Jorieke123 Geplaatst: 18 juni 2020 Auteur Geplaatst: 18 juni 2020 Nou... niet echt nee Ik heb op de 1 of andere manier erg weinig zin in nieuwe gerechten... Misschien heb ik ook zo'n Brian nodig, zoals de tuinman van Jamie die alles doet in die moestuin zodat Jamie lekker rustig kan koken Ik heb nog wel weer de rabarbercrumble gemaakt, en het deeg voor een hartige taart en ook de 'aspergesoldaatjes'. Maar die had ik allemaal al eens eerder gemaakt. Geen uitdaging dus. Jij dan? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 18 juni 2020 Geplaatst: 18 juni 2020 Hahaha. Die crumble is hier ook het enige recept dat een beetje is blijven hangen Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 18 juni 2020 Geplaatst: 18 juni 2020 2 uren geleden, Jorieke123 zei: Misschien heb ik ook zo'n Brian nodig, zoals de tuinman van Jamie die alles doet in die moestuin zodat Jamie lekker rustig kan koken Ik heb het liever andersom, geef mij maar een Jamie. Iedere avond om half 8 à 8 kom ik uit de tuin en vraag me dan af wat te koken🤨🥵Bij de geoogste groente, niks voorbereid en ook te moe. Geen zin in! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 18 juni 2020 Auteur Geplaatst: 18 juni 2020 @appelvrouw: ja, daar zeg je zo wat. Misschien kunnen wij (Jamie, Brian en ik) een soort schema maken waar we allemaal een week koken/tuinieren. Want ik zou niet weten wat ik dan op zou willen geven. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 23 juli 2020 Auteur Geplaatst: 23 juli 2020 Eindelijk weer eens wat gemaakt uit Jamie zijn boek. Namelijk appel-bramen-taart. Maar dan met blauwe bessen ipv bramen. We moeten nog proeven want hij komt pas net uit de oven en is dus bloedheet! Taartalsavondeten blub Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 23 juli 2020 Auteur Geplaatst: 23 juli 2020 Juhum! Ik maakte em dus met onze eerste zomerappels, en niet met de stevige winterse appels die Jamie gebruikte. Maar omdat je het fruit eerst moet stoven en uit laat lekken geeft het niet dat mijn appels wat sappiger zijn. 6 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 23 juli 2020 Geplaatst: 23 juli 2020 Hij ziet er heerlijk uit. Krijg er ook trek van! Quote
jootje Geplaatst: 23 juli 2020 Geplaatst: 23 juli 2020 Gets, Jorieke, ziet er akelig lekker uit! Welk boek van Jamie? Quote
Mellie Geplaatst: 25 juli 2020 Geplaatst: 25 juli 2020 @Jorieke welk recept is dit van Jamie? Ik blijf deze post zien met die foto en die staart me aan om opgegeten te worden. Ik wil het ook graag maken, ziet er belachelijk lekker uit! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 juli 2020 Auteur Geplaatst: 26 juli 2020 Het is de 'pastei met bramen en appels' Zie bijvoorbeeld hier: https://hetblauwekaaspakhuis.wordpress.com/2013/01/20/appel-bramen-taart/ Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 27 juli 2020 Geplaatst: 27 juli 2020 Ow dank je wel! Ziet er zó lekker uit, die maak ik morgen! Quote
Charly Geplaatst: 27 juli 2020 Geplaatst: 27 juli 2020 Benieuwd naar jouw foto’s dan ook Mellie! Hier bramen aan het verzamelen voor dit recept. Heb ook nog wel wat blauwe bessen, alleen net alle appeltjes vermoest. Maar er komen er nog aan! Zal trouwens het boek ook weer eens doorbladeren. Goed dat je dit topic weer even naar boven schopt Quote wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 27 juli 2020 Geplaatst: 27 juli 2020 Morgen appels halen. Heb niets in huis. Heb wel bramen die zwart zijn, maar zó zuur nog.... ik denk erover ze te verwisselen met frambozen. Ben ook benieuwd naar jouw versie met bosbessen@Charly! Denk dat dat ook heerlijk wordt. Quote
Mellie Geplaatst: 30 juli 2020 Geplaatst: 30 juli 2020 Die taart staart me aan en smeekt me om opgegeten te worden... gisteren gemaakt met 2 bramen uit eigen tuin (jawel!) en de rest bosbessen. Maar.... was gisteren te warm en toen ik er eindelijk zin in had, was het al 22 u geweest. Vond het toen te laat en nu te vroeg. Zucht. Toch maar aan de pastei voor het ontbijt! Die mooie blub die Jorieke heeft, mis ik dan wel. Maar hij zal vast goed smaken. Ik had trouwens een iets kleinere vorm en wat deeg over. Heb dat 20 min in de oven gedaan met suiker en kaneel en vervolgens met aardbeien belegd. Dat had ik wel al op... 😇 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 30 juli 2020 Auteur Geplaatst: 30 juli 2020 Oh die oplossing met overtollig deeg klinkt goed! Ik heb ondertussen een wat kleinere gemaakt met de helft van het deeg (andere helft ingevroren) en die maakte ook geen blub. Maar dat kwam denk ik vooral omdat ik de oven per ongeluk op hetelucht had (voor de schuimpjes die ik daarvoor maakte... ) staan en het dus wat te hard ging met de bovenkant en niet met het grote geheel. Laat je nog weten hoe ie smaakte? Warm is hij wel extra lekker trouwens. Maar ook koud heeeeel goed te eten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 30 juli 2020 Geplaatst: 30 juli 2020 Warm denk ik inderdaad lekkerder, maar iedereen nam nog een tweede portie. Denk dat het wel goed zat, ha! Maar de volgende z doe ik wel suiker in de vulling. Vind dat toch wel lekkerder als het zoeter is, maar zeker voor herhaling vatbaar! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 30 juli 2020 Auteur Geplaatst: 30 juli 2020 Had je er expres geen suiker in gedaan dan? Want het staat wel in het recept? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 30 juli 2020 Geplaatst: 30 juli 2020 Er is suiker in het deeg gegaan en suiker erboven op. Er stond niet dat er suiker bij de appel moest, dus heb heel braaf gedaan wat er stond. Ik heb het net nog een x gelezen en anders heb ik er dan nu 3 x over heen gelezen. Zegt ook wat Quote
Jorieke123 Geplaatst: 30 juli 2020 Auteur Geplaatst: 30 juli 2020 Ik lees het nu ook een keer door, het recept van die link die ik je gaf, en daar hebben ze idd weggelaten dat je die 100 gram suiker samen met boter in de pan doet. En daarna gaan de appeltjes er in enzo. tsk Bij Jamie zijn ingrediënten staat: 100 gram rietsuiker, plus wat extra om te strooien. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 30 juli 2020 Geplaatst: 30 juli 2020 Ik vond het al raar, maar jouw taart zag er zo lekker uit dat ik niet het risico wilde lopen dat ik wat anders zou hebben ahahahhaa dus toch! Nou volgende x dus suiker in de pan erbij. Komt goed Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.