Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

blauwe worsten plant/decaisnea

mastert

Recommended Posts

Zaterdag met een vriend bij eetbaargoed langsgegaan. Het was super om alles te zien. En erg gezellig, we hebben flink wat fruit kunnen proeven. Ik heb een decaisnea fargesii gekocht, MET fruit. In het Engels noemen ze deze plant een "blue finger plant", of een"blue bean plant", ook wel"dead mans finger plant". wat ik er van gelezen heb, hoef je het niet voor de voedingswaarde te doen. Er is vrij weinig vruchtvlees. Ik ben wel erg benieuwd naar de smaak. Volgens sommigen smaakt het fruit naar watermeloen, volgens anderen alleen maar flauw zoet. Zijn er op het forum mensen, die iets over deze plant kunnen zeggen? Ik heb hem sowieso voor de gein, het uiterlijk en de variatie gekocht. Ik vraag Esther wel, of ze een foto kan plaatsen.

Ja, ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen. Over wat ik geproefd heb, geef ik vd week wel een prive berichtje, anders wordt Bit beetje boos. Ik hoop dat Esther een foto stuurt. Want het is echt een leuke plant voor jou "edible landscape" gedeelte.Hij wordt bij mij nu echt mooi blauw. Ik hoop dat we nog wat mooie dagen krijgen.

Heel goed Mastert

Je smaakervaringen van allelei geproefde zaken zijn we heus allemaal wel benieuwd naar natuurlijk, alleen niet in dit topic. Klopt.

Perfect iets natuurlijk voor in je eigen blog ( blog/ ) zodat je ervaringen tóch gedeeld worden. Of natuurlijk elke afzonderlijke vrucht in zijn eigen bestaande topic. En dan hebben we natuurlijk ook nog de babbeltuin.

Over de decaisnea. Ooit wel eens geproefd ja, maar daar is me niet veel van bijgebleven. Komkommerachtige gelei, redelijk vloeibaar, beetje snotterig. De schil kun je niet eten en de vrij grote pitten moet je ook niet eten ( diverse sites geven aan dat die giftig zouden zijn, maar weet ik zelf niet )

Plaatjes vanzelfsprekend gewoon bij google afbeeldingen, kun je ook gewoon hier neer zetten als je dat wil hoor.

Hier de Foto Mastert

Wel een erg mooie achtergrond hé!

We zijn zelf ook erg benieuwt naar de smaak.

Ik denk dat het net als veel andere vruchten smaak voor een deel ook bepalend is met de zon of geen zon.

We verwachten als het weer warmer word de smaak dus ook een beetje anders is. Maar nietemin, het is een mooie plant om te zien. Ook als straks de gifblauwe vruchten er in hangen.

Iemand idee hoe lang ze blijven hangen?2018082517385866131535637927.jpg

Create your own edible landscape http://www.eetbaargoed.nl (Bijzondere eetbare fruitstruiken e.d.)