Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2019

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na het zien van de asperges, alles opgehoogd met 60 liter aarde.

b2712b58aa6c6eb4eefbfbb0efb82752.jpg

Me onderwijl afvragend of ik ze wellicht moest oogsten...? Er zaten 3 grote bij. Groeien wel scheef... heb die kop dan toch niet goed genoeg aangedrukt. Beetje jammer dat er 3 of 4 zo dicht langs de rand groeien, maar heel blij dat de gijnlim asperges eindelijk opkomen! Dacht eigenlijk dat het een verloren zaak was inmiddels.

Heel veel water gegeven. Het is veengrond hier en het gras wordt al geel op sommige plekken, terwijl het de laatste tijd veel heeft geregend.

De eerste yacon die in de volle grond buiten staat, komt op. De rest laat nog niets van zich zien.

De kas begoten. 2 tegels vooraan waren helemaal ingezakt waar al het water naar toe stroomde. Beetje vreemd, want alles was waterpas. Ik vermoedde mieren, aangezien ik al tig eitjes heb gezien bij het verplaatsen van tegels...

De voorste staptegels opgewipt en jawel: een nieuwe generatie van vele, vele honderden mieren geduldig te wachten. Handen vol weggeschept... enigszins bang overigens, want was de vorige x ook al lelijk gestoken door mieren.

We hebben dit jaar 3 soorten: rode mieren, de gewone zwarte mier en en de sjiekere goudbruine mier die ik nog niet eerder had gezien. Dit was een nest zwarte mieren.

Ik heb een hernia momenteel, dus doe heel weinig in de tuin, of überhaupt, maar ik wil morgen nog wel de kas in en kijken waar de mieren zich nu verschansen. Ik ga proberen alles te verwijderen... maar even een rustige nacht ingaan.

Geplaatst:

Asperge erwten in mijn bonenveld erbij geprop. De calendula overal eruit getrokken. Dat zaait zich zo makkelijk uit. Mierenspul in de kas gestrooid.

Ga straks nog reflecterende bollen en grote ogen ophangen tegen vogels. Nu even zitten.

Geplaatst:

Hier stikt het ook van de mieren, elk jaar weer. En luizen, heb ik ook nog nooit zoveel gehad. Hoop dat dat ooit eens wat minder wordt, want de mieren voedden zich met de uitscheidingen van de luizen.

Geplaatst:

Ik heb een paar potten gevuld met tomaten, sla en snijbiet om weg te geven morgen met het Suikerfeest. Patio vervolgens geveegd, want ik kan nooit zonder te morsen, potten vullen!

• 2 weeks later...
Geplaatst:

twee courgette's gekregen van Ella, dank Ella!

mijn planten, blad of 6, waren in 1 nacht opgegeten toen ik even niet oplette vanwege regenhoos

Geplaatst:

Eergister de courgette en de komkommerplant uit de pot en in de volle grond geplant.

Verder deze week 2x peultjes, 1x kalo nero, munt en andere kruiden geoogst.

Geplaatst:

Zinnia’s vergeten te zaaien... beetje laat, maar alsnog gedaan. Ook nog meer sla -Lolo biondo en rode kropsla- en komkommer gezaaid. De andere komkommers willen na hun enthousiaste start niet meer.

• 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...