Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Even mezelf voorstellen

Tomaten freak

Recommended Posts

Hallo ik ben Tomaten freak ik ben 14 jaar oud. Ik heb een moestuin samen met mijn grootvader die al meer dan 70!!! Jaar ervaring heeft met tuinieren. Zoals mijn nickname al zegt is mijn passie tomaten.

Dit jaar gaan er ongeveer 120 plantjes de tuin in van ongeveer 50 verschillende soorten in mijn 2 serre’s die samen een goede 30m2 zijn. Naast tomaten kweken ik en mijn opa ook komkommers,paprika,courgette,pompoenen,wortels,appels,pruimen,rode bessen en nog veel meer . Dit was dan even mijn korte voorstelling een goed moestuin jaar voor iedereen .

Superleuk dat je deze hobby nu al beoefent en al helemaal met een expert van 70 jaar moeskennis! Petje af.

Ook voor jou trouwens. Dat zijn wel een boek tomaten zeg! Wat doe je er allemaal mee?

Naast opeten, maken jullie ook bv saus er van, of soep? Het zijn aardig wat tomaten lijkt me.

Groene groetjes en tuinier ze!

Welkom!

Benieuwd naar je ervaringen.

Zet zelf ook elk jaar meerdere soorten met de bedoeling op termijn tot een selectie te komen met soorten die ik persoonlijk de max vindt.

Dus deel je smaken maar

Inderdaad hij helpte zijn moeder en vader na de oorlog en later kreeg hij 8 kinderen en in de zomer kwamen alle groenten uit de tuin soms hoor ik van die verhalen dat hij kruiwagens aan boontjes oogstte.

Superleuk dat je deze hobby nu al beoefent en al helemaal met een expert van 70 jaar moeskennis! Petje af.

Ook voor jou trouwens. Dat zijn wel een boek tomaten zeg! Wat doe je er allemaal mee?

Naast opeten, maken jullie ook bv saus er van, of soep? Het zijn aardig wat tomaten lijkt me.

Groene groetjes en tuinier ze!

Inderdaad het is wel handig dat je iemand hebt die je altijd kan helpen met zijn 70 jaar ervaring. We krijgen zeer veel tomaten maar dit jaar gaan we meschien een deel inmaken en natuurlijk een groot deel uitdelen aan familie en vrienden.

Tomaten freak , welkom!

Wat een rijke situatie heb jij zo samen met je opa bezig te kunnen zijn!

Leest hij hier ook mee? Dan groet ik je opa ook bij deze !

Nee helaas leest mijn opa niet mee hij is daar iets te ouderwets voor . Ik vind het inderdaad heel leuk dit met mijn opa te kunnen doen tijdens het planten,wieden,water geven vertelt hij veel verhalen over vroeger enz.

Tomaten freak , welkom!

Wat een rijke situatie heb jij zo samen met je opa bezig te kunnen zijn!

Leest hij hier ook mee? Dan groet ik je opa ook bij deze !

Nee helaas leest mijn opa niet mee hij is daar iets te ouderwets voor . Ik vind het inderdaad heel leuk dit met mijn opa te kunnen doen tijdens het planten,wieden,water geven vertelt hij veel verhalen over vroeger enz.

Je hebt hier toch ook Aalterwilly, dus misschien een leuk contact in de buurt. Als je echt tomatengek bent dan moet je een keertje naar Geel, tuinierster daar heeft meer dan 2000 soorten en enkele jaren geleden teelde ze er elk jaar zeker 600: http://www.chillipeper.nl/forum/viewtopic.php?f=54&t=2434

Blijkbaar is er in Belgie ook een tomatenfestival: https://www.arboretumkalmthout.be/kalender.masterdetail.html/p_detail_url/nl/dvt/arboretum/kalender/tomatenfestival-2019.period_1.html

Zelf heb ik alleen zes picolo zaadjes gezaaid, maar gisteren was er nog niets te zien, ook niet van courgette noch de komkommers. Ik was laat, dus direct in violentray gezaaid in het kasje .

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Hallo tomatenvriend, leuk dat je erbij komt. Ik vind het ook superleuk om tomaten te kweken en ik ga dit jaar voor de honing- en de ananastomaten. Ik heb voor dit seizoen zaden gekocht op ebay Duitsland ( eBay de ) en daar is het erg goedkoop, omdat er veel hobbytuinders hun zaden aanbieden. Bij Vreeken heb ik pepers gekocht en die ga ik buiten laten groeien. Ben benieuwd wat het gaat worden. Ik wens jou en je opa veel plezier met het kweken.

Groet, ricusg.