Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Ruillijst Jorieke voor MTFD april 2019

Jorieke123

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Hoi Jorieke, ik zag dat je brave hendrik en rode weegbree aanbiedt. Daar heb ik wel oren naar! Ik weet niet of er dingen staan op mijn lijstje die jij wilt hebben, ik heb ook nog wel oud zaad, en anders kan ik bv. Keukenrol of toiletpapier voor je meenemen?

Ps wil je het oude zaad gesorteerd of mag ik alles in 1 zakje mikken (oftewelm wat ga je er mee doen)

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Oude zaden willen we graag ja, voor de varkens. En dan mag alles in 1 zakje zitten. Scheelt ons wat uitpakwerk. Zolang er maar geen tomatenzaad bij zit.

Ik zie zo even niets op je lijstje verder. Maar misschien, heel misschien, wil je voor mij langs de buffels rijden? Je weet wel, die buffels van dat lekkere ijs? Ze hebben er nu ook mozzarella en worstenbroodjes

Ik wil met alle liefde ergens voor je langsrijden, maar ik heb geen idee waar je het over hebt. Haal je me door de war met iemand anders?

Enne, lukt een stekje brave hendrik? Of zaadjes?

Ps ik neem aan ook geen peper en paprika zaadjes in de mix oude zaden dan.mmijn mixje is trouwens bescheiden, ik tuinier in bakken dus heb altijs maar weinig zaad van alles.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Ja!

We hebben ook nog wat kippen 'over'. Ze zijn van vorig jaar, of het jaar daarvoor (kan het verschil niet zo zien...) en echt allemaal aan de leg nu. Veel teveel eieren!

Echte Veldkippen, sterke buitendieren. Het zijn geen knuffelkippen, maar ze zijn ook niet bang of schichtig ofzo.

Witte en bruine dames, de 2 zwarte exemplaren houden we zelf om wat kleurverschil te hebben in onze groep De bruine hebben nog het meeste van een redelijk standaard bruine legkip. Geen rasnaam. En de witte dames zullen meer Bresse-genen hebben. Maar het zijn allemaal kruisingen, van vele generaties die wij ook al hebben gefokt.

We willen graag 10 euro per hen, of je moet een andere goeie ruil weten. Een krielhaantje zou leuk zijn trouwens, als ruil. Maar dan wel een beetje een grote kriel, geen gek vechthoen-, of mini-ding. Dus een Orpington kriel, een Wyandotte, zelfs zijdehouder mag. We zijn al voorzien!

IMG502847501553531303.JPG

hai Jorieke,

Heb vorig jaar Egyptische ui gekregen, maar het lijkt niet op te komen..of duurt dat nog even? Anders heb ik interesse hiervoor.

Verder heb ik interesse in dropplant.

De brave Hendrik, is deze lekker?

IK hoor wel of het lukt.

groetjes Claudia

Ja die Egyptische ui had allang boven moeten staan. Die amper tot niet weggeweest deze winter.

Ik zal eens kijken of ik er nog wat kan missen, en anders heb ik in het najaar weer bolletjes. Het zal vorig jaar door de droogte zijn gekomen?

Die Brave Hendrik is wel te eten ja echt LEKKER zou ik hem niet noemen, een mooie sterke vaste plant die je ook nog eens kunt eten. Maar ik zou hem niet speciaal telen als er op die plek ook wat kan staan wat lekkerder is.

Ik pluk van meerdere vaste groenten wat blaadjes en gooi dan alles door elkaar voor bij noodles of in een hartige taart ofzo.