mdubbelm Geplaatst: 12 maart 2019 Geplaatst: 12 maart 2019 In het kader van hopelijk veel boeketten uit eigen tuin deze zomer heb ik vandaag dahlia’s, scabiosa en zomerasters gezaaid. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 12 maart 2019 Geplaatst: 12 maart 2019 Ga volgende week voor t eerst dahlia's zaaien, duurt dat lang? Quote
mdubbelm Geplaatst: 12 maart 2019 Geplaatst: 12 maart 2019 is voor mij ook de eerste keer uit zaad, dus ik heb geen idee... Quote
Joke's moestuin Geplaatst: 13 maart 2019 Geplaatst: 13 maart 2019 Vandaag in een schuddende tunnel -foliekas pluksla en gemengde sla in balkonbakken gezaaid. Verder wat sla plantjes in de kas verspeend. Geen weer om in de tuin bezig te zijn. Ben ook snel weer weg gegaan. Quote
Flup Geplaatst: 14 maart 2019 Geplaatst: 14 maart 2019 Tuinbonen hebben hier ook lang nodig om te kiemen. Maar ik leg die al in februari. En dan komen ze 1 maand later op. Dit jaar ook in februari en maart gelegd, maar ook nu nog niks op. Leg wel 3 bonen per gat. Heb afgelopen jaar ook dahliazaad gewonnen en ben ook benieuwd of dat kiemt en hoe lang het allemaal duurt. Maar ben nu nog niet van plan om deze voor te zaaien. Heb gisteren ook wat dahliaknollen gekocht, die gaan wel een dezer dagen de tuin in. Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 maart 2019 Geplaatst: 14 maart 2019 Is dat niet wat vroeg voor de dahlia Flup? Enfin afdekken kan altijd nog bij late vorst.Dank je wel over de tuinboon, dan wacht ik nog ff af of de mijne nog gaan komen, ik herinner me niet dat het zo lang duurt. Drie per gat en dan hoeveel cm uit elkaar? Ik moet mijn tomaten maar eens gaan verspenen, altijd een lastig moment omdat ik er meestal te veel heb. Maar wat oppotten voor de dorpstuinclub, we komen zaterdag bij elkaar. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Flup Geplaatst: 14 maart 2019 Geplaatst: 14 maart 2019 Ik dacht ook dat het te vroeg was voor de dahlia's, maar ik lees vaak dat je de knollen ook al in maart kan planten. Heeft hier geen haast, want er komt zeker nog wel eens nachtvorst aan, maar toch. Het kriebelt wel wat, zelfs met het slechte weer nu.Tuinbonen ga ik volgend jaar eerst voorzaaien in de koude bak. Dat gaat veel sneller dan 1 maand wachten op tuinbonen die opkomen. Er zit ongeveer 25 / 30 cem tussen de bonengaten en tussen de rijen een halve meter. Is misschien wat te dicht opelkaar, maar het geeft tot nu toe wel goede resultaten. Quote
Patrijs Geplaatst: 14 maart 2019 Geplaatst: 14 maart 2019 Vanmiddag de aardbeien frigostekken geplant, 40 stuks.Ook de derde bak tuinbonen uitgeplant. Quote De moestuin van Patrijs
Saalk86 Geplaatst: 14 maart 2019 Geplaatst: 14 maart 2019 Je hebt ze al buiten staan ook Patrijs? Ik wacht zelf namelijk nog ff tot na het weekend, weer hier is alleen maar regen en wind.... Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Patrijs Geplaatst: 14 maart 2019 Geplaatst: 14 maart 2019 Ja, hup gelijk de grond in. Zodra ze verzonden worden gaan ze weer groeien, en met dit weer gaat dat beter in de grond.De temperatuur is nog laag en de grond lekker nat. Nog een buitje er over om de grond goed rond de wortels te spoelen, wat wil je nog meer? Vanmiddag is het hier droog met een lekker windje om de toplaag op te laten drogen na gedane arbeid. Volgende week als het droger wordt een paar keer schoffelen om het onkruidzaad te onderdrukken wat met de compost mee kwam. Er wachten ook weer andere gewassen die aandacht willen. En die aardbeistekken zijn geen kasplantjes, die kunnen wel wat hebben. En die tuinbonen zijn ook harde bikkels, de eerste lichting is al weer goed aan het groeien. Quote De moestuin van Patrijs
Bearded johnie Geplaatst: 14 maart 2019 Geplaatst: 14 maart 2019 Tomaten en kerstomaten gezaaid achter glas Quote
