Jump to content

Litchi tomaat (Solanum sisymbriifolium)

Jorieke123

Recommended Posts

De planten hebben overal stekels, en echt nare stekels ook nog. Opbinden is geen pretje! Ik ga morgen een vruchtje proeven, en dat gaat bepalen of de plant volgend jaar terug mag komen

Ik ben zeer benieuwd..en ga op je oordeel af: niet lekker..dan zaai ik hem niet...ik zie toch al op tegen die stekels..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 weeks later...

Bleh, nee... die komt er niet meer in volgend jaar. De smaak is flauw, neigt naar rozenbottel. Ik ben weer meerdere keren door mijn (zeer dikke) handschoen heen geprikt bij het opbinden van het monster. De opbrengst is prut, en je krijgt het velletje met stekels ook amper van het vruchtje af.

Jammer, volgens vreeken smaken ze toch naar litchi? Of zijn het weer verkoop praatjes van ze, net als de kruisbestomaat die ziekte vrij en een heerlijk besachtig aroma heeft volgens Vreeken. En vervolgens al snel onder de bruinen vlekken blijkt te zitten en de tomaatjes nog smaaklozer dan supermarkt tomaten.

Ik denk een verkooppraatje. Ik eet graag lychee's... Deze smaken naar smakeloze tomaten, richtig rauwe rozenbottels. Misschien kan je ze nog inmaken in een suikerwater ofzo, net als lychee's uit blik? Maar met mijn 4 planten heb ik zelf niet eens in 1 pluk genoeg om een potje te vullen.

Ik g het nog steeds op het weer, waneer we nog een periode flink on krijgen ben ik benieuwd of er meer smaak is,

in iedergeval wil ik hem zelf nu zeker proberen ben nieuwschierig.

Players only love you when they're playing.

Ik g het nog steeds op het weer, waneer we nog een periode flink on krijgen ben ik benieuwd of er meer smaak is,

in iedergeval wil ik hem zelf nu zeker proberen ben nieuwschierig.

Ik heb er wat info over opgezocht, maar heel weinig te vinden op 't net en boeken, maar dat zegt al genoeg eigenlijk! Maar wat ik er over vond: niemand is te spreken over de smaak, ik zelf inmiddels ook niet....laf ding. In Suriname wordt het zelfs gezien als onkruid. Nee van mij mag die naar 't topic: wat komt er volgend jaar niet meer in!

Even a broken clock is right twice a day