angela († maart 2025) Geplaatst: 11 juni 2019 Geplaatst: 11 juni 2019 Ze hebben iets weg van een te dikke kletskop Mellie, kan dat? Quote
Mellie Geplaatst: 12 juni 2019 Geplaatst: 12 juni 2019 Qua smaak was het een heuse chocolate chip. Qua vorm...? Flink gehandicapte en plat gedrukte koeken. Zelfs de chocoladestukjes waren flink geplet, kun je nagaan! Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 juni 2019 Geplaatst: 13 juni 2019 Het derde gerecht uit mijn boekje: Yotam Ottolenghi Heerlijke gerechten om te delen. Dit keer wortelsalade met yoghurt en kaneel. Met veel dille. De wortels gestoomd en afgekoeld in een vinaigrette van olijfolie, honing appelazijn en kaneel. Veel zout en peper. Daarna overgoten met een dressing van yoghurt, crème fraiche en dille. En zout. De koriander skip ik zoals gewoonlijk. Behoorlijk lekker moet ik zeggen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 13 juni 2019 Geplaatst: 13 juni 2019 Mmm, dol op wortelsalade! Lijkt wel een beetje op de Turkse variant. Ziet er mooi uit Appelvrouw! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 14 juni 2019 Auteur Geplaatst: 14 juni 2019 De salade met halloumi, aardbeien, en ontbijtspek (en munt, en basilicum) gemaakt. Maar dan met plakjes gedroogde varkenshaas, in plaats van het ontbijtspek. (ook zie ik geen ontbijtspek op de foto in het boek.. eerder een soort rauwe ham? Nou ja..) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 14 juni 2019 Geplaatst: 14 juni 2019 Wauw wat een prachtig bordje vol!Was het ook lekker? Quote wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 15 juni 2019 Geplaatst: 15 juni 2019 Jeetje joh. Prachtige kleuren zo! Was vast erg lekker. Goede combi met haloumi. Ik ben ook aan de kook voor vaderdag. Een taart wordt het, maar kom er gaandeweg achter dat recepten vaak niet kloppen... zo ook dit recept. Moest bijna 3 x zo lang in de oven... toch gek dat receptuur vaak niet klopt. Toevallig wordt het ook de taart op de kaft van het boek. Resultaat zal ik nog wel posten. Quote
Mellie Geplaatst: 16 juni 2019 Geplaatst: 16 juni 2019 Dit was em. Erg lekker geworden. Je proefde een hint van de vlierbloesemlimonadesiroop die erin zat. De aardbeien had ik er ook in gemarineerd en het vocht later nog erover gedaan. We hebben ervan gesmuld. De kinderen zelfs 2 x Quote
motormuis Geplaatst: 16 juni 2019 Geplaatst: 16 juni 2019 Wat een mooie gerechten allemaal. Ik hoop als we in het huis zitten weer eens lekker te gaan koken en bakken. Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 juni 2019 Geplaatst: 26 juni 2019 Ziet er heerlijk uit! Bijna jammer dat ik vrijwel nooit taart eet.Uit mijn challengekookboek Yotam Ottolenghi Koken met kanjers recept nr 4 gemaakt, salade van nieuwe aardappeltjes met verse pesto, doperwten en kleine eitjes. Speciaal daarvoor eitjes geruild met een dorpsgenoot. Het was superlekker en een maaltijsalade met dit weer is top! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 3 juli 2019 Auteur Geplaatst: 3 juli 2019 Ik heb de romige rijstepap met snelle aardbeienjam gegeten, en de aardbeienchampagne gedronken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Cupcakeje Geplaatst: 9 juli 2019 Geplaatst: 9 juli 2019 Heeft iemand het boek 99 beste amish huismiddeltjes gelezen? Hij lijkt mij interessant zeker voor deze challenge maar ben benieuwd naar ervaringen https://www.libris.nl/vandervelde/boek/?authortitle=georgia-varozza/de-99-beste-amish-huismiddeltjes--9789043526784 Quote
