnen ruilen. Helemaal top! Ik kan nog heeeeeel veel oeverloos vertellen over hoe leuk ik het vond, of hoe jammer het is geweest dat sommigen niet konden, of dat ik gevetoed werd, maar hey; het was veel te gezellig!

 

Ik ben ontzettend blij met mijn citroenverbena, mijn Veronica’s, brugmansias, zoute banaan, meloenpeer en och... nog veel meer. Hoe kan dat toch dat je met zo veel naar huis gaat?! Of in mijn geval thuis blijft.

 

Ik vond het een prachtige afsluiting van mijn moesdagen! Manlief is het er overigens niet mee eens. ‘Het is toch hartstikke leuk, hoezo stop je ermee??’ riep hij verontwaardigd uit. Dus wie weet Nasuada; als ik een deal kan maken hij de moesdag en ik een paar kippen of eenden... wie weeet dan! Oeh ja, ik heb het bijenhotel nog. Stom stom stom! Was ik niet onderweg om die te pakken? Ships....

 

Onze kleine tuinopzichter

EB44A089-5135-40E3-9A83-C7E7E8DA210723161526751705.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft leuk om nieuwe gezichten bij vertrouwde namen te zien. Spitskool & Mel super leuk om jullie te ontmoeten.

En de oude bekende ook leuk om weer bij te kletsen.

Charley zooooo jammer dat je er niet was.

Warm ontvangst In een gezellige tuin met heerlijke hapjes.

En helemaal verwend met weer leuke kruiden en plantjes.

Helemaal in mij was.

Dank jullie wel allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...