Patrijs Geplaatst: 30 mei 2019 Geplaatst: 30 mei 2019 Geplant 10 tomaat en 6 artisjok. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 31 mei 2019 Geplaatst: 31 mei 2019 Geplant: 2 yacon en boerenkoolplantjes.Gezaaid twee rijen sperziebonen . Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 31 mei 2019 Geplaatst: 31 mei 2019 Na het zien van de asperges, alles opgehoogd met 60 liter aarde. Me onderwijl afvragend of ik ze wellicht moest oogsten...? Er zaten 3 grote bij. Groeien wel scheef... heb die kop dan toch niet goed genoeg aangedrukt. Beetje jammer dat er 3 of 4 zo dicht langs de rand groeien, maar heel blij dat de gijnlim asperges eindelijk opkomen! Dacht eigenlijk dat het een verloren zaak was inmiddels. Heel veel water gegeven. Het is veengrond hier en het gras wordt al geel op sommige plekken, terwijl het de laatste tijd veel heeft geregend. De eerste yacon die in de volle grond buiten staat, komt op. De rest laat nog niets van zich zien. De kas begoten. 2 tegels vooraan waren helemaal ingezakt waar al het water naar toe stroomde. Beetje vreemd, want alles was waterpas. Ik vermoedde mieren, aangezien ik al tig eitjes heb gezien bij het verplaatsen van tegels... De voorste staptegels opgewipt en jawel: een nieuwe generatie van vele, vele honderden mieren geduldig te wachten. Handen vol weggeschept... enigszins bang overigens, want was de vorige x ook al lelijk gestoken door mieren. We hebben dit jaar 3 soorten: rode mieren, de gewone zwarte mier en en de sjiekere goudbruine mier die ik nog niet eerder had gezien. Dit was een nest zwarte mieren. Ik heb een hernia momenteel, dus doe heel weinig in de tuin, of überhaupt, maar ik wil morgen nog wel de kas in en kijken waar de mieren zich nu verschansen. Ik ga proberen alles te verwijderen... maar even een rustige nacht ingaan. Quote
Mellie Geplaatst: 1 juni 2019 Geplaatst: 1 juni 2019 Asperge erwten in mijn bonenveld erbij geprop. De calendula overal eruit getrokken. Dat zaait zich zo makkelijk uit. Mierenspul in de kas gestrooid. Ga straks nog reflecterende bollen en grote ogen ophangen tegen vogels. Nu even zitten. Quote
Flup Geplaatst: 1 juni 2019 Geplaatst: 1 juni 2019 Hier stikt het ook van de mieren, elk jaar weer. En luizen, heb ik ook nog nooit zoveel gehad. Hoop dat dat ooit eens wat minder wordt, want de mieren voedden zich met de uitscheidingen van de luizen. Quote
Grork Geplaatst: 2 juni 2019 Geplaatst: 2 juni 2019 Ik heb een hernia momenteel Snel oogsten dat ding en huppeté de kliko ermee in! Beterschap Mellie! Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Patrijs Geplaatst: 2 juni 2019 Geplaatst: 2 juni 2019 Twee komkommers geplant en twee rijen tomaten op de volle grond. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 2 juni 2019 Geplaatst: 2 juni 2019 @grork Vandaag 6 sla uitgeplant. 3 x kropsla, 3 x ijsberg en 1 witte kool. Quote
Mellie Geplaatst: 3 juni 2019 Geplaatst: 3 juni 2019 Ik heb een paar potten gevuld met tomaten, sla en snijbiet om weg te geven morgen met het Suikerfeest. Patio vervolgens geveegd, want ik kan nooit zonder te morsen, potten vullen! Quote
Mellie Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 4 x finger line in gesteriliseerde potgrond... heb nu al te veel ongenode wurmpjes gehad in mijn -verse- potgrond. Quote
Grork Geplaatst: 12 juni 2019 Geplaatst: 12 juni 2019 Tomatenplantjes uitgepoot nu het net geregend heeft. Ze stonden nog apart, zaad is uit een ander zaaddoosje maar ik weet niet meer bla bla bla...Ze zijn uitgepoot. Daar gaat het om. Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Mellie Geplaatst: 13 juni 2019 Geplaatst: 13 juni 2019 Wat courgettezaadjes erbij gezet in het pompoenenveldje. Kreeg toch ineens vrees dat ik te weinig had. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 13 juni 2019 Geplaatst: 13 juni 2019 Palmkool, en van de week al eens wat rijtjes radicchio, venkel, bieten, andijvie, en zwarte rammenas. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 14 juni 2019 Geplaatst: 14 juni 2019 rode kool extra, sla, sla rood, peterselie (gekocht want eigen zaad deed niks meer na 1 jaar op een warme zolder ) Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 juni 2019 Geplaatst: 17 juni 2019 Vorige week, maar vergeten te melden hier, palmkool! Voor van de winter Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jeanne heijmans Geplaatst: 17 juni 2019 Geplaatst: 17 juni 2019 Boerenkool plantjes en ijsbergsla geplant Quote
RobO Geplaatst: 18 juni 2019 Geplaatst: 18 juni 2019 twee courgette's gekregen van Ella, dank Ella!mijn planten, blad of 6, waren in 1 nacht opgegeten toen ik even niet oplette vanwege regenhoos Quote
Mellie Geplaatst: 19 juni 2019 Geplaatst: 19 juni 2019 Sla bijgezaaid. Normaal heb ik altijd te veel en lijkt nu wel te weinig. Quote
Grork Geplaatst: 20 juni 2019 Geplaatst: 20 juni 2019 Wortels gezaaid. Tweede ronde. Was de bedoeling in deze nieuwe pot maar de gourgettes hebben hem nu in gebruik. Tja. Tomaten gediefd en van onderen bewaterd. Alle grond wat losgemaakt, rommeltjes in het compostbakje en het avondmaal ge-oogst. Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Trea Geplaatst: 21 juni 2019 Geplaatst: 21 juni 2019 Eergister de courgette en de komkommerplant uit de pot en in de volle grond geplant. Verder deze week 2x peultjes, 1x kalo nero, munt en andere kruiden geoogst. Quote
Mellie Geplaatst: 21 juni 2019 Geplaatst: 21 juni 2019 Zinnia’s vergeten te zaaien... beetje laat, maar alsnog gedaan. Ook nog meer sla -Lolo biondo en rode kropsla- en komkommer gezaaid. De andere komkommers willen na hun enthousiaste start niet meer. Quote
RobN Geplaatst: 14 juli 2019 Geplaatst: 14 juli 2019 Koolrabi, spruitjes, spitskool uitgeplant. 48 aardbei uitlopers geknipt en op pot gezet. Quote Onkruidmanager 1.0
Rich Geplaatst: 16 juli 2019 Geplaatst: 16 juli 2019 Vandaag de uit lopers van de aardbeien in potjes geplant Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.