Mellie Geplaatst: 15 maart 2019 Geplaatst: 15 maart 2019 De 5-jarige heeft bij de tr winkel bonen meegenomen. Voor in de tuin mama. Nou, vooruit. Ik vind alle bonen lekker, behalve tuinbonen. Maar ze komen dus in de tuin. Schattig. Gisteren heb ik deze roos gekocht. Red eye heet ie. Ik heb vorig jaar ooit tijdens een nachtelijke voeding gekeken naar YouTube filmpjes om rozen te stekken in een aardappel. Dat heb ik vandaag gedaan. Geen idee of het lukt, maar zou toch mooi zijn. Als de roos is uitgebloeid, ga ik met de rest van de steel nog een poging wagen. Quote
Patrijs Geplaatst: 15 maart 2019 Geplaatst: 15 maart 2019 Geplant een bak Herault peulen en wat sla uit de kas. Witkiem tuinbonen gelegd om voor trekken. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 15 maart 2019 Geplaatst: 15 maart 2019 Tuinbonen en spinazie gezaaid buiten en tomaten verspeend binnen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
TomP Geplaatst: 15 maart 2019 Geplaatst: 15 maart 2019 Peterselie, basilicum (Opal, grofbladige en Genovese) en de eerste 2 courgettes (Gold Rush en All Green Bush) voorgezaaid.Meloenpeer overgezet naar groter 'verblijf', idem ananaskers. Quote
mdubbelm Geplaatst: 16 maart 2019 Geplaatst: 16 maart 2019 De dahliazaden van vorige week komen boven de grond! Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 16 maart 2019 Geplaatst: 16 maart 2019 O da's snel zeg, ik ga ze dus van de week zaaien,mogen toch pas na ijsheiligen in de tuin, dus kan nog.zag vandaag bij de grote tuinverbouwing, dat je ze nu ook kan planten, 15 cm diep, wat stro erop, mocht het gaan vriezen, maar dan hadden ze het over bollen he Quote
simonvb Geplaatst: 18 maart 2019 Geplaatst: 18 maart 2019 Mijn aardappelen Alouette gisteren gepoot. Quote
Erny Geplaatst: 18 maart 2019 Auteur Geplaatst: 18 maart 2019 Vorige week nog wat aubergines gezaaid en de Ananaskers en Tomatillo's.Oh, ja en wat zaad van Henk's Balkonstar tomaatje in de grond gestopt want er waren nog een paar vakjes over. Gisteren Palmkool, Dwerg Bloemkool (afgelopen jaar waren die zo klein als mijn duimnagel) en Kailan voorgezaaid en in Actionkasjes (tegen de muizen) in de kas gezet. Quote
Patrijs Geplaatst: 18 maart 2019 Geplaatst: 18 maart 2019 Twee rijen Triplo. Quote De moestuin van Patrijs
mdubbelm Geplaatst: 18 maart 2019 Geplaatst: 18 maart 2019 zag vandaag bij de grote tuinverbouwing, dat je ze nu ook kan planten, 15 cm diep, wat stro erop, mocht het gaan vriezen, maar dan hadden ze het over bollen he Ja, de knollen kun je ook al buiten planten, maar ik kweek ze eerst op in de kas, om ze wat meer slak-proof te maken. Quote
Flup Geplaatst: 18 maart 2019 Geplaatst: 18 maart 2019 Weer niks, het giet, dus dat nodigt niet uit tot werken in de tuin. Hopelijk morgen meer geluk. Quote
Mellie Geplaatst: 18 maart 2019 Geplaatst: 18 maart 2019 Vandaag heerlijk zonnig weer. Na werk de gegweekte kelvedon wonder doperwten in de tuin gezet met de kinderen. Het zakje is van een poosje geleden, dus ik had geen idee hoe duur die was geweest. €3,95 stond er op. Ik heb bij de Lidl voor €0,49 kelvedon wonder doperwten gekocht. Hoe kan dat verschil zó groot zijn vraag ik me dan tijdens het zaaien af en nu ook weer. Ik heb een paar tomaatjes verspeend. Alles begoten. Genoten van het mooie weer en ook nog even geschommeld. Best geslaagd voor een uurtje tuin. Quote
Patrijs Geplaatst: 18 maart 2019 Geplaatst: 18 maart 2019 Dan heb je wel erg luxe doperwten. Bij Garant Euro 1,20 voor 100 Gram. Ik weet uit mijn hoofd niet per hoeveel gram de Lidl verkoopt.Ik had daar wel een zakje suikererwten en daar zat (slechts) 35 gram in. Dan ben je bij de Lidl duurder uit, tenzij je kleinverbruiker bent. Quote De moestuin van Patrijs
simonvb Geplaatst: 18 maart 2019 Geplaatst: 18 maart 2019 De tomaten voorgezaaid.Erwten kelvedon wonder gezaaid.paprikaplanten zitten verspenen naar grotere potjes. Nu heb ik het gevoel dat het seizoen begonnen is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.