Ga naar inhoud

Kookboek challenge; maak alle gerechten in (bijv.) een jaar.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou... niet echt nee :D  Ik heb op de 1 of andere manier erg weinig zin in nieuwe gerechten... :shifty: Misschien heb ik ook zo'n Brian nodig, zoals de tuinman van Jamie die alles doet in die moestuin zodat Jamie lekker rustig kan koken :D 

Ik heb nog wel weer de rabarbercrumble gemaakt, en het deeg voor een hartige taart en ook de 'aspergesoldaatjes'. Maar die had ik allemaal al eens eerder gemaakt. Geen uitdaging dus. 

Jij dan?

Geplaatst:
2 uren geleden, Jorieke123 zei:

Misschien heb ik ook zo'n Brian nodig, zoals de tuinman van Jamie die alles doet in die moestuin zodat Jamie lekker rustig kan koken

Ik heb het liever andersom, geef mij maar een Jamie. Iedere avond om half 8 à 8 kom ik uit de tuin en vraag me dan af wat te koken🤨🥵Bij de geoogste groente, niks voorbereid en ook te moe.  Geen zin in! 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 1 maand later ...
Geplaatst:

@Jorieke welk recept is dit van Jamie? Ik blijf deze post zien met die foto en die staart me aan om opgegeten te worden. Ik wil het ook graag maken, ziet er belachelijk lekker uit!

Geplaatst:

Benieuwd naar jouw foto’s dan ook Mellie!

Hier bramen aan het verzamelen voor dit recept. Heb ook nog wel wat blauwe bessen, alleen net alle appeltjes vermoest.

Maar er komen er nog aan!

Zal trouwens het boek ook weer eens doorbladeren. Goed dat je dit topic weer even naar boven schopt icon_thumbup.gif.2be77fb652c4db3f1cc2752786c9bb12.gif

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Morgen appels halen. Heb niets in huis. Heb wel bramen die zwart zijn, maar zó zuur nog.... ik denk erover ze te verwisselen met frambozen. Ben ook benieuwd naar jouw versie met bosbessen@Charly! Denk dat dat ook heerlijk wordt.

Geplaatst:

Die taart staart me aan en smeekt me om opgegeten te worden... gisteren gemaakt met 2 bramen uit eigen tuin (jawel!) en de rest bosbessen. Maar.... was gisteren te warm en toen ik er eindelijk zin in had, was het al 22 u geweest. Vond het toen te laat en nu te vroeg. Zucht. Toch maar aan de pastei voor het ontbijt! Die mooie blub die Jorieke heeft, mis ik dan wel. Maar hij zal vast goed smaken. Ik had trouwens een iets kleinere vorm en wat deeg over. Heb dat 20 min in de oven gedaan met suiker en kaneel en vervolgens met aardbeien belegd. Dat had ik wel al op... 😇

54A15D6E-F71A-4A53-8820-CA17387DFF0D.jpeg

• Like 1
Geplaatst:

Oh die oplossing met overtollig deeg klinkt goed! Ik heb ondertussen een wat kleinere gemaakt met de helft van het deeg (andere helft ingevroren) en die maakte ook geen blub. Maar dat kwam denk ik vooral omdat ik de oven per ongeluk op hetelucht had (voor de schuimpjes die ik daarvoor maakte... :D ) staan en het dus wat te hard ging met de bovenkant en niet met het grote geheel. 

Laat je nog weten hoe ie smaakte? Warm is hij wel extra lekker trouwens. Maar ook koud heeeeel goed te eten.

Geplaatst:

Warm denk ik inderdaad lekkerder, maar iedereen nam nog een tweede portie. Denk dat het wel goed zat, ha! Maar de volgende z doe ik wel suiker in de vulling. Vind dat toch wel lekkerder als het zoeter is, maar zeker voor herhaling vatbaar!

Geplaatst:

Er is suiker in het deeg gegaan en suiker erboven op. Er stond niet dat er suiker bij de appel moest, dus heb heel braaf gedaan wat er stond. Ik heb het net nog een x gelezen en anders heb ik er dan nu 3 x over heen gelezen. Zegt ook wat

Geplaatst:

Ik vond het al raar, maar jouw taart zag er zo lekker uit dat ik niet het risico wilde lopen dat ik wat anders zou hebben ahahahhaa dus toch! Nou volgende x dus suiker in de pan erbij. Komt goed

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...