Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke Pompoensoorten?


appelvrouw

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later ...

Geedee op zijn vroegst enkele dagen voor Halloween. En het beste is een speciale pompoen, ik dacht er een te zien op een foto van jou, zo`n hoge met niet al te harde schil.(Jack O `Lantern) Op internet zijn best wel veel sites met pompoen-snij-tips en hoe je de gesneden pompoen een beetje langer kan bewaren.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dat is dan die grote waar die pop op staat hier bij mij...ik zal eens gaan dwalen over internet over de houdbaarheid...dank voor de tip

 

en de voorbeeldjes vind ik ook op jouw blog...kan ik me herinneren

 

zag er hier ook nog leuke staan:

http://www.halloweenpumpkins.be/nl/fotos2010.html

 

977_a6539c35ec07965956f1de7b3ec36971.jpg

 

en een hoop patronen kun je gratis downloaden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat een eigen creatie, Jet??

 

Nee hij is niet van mij, maar van een van de Amerikaanse winnaars van de jaarlijkse pompoensnij-wedstrijden in dat land. Ze maken de gekste dingen, maar ook echt prachtige taferelen..moet je hier maar eens kijken..dan is mijn pompoensnijwerk kleuterschoolniveau..

 

Edit,hier dus: http://us.blizzard.com/en-us/community/contests/pumpkin2010/winners.html

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

-afbeelding-

 

gisteren een nichtje te logeren gehad en pompoenen uitgesneden ! ( helaas geen eigen maar van de buurman )

dit is het resultaat en lekkere pompoen soep en cakejes gemaakt jammie......

 

weten jullie welk soort dit is ?

ik heb zaden voor de carousel envallope klaar liggen ( handig om dan te weten welk soort het is )

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een Halloween pompoen, het kan bijvoorbeeld een Jack O Lantern zijn. De zaden kan je niet zomaar uit de pompoen halen, dat wil zeggen, ze zijn niet soortvast, en je hebt absoluut geen zekerheid dat de pompoen die hier uit komt ook een halloween soort is.. Bovendien zijn Halloween-pompoenen vaak F 1 `s

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

o wat jammer dat de zaden dan niet soort vast zijn....en....wat houd F1 in ??

ik probeer er toch wat komt jaar kijken wat het doet, en er gaan ook zeker "zekere" zaden de grond in hoor

want volgend jaar wil ik ze echt eens op de tuin staan, de zaden hier boven....gaan die ook in de carousel envallope ?? lijkt me supper en lekker ziet er prachtig uit

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had die Speckled Hound van een kennis gekregen, ben zelf geen pompoenman !! Nooit interesse in gehad, nooit gedacht dat je er zulke lekker soep van kon maken,...tot nu dus.

 

Het vruchtvlees is geel/ oranje en ik heb de schil erafgehaald voor hij werd gekookt, gewicht zal tussen de 3 a 4 kilo zijn geweest.

 

Misschien dat ik hem ook maar ga zaaien, een aanwinst is het zeker !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

ik wil zelf komend seizoen sowieso een butternut en drie andere soorten, voor soepen, roerbakjes en taarten etc, nu kan ik de butternut voor alle doeleinden gebruiken, maar ik ga ook nog maar eens kijken voor een wat bloemigere pompoen

 

de speckled hound ken ik zelf nog niet, dus misschien maar eens proberen

ik denk een hubbard

en dan nog 1, waar ik me nog even over moet buigen

zie hier in ieder geval weer genoeg info voorbij komen, zo lijkt me die banaan ook wel interessant eingelijk..mm, toch maar eens goed nadenken over de indeling en of ik de voortuin geschikt acht (wel zon, maar niet vol er op zeg maar )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

De eerste verrotte pompoen vandaag ontdekt. Het was een Delicata, die zijn wat minder lang houdbaar.

Het is wel zaak vanaf nu je pompoenen regelmatig na te kijken bij de steel en aan de onderkant, of de kant waar de vrucht op ligt. Een pompoen met een afgebroken of beschadigde steel ( nooit!! aan de steel optillen) verrot eerder. Ook pompoenen die het te koud hebben lopen sneller kans te bederven.

 

Niets erger dan een bedorven pompoen..het kan zijn dat je het pas ontdekt als je een naar geurtje ruikt, en dan is je pompoen vaak al helemaal verfrutst en loopt het vocht eruit.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...