Jump to content

23 appels...22 appels...21 appels

bonnie f

Recommended Posts

Ik had dus 23 appels aan mijn 4 ( ) appelbomen. 2 geven helemaal geen vruchten. (met dank aan de rupsen en mijn snoeigefreubel)

Ik heb vandaag 2 appels gegeten!

Heerlijk! Hard zuur en nog net niet rijp.

Zo hoort een appel voor mij te zijn.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Toen ik die boompjes kocht was ik niet echt bezig met tuinieren.

Mijn appeltjes zijn officieel niet rijp maar ik vind ze zo het lekkerst.

Ik denk dat het plukken het probleem is, core business zijn de fruitbomen, niet het fruit. Om daar dan mensen voor in te gaan huren... Valt natuurlijk een mouw aan te passen maar of dat goed is voor je fruitboompjes...

Overigens zal frank best wel een voorraadje voor de familie aanleggen, niet?

Frank, kun je niet een paar kistjes naar de voedselbank brengen?

Zijn allemaal beschadigd, die nemen ze nog geen eens bij de voedselbank aan. Omdat de planten hier in potten staan en de boompjes jong verpieteren de meeste appels. Enige wat je ermee kunt doen is appelmoes maken, en dat heb je snel gezien!

Om even duidelijk te zijn: we kweken geen fruit, maar fruitbomen. Alles wat we plukken is voor eigen gebruik.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Nog 17 appels te gaan........

Wat zijn ze lekker.

Ik ga vannacht dromen van 200 appelbomen vol appels helemaal voor mij alleen!

(ik zit net te bedenken dat Frank natuurlijk ook overschotten aan ander fruit heeft)

Speciaal voor Bonnie, de oogst van de appelboom bij opa en oma.

Ze zijn nog een beetje onrijp maar we hadden er al een deel uit geschud(is heeeel hoog dus je plukt het er niet zomaar even uit) voor dat de spreeuwen dat doen:

20juli002.jpg

Waow lekker veel appels, Bonnie jaloers en ik ook, wat ga je met al die lekkere appels doen

Sap maken, eerst doen we het in de sappan en daarna doen we de prut die we overhouden door de draaizeef zodat je appelmoes over houd.

We snijden ze alleen in vieren. Schil en klokkenhuis blijft er gewoon bij. En we halen het door een zeef zodat de velletjes en harde delen eruit zijn.

Klinkt goed! Lijkt me ook leuk om te doen.

(ik vind eigenlijk wel dat er stukjes in de appelmoes horen maar dat is de kift )

Waow lekker veel appels, Bonnie jaloers en ik ook, wat ga je met al die lekkere appels doen

Sap maken, eerst doen we het in de sappan en daarna doen we de prut die we overhouden door de draaizeef zodat je appelmoes over houd.

Dat heb je economich goed bedacht, eigen appelsap lijkt me erg lekker, appelmoes wat minder vindt alleen die hele fijne lekker (uit de winkel ) en dat lukt zelf nooit zo goed, mischien is die fruitleer van jorieke nog een optie voor je.

Denk eigenlijk wel dat je de pitten eruit moet halen, omdat die vast de smaak beinvloeden.

Players only love you when they're playing.

Geen zin in hoor, Ik zie mezelf al de pitten uit een paar honderd appeltjes halen

En het is wel zuur omdat de appels nog niet helemaal rijp zijn. Maar gelukkig zijn wij niet van die zoetekauwen dus hoeft er niet zo veel suiker bij.

En het wordt wel zo glad als supermarkt appelmoes. Alleen zal er daar wel zo'n 25% suiker in zitten.