Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2019


Mellie

Aanbevolen berichten

Ik zal je zeggen de zuurkool zelf was ech t verrukkuluk. En nog best met een beetje bite, dus dat viel erg mee. Maar die smaak, rode zuurkool gestoofd in appelsap en met worstjes staat voortaan hoog op ons lijstje met favoriete gerechten!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat me raden...stamppot? In de witlofsalade vanavond rucola uit de kas en kleine veldkers en madeliefjes uit de tuin..o ja en wilde knoflookbieslook.

In de stoof van everzijn knoflook en peterselie uet en room van eigen kaasmakerij.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Turkse gözleme (flatbread achtig) gevuld met alleen met dingen uit de tuin en gekochte feta. De zelfgemaakte feta komt insallah de volgende x. Lijkt me hartstikke leuk te proberen.

 

Groene en regenboog snijbiet

1 prei

Lente uitjes

Peterselie

Beetje pepermunt

Chilivlokken

 

Bakken op een sac en voila. Heerlijk!

 

35f15b43650ad913161f64cd64e48505.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh Mellie dat ziet er heerlijk uit. Ik maak ook wel eens zoiets maar dan met rozemarijn en knoflook en met komijn ed zaden en met karnemelk of wei. Je mag jouw recept van mij wel in de receptenhoek plaatsen

Snelle pasta met tomatensaus uit de vriezer en topjes sprouting broccoli plus een salade van molsla, een door de winter heen overgebleven raddichiootje en eieren.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmmm. Gözleme! Zeker recept delen, Mellie Leuk.

 

Hier Purple sprouting, met wortel en oerprei, paprika en stukjes kalkoenfilet. Alles uet / vriezer / inkuil. Roerbakken, beetje nasikruiden, kerrie en wat gekookte rijst. Simpel maar prima.

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja Mellie, je doet het erom he...

Heb die Govec opgezocht en ook dát ziet er weer heerlijk uit.

Dus kom maar op met jouw recept.

 

Hier eet ik Daslook, gaat overal doorheen.

Knoflook en uien komen ook nog steeds uit eigen voorraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaloe-oe-oers! Wat cool Goldie.

 

Hier simpel wat roergebakken inkuilwortel met wat groen van de oerprei, en wat jonge blaadjes eeuwig moes (op t allerlaatst erbij). Beetje gember raspen, scheutje ketjap, flupsje sesamolie. Eitje erdoor. Rijst erbij.

Heerlijk lekker. En super licht verteerbaar.

 

@Mel, het wel of niet gePB’d hebben aan Erny, doet niet af aan je ‘verplichting’ het recept ff te delen op t forum hoor. Ik wil ook!

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mel, het wel of niet gePB’d hebben aan Erny, doet niet af aan je ‘verplichting’ het recept ff te delen op t forum hoor. Ik wil ook!

 

Gniffel ok, ik zoek het op in mijn mail en ga het posten. Scheelt typen. Moest het laatst ook al aan iemand geven. Misschien moet ik die tr flatbread topic maar gewoon veranderen in Turkse recepten.

 

Anyways. Ik durf bijna niet te zeggen wat ik vandaag heb gegeten...

manti. Soort ravioli met eigen tomatenpuree, eigen yoghurt, eigen pepermunt en een snufje gekochte sumak.

 

Zó lekker! Maar zó moeilijk te maken...

Anders zouden wij het elke week eten denk ik.

 

f90ddad87090b94a2867f61107347684.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door t heerlijke weer gekookt op de traditionele hongaarse 3poot met pan boven t vuur (buiten)

Couscous met n stoof van rundvlees, kikkererwten, zoete aardappel, wortel, courgette, gedroogde abrikoos, specerijen, pompoen (uit eigen tuin) en peterselie en kruiden ook uit de tuin.

Lekker broodje gebakken boven t vuur

Was lekker. Met t hele gezin buiten gegeten

2019032316515519731553450391.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...