Mellie Geplaatst: 13 juli 2019 Geplaatst: 13 juli 2019 Leuke link Cupcakeje. Ik ben wel benieuwd naar dat boek, maar ken het verder niet. Misschien eerst in de bieb proberen? (Geheel off-topic, maar toch de moeite waard om te benoemen: Ik vind het overigens fijn dat het geen bol.com link is, maar een heuse boekenwinkel. Ik merk dat ik te vaak te snel bij bol.com bestel en er ondertussen boekenwinkels failliet gaan) Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 juli 2019 Geplaatst: 14 juli 2019 Shakshuka gemaakt, het 5e gerecht uit het van Angela gekregen boek van Y.O. Met in de schil gekookte Rosabelletjes erbij.Errug lekker weer, ik heb nog niks uit dat boekje gemaakt wat minder lekker was of wat niet paste in de dagelijkse maaltijden. Maar goed er komen natuurlijk ook nog wat lastigere recepten die ik tot nu toe heb overgeslagen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Indy Geplaatst: 9 augustus 2019 Geplaatst: 9 augustus 2019 Wortel caponata gemaakt, uit Jamie goes Italie. Dit was verrassend lekker. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2019 Hier even minder avontuurlijk met koken, en dus al een tijdje geen recepten uit het kookboek gemaakt. Geen tijd, geen zin, weinig oogst Wel het pruimenijs (sorbet) gemaakt een week of 2 geleden, maar dat was niet meer dan 3 ingrediënten in de keukenmachine en invriezen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 10 augustus 2019 Geplaatst: 10 augustus 2019 Met mijn kookclub voor het eerst Curaçaos gekookt. 6 recepten uitgeprobeerd waar met als stip op 1 een kippenstoof staat en de ananaskomkommer salade. We hadden 6 adjuma pepers en daar moest ik heel erg om lachen. Dat gebruik ik normaal in een jaar. Er was er 1 over pittig eten. Heel geurige en smakelijke keuken. Ik blijf deze challenge elke x weer zo leuk vinden! Quote
Indy Geplaatst: 19 augustus 2019 Geplaatst: 19 augustus 2019 Ik ook Mellie, er komt weer eens wat anders op tafel, en weer nieuwe blijvertjes. De kip en worst van Jamie zijn hier echt een favoriet iets. Wortel caponata vind ik ook zalig. Quote
Mellie Geplaatst: 22 augustus 2019 Geplaatst: 22 augustus 2019 Ja leuk hè? Wat ook een blijvertje is, is deze uit een vega boek waar ik vaker uit kook. Hugh fearnley whittingstall heet de beste man. Begon zijn carrière ooit als zelfvoorzienende boer die uit het niets met boeren begon. Leuke serie. Maar ik dwaal af. Het recept heb ik een tikkeltje aangepast. Veel meer thijm gebruikt dan vereist en heb er ook wat perziken en nectarines bij gedaan. Maar het lekkerst waren toch de pruimen, dus die hoeven de volgende x niet perse. Het was zon heerlijke stroperige bende joh. Een blijver! Helaas zijn zijn recepten vaak te klein voor een hoofdmaaltijd en moet je er altijd iets bij doen. Vandaag dan met vlees. Volgende x met couscous op de vega toer. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 31 oktober 2019 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2019 Ik trek de challenge dus even door naar volgend jaar Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 31 oktober 2019 Geplaatst: 31 oktober 2019 Haha ja Jorieke, mijn recepten uit mijn Ottolenghiboekje heb ik ook lang nog niet gemaakt.Mellie zou het gerecht ook lekker zijn met half gedroogde pruimen? Daar kreeg ik laatst een zak van uit iemands vriezer, ze moeten eigenlijk op. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 2 november 2019 Geplaatst: 2 november 2019 Mmm, dit recept was juist zo lekker doordat de pruimen zo goed gingen karameliseren. Dat gaat met half droge niet, maar wordt vast lekker. In een tajine vind ik gedroogde pruimen ook altijd heerlijk. Zal hier vast ook bij kunnen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 januari 2020 Auteur Geplaatst: 9 januari 2020 Ik moet de gerechten eigenlijk overdag gaan maken, zodat de foto's tenminste een beetje mooi uitpakken Maar goed, ik heb dus het toetje gemaakt met merengue en peer en chocolade en nootjes. Ik heb de slagroom weggelaten, leek me een beetje overdreven. Ook heb ik de merengue veel langer gebakken op een lagere temperatuur. Zoals het hoort... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 17 juni 2020 Geplaatst: 17 juni 2020 Koken jullie al een half jaar niet meer:-) Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.