Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2019

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geen foto.

Mellie, ik heb in het verleden wel (deels) meegedaan met de ramadan maar ik zou dan niet zulke topics openen…...

Ik heb erg veel respect voor onze gidsen en lokale begeleiders die na een zware dag trekking een complete maaltijd voor de groep maakten voor ze zelf aan de beurt waren.

Oeh de trek was zonder vasten Patrijs. Té appetijtelijk! Doe je goed. Vasten is gewenning. De 1e week is het zwaarst. Verder is het een fijne tijd. Zoals kerstmis, maar dan langer gemoedelijk. Afijn. On topic: ik heb niks uit eigen tuin gegeten. We aten bij de buren. Heb net wel bieslook geknipt voor in een vaasje.

Geplaatst:

De eerste ( wilde) spinazi ooit uit eigen tuin. Beetje maar, lekker door de pasta! Gaat doorschieten nu, zoals altijd, maar toch een keer gegeten. Staan nog een paar plantjes, dus als het doorschieten niet te vlot gaat eet ik het van de week nog een keer, yeah!

Oja, Patrijs....je zou kunnen verhuizen naar het midden van het land, kom ik een paar keer in de week bij jou eten! image47221558549495.jpeg

Geplaatst:

Heerlijke viscurry met eigen knoflook en snijbiet, met een potje pittige tomatensaus en de befaamde eigen tomatenpuree. Geserveerd met wilde rijst met een plukje eigen saffraan. Ik twijfelde nog over een stukje sereh erbij, maar heb dat uiteindelijk gelaten. De kinderen kregen het zonder koriander uet, papa en mama met.

Geen mooie foto er van, maar het was heerlijk! Bij mijn tweede portie heb ik (rauwe) blaadjes oik gedaan. Gaf het een goede kick.

Ik heb merendeels dit recept gevolgd:

https://2wmn.nl/2015/05/indiase-viscurry/

Geplaatst:

Yoghurtsoep met kikkererwten en Chinees.

Morgen left over Chinees en snijbiet salade. Evt nog een soepje erbij, weet ik nog niet.

Geplaatst:

Ben vanalles voor bij het restje Chinees aan het maken.

@appelvrouw HELP! Oa jouw snijbietsalade met knof wil ik eten. Weet alleen die 2 ingrediënten nog.... iets te lang geleden blijkbaar. Hoe maak je het verder ook alweer aan?

Ook nog een kippetje uit de oven. Niet uet gelukkig, maar wel de vulling eveneens als de uiensaus. Laatste likje honing van mijn neef uit tr. Ik maak eigenlijk een complete maaltijd voor iets wat gewoon een beetje erbij moest... volgende x maar soep erbij. scheelt een gerecht!

Geplaatst:

Snijbiet licht gestoofd of gekookt. Fijnhakken, afkoelen en honing mosterd vinaigrette ( met citroen i.p.v. azijn) erbij. En wat fijngeknepen knoflook.

Ik ben in Sancerre in de Bourgogne, Superlekkere wijn hebben ze hier. We aten in een plaatselijk gerenommeerd restaurant waar ik magret de canard kreeg vanavond rijk bestrooid met zeer licht geroosterde blauwe blaadjes korenbloem, lollig en erg lekker.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Proost Jet! En laat het je smaken.

Afgelopen week de spinazie opgegeten, in etappes. Had alles geoogst vanwege doorschietgevaar.

Maar wat is dat toch lekker zeg, eigen geteelde spinazie.

Verder rucola en sla overal bij gegeten.

Radijsjes ingemaakt evenals de rabarber.

Geplaatst:

En net gemaakt: een ouderwetse Keukensoep.

Oftewel, van alles uit de keuken wat er nog lag en op moest/mocht.

Oerprei, uien, knoflook, gedr. pepertjes, rucola en spinaziesteeltjes (had ik afgesneden en apart gehouden, want had al zoveel spinazie, voor verder gebruik) uit eigen tuin.

Verder restje mais en kidneybonen uit blik, tomatenpuree, paprika, korianderpesto, limoensap, z/p, komijnpoeder.

Staafmixer erdoor.

In mn kom: tomaat en avocado in stukjes, lenteui, wasabirucola, feta, gekookt ei en dan de soep erover.

Met paar plakken geroosterd brood opscoopen.

Beetje mexicaans tintje heeft het gekregen zo.

Geplaatst:

Voor de eerste keer uit mijn tuintje wat kunnen proeven; rucola voor op mijn broodje filet. Toch wel zielig dat ik het plantje omver geknipt heb

Geplaatst:
Snijbiet licht gestoofd of gekookt. Fijnhakken, afkoelen en honing mosterd vinaigrette ( met citroen i.p.v. azijn) erbij. En wat fijngeknepen knoflook.

Dat is dan toch wel erg geinig, want dan maak ik het sowieso anders!

Ik bak de knoflook krokant en maak een dressing met een zuurtje erin, maar wist niet meer of jij appelazijn of citroen gebruikte! Haha, heel grappig dit!

Ik ga hem ook met jouw dressing proberen. Voor de afwisseling

Geplaatst:

O ja soms doe ik de knoflook in schijfjes en dan even roosteren/ in een beetje olijfolie bakken. Bij mij is eigenlijk nooit en recept hetzelfde haha.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

d2c1b5e92c186620dbaef63486d7c6fc.jpg

Niet veel, maar ze waren oh zo zacht en lekker: handje vol tuinboontjes.

Piepers op de foto helaas nog niet uet. Maar dat gaat niet lang meer duren!

De zwarte dingetjes daarnaast op t bord zijn eigen gemaakte worstjes van vark van eigen land. Met salie, oregano, tijm, rode wijn en zo nog vanalles. Smaken in t geheel niet slecht!

Alleen hebben we ze te vol gemaakt (schijnt klassieke beginnersfout te wezen ) dus ze knapten uit hun velletje onder de grill. Nah ja. Waren er niet minder lekker door hoor.

wees bevriend met kleine dingen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...