Burrel Geplaatst: 30 maart 2019 Geplaatst: 30 maart 2019 Hoi allemaal. Ik wilde zelf een goede moestuinpotgrond gaan maken volgens recept van Velt en daar heb ik verteerde compost voor nodig.Zit er een verschil tussen gewone compost en verteerde compost? Ik heb er namelijk nog nooit mee gewerkt. De compost die ik nu heb bevat erg veel grove bestandsdelen. Het komt van een bedrijf dat grote bergen grond, zand en compost heeft liggen en dit dus zelf maakt en in zakken of bulk verkoopt. Quote
RobO Geplaatst: 31 maart 2019 Geplaatst: 31 maart 2019 als het schoon spul is zou ik het even zeven door een stuk cm gaas(als het onschoon is niet gebruiken) Quote
Patrijs Geplaatst: 31 maart 2019 Geplaatst: 31 maart 2019 Ik sluit me bij Rob aan.Het is te kort (heet) gecomposteerd om ook de houtachtige delen te laten verteren.Na het zeven kan je die delen weer verder composteren of als mulch gebruiken onder bijv. bessenstruiken. Zelf heb ik met dit spul ooit op mijn werk een grote bak gevuld en daar diverse groenten in gekweekt.Dat ging ook prima. Quote De moestuin van Patrijs
Crootje Geplaatst: 1 april 2019 Geplaatst: 1 april 2019 Dit weekend heb ik een aantal zakken compost bij de gemeente gehaald die nogal sterk ruiken. Nou heb ik hier ergens gelezen dat die compost dan nog niet rijp is. Moet ik deze dan op mijn composthoop storten en daar laten rijpen? Ik kan me niet voorstellen dat dat proces in zo’n plastic zak goed verloopt? Quote
Saalk86 Geplaatst: 3 april 2019 Geplaatst: 3 april 2019 Hmmmm, is dat zeven nodig? Ik gebruik Sons nest ‘ruwe’, compost namelijk. Weet niet of er specifiek reden voor het zeven is? Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
RobO Geplaatst: 4 april 2019 Geplaatst: 4 april 2019 nee hoeft niet (maar staat netter en de resten die onverteerd waren zullen beter composteren in de nieuwe hoop) Quote
Mien toentje Geplaatst: 6 april 2019 Geplaatst: 6 april 2019 Verteerde compost? Ik zou liever geen compost van de gemeente nemen . Alles wat men in de groene container doet, komt uiteindelijk ook in je tuin!Dat kunnen bv ook medicijnresten, microplastic en wat al niet meer voor onduidelijk spul.Maak je eigen compost,je geeft alles weer terug aan de aarde. Quote
Dinah Geplaatst: 15 april 2019 Geplaatst: 15 april 2019 Ik gebruik ook nooit van de GemeenteZelf mik ik in de groene bak al het onkruidDe groenteresten etc gaan op mijn compostbak. Quote
Crootje Geplaatst: 15 april 2019 Geplaatst: 15 april 2019 Dank jullie wel! Ik twijfelde al, maar ik gebruik het toch maar niet in mijn moestuin! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.