Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2019


Mellie

Aanbevolen berichten

Zeekool uit de oven, met honing, mosterd, olie, tijm en peper en zout. En wat sap van een sinaasappel er over toen het op het bord lag. Op zich lekker hoor, maar nog steeds wel aardig bitter. Ik vind het rauw een stuk lekkerder. Volgend jaar daar nog wat mee experimenteren, want voor nu is alle (gebleekte) zeekool geoogst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevulde aubergines! Zaten in de vriezer gefrituurd te wachten op een feestelijke gelegenheid. De komst van de kippen is het moment suprême geworden. Ik heb er nog 7 in de vriezer te wachten voor een volgend feestelijkheidje.

 

Aubergine, peterselie, paprikapoeder en tomatenpuree zijn van mezelf. De rest gekocht. Gegeten met Turkse rijst en een salade uet met oa rucola, bietenblad en veel peterselie. Oudste kind was minder blij met dit feestmaal. Dit smaakt naar slak mama.... dus..!

 

43d9ef833cd889d439dbbb8f42fbd232.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

We eten pide met ei tijdens de ramadan, maar verder eigenlijk hetzelfde. Doordeweeks hebben we vaak als vooraf soep en daarna een hoofdmaaltijd. Met het vasten is dat elke dag zo. Dan begin je met iets warms, altijd heel fijn.

Mijn Nederlandse man vast sowieso niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja! Fijne Ramadan, Mellie. Succes!

 

Hier kropje sla uit eigen tuin. Die eerste kropjes van het jaar zijn zooo lekker!

Ik schrijf wel ‘kropje’ maar feitelijk alleen de buitenste bladeren steeds. Dan gaan ze veel langer mee.

 

Behalve met de sla-kropjes van Appelvrouw. Ik ben de naam even kwijt. Maar maakt prachtige kleine vaste kropjes die lekker smaken. Die oogst ik wel in zijn geheel. Zal zo es een foto maken.

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hier kan alles. Meestal kijken we wat er is en verzinnen we dan wat.

Nu had ik toevallig .`s morgens broodjes gebakken en sla e.d. geoogst.

We hebben hier een vegetariër, vaak koop ik dan wat kant en klaars voor als we vlees hebben.

 

Vanmiddag een rest pasta met veel chilivlokken, geitenkaas en veel rucola salade gegeten.

Even wat leegmaken in de koelkast.

Eigenlijk gooien we nooit eten weg , gelukkig ben ik dol op restjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Patrijs:

Elke x als ik deze foto zie, krijg ik honger. Wat ziet dit er kleurrijk en lekker uit zeg! Daar moet echt snel een andere foto voor in de plaats komen hoor! Iets wat minder uitnodigt tot eten. Ik krijg er echt trek van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, er was nog flink over dus vanmiddag dezelfde salade met asperges gegeten maar dan aangevuld met stukjes zure haring.

 

Geen foto.

 

Mellie, ik heb in het verleden wel (deels) meegedaan met de ramadan maar ik zou dan niet zulke topics openen…...

Ik heb erg veel respect voor onze gidsen en lokale begeleiders die na een zware dag trekking een complete maaltijd voor de groep maakten voor ze zelf aan de beurt waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...