Geplaatst: 29 juni29 Jun @Gitta was de eerste 😊. Maar misschien komen ze er niet in 1 stuk uit, in dat geval stuur ik jou ook toe @Petrasmoestuin. Ik houd jullie t.z.t op de hoogte, voor nu nog een seizoen van genieten. Foto’s van de bloeiende planten in zijn geheel volgen als het zover is. Beiden hebben al dikke knopppen.
Geplaatst: 30 juni30 Jun Prachtige foto’s @@frans en @@dahliNou, mocht er nog een knolletje over zijn, houd ik me aanbevolen. Ze zijn prachtig. Ik heb gisteren langs de kant van de weg bij een of andere grote open tuin dag bij iemand een @dahlia op de bonnefooi gekocht. Geen naam, alleen een plant met knoppen [emoji38] ben heel benieuwd. Ik duim dat het vooral geen rood of paars is. Dat heb ik al genoeg.
Geplaatst: 19 juli19 Jul Ik ga toch wel met pijn in het hart afscheid nemen van deze bovenste twee schoonheden, maar het moet. Gelukkig heb ik de Fairway pilot en Totally Tangerine nog 😃. Alles staat zo mooi in bloei nu.
Geplaatst: 19 juli19 Jul Wat genieten is het toch om zo’n giga bloem te volgen in zijn ontwikkeling😍Deze heet “ Avignon” en kocht in dit jaar als knol eigenlijk te groot voor mijn plek maar ik wilde zo graag een zo’n mega bloem dahlia… 😍 Ze staat in pot op mijn dakterras want te weinig zon op mijn patio helaas…🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱2e en 3e knop erbij! 😍En helemaal open 😍Lang getwijfeld maar toch afgeknipt voor in de vaas! 😍En geen spijt van want ze staat nu al een week te shinen! 😍 19 juli19 Jul aangepast door Vrouwholle
Geplaatst: 20 juli20 Jul Prachtig @Vrouwholle ! Ik ga er zo ook een paar afknippen voor binnen voordat het noodweer losbarst. Daar worden ze meestal niet mooier van.
Geplaatst: 22 juli22 Jul @Vrouw Holle wauw indrukwekkend mooi!Ik heb ook een avignon, maar die moet nog gaan bloeien. Ik dacht trouwens dat die witter met spikkels waren, is dit misschien een vancouver?Bij mij bloeien tot nu toe wat enkelbloemige zaailingen (opvallend veel gele😅) en Totally Tangerine en Waltzing Mathilda. Bij de rest is het wachten tot de knoppen opengaan😄. Ik zal eens foto's maken. Gisteren was ik bij de intratuin en daar lagen de laatste dahliaknollen voor 1 euro per stuk. Ik kon het niet laten en heb 4 bio knollen meegenomen. Heel laat, maar zelfs als ze niet meer bloeien kan ik de knollen proberen over te houden. Waar ik ze ga laten weet ik nog niet, want het staat allemaal aardig vol😅.
Geplaatst: 23 juli23 Jul Ff gegoogld wat een Vancouver is @Amarinde 😊 en ja dat klopt! Staat ook op het kaartje zie ik nu…😊 Ik heb nog niet zo lang Dahlia’s.. ik begon 2 jaar terug met zaaien ervan… Ik snap nu heel goed dat dat al snel een verzameling gaat worden want zoveel moois!!😍Maar ik heb nog net een paadje op al mijn plekken waar ik kan lopen…😅 Op mijn patio pas nog weer ruimte gemaakt want daar moeten we kunnen zitten en met de fietsen over….😬😊… dus voor mij geen uitbreidingen helaas… 😏Ik kijk uit naar jouw foto’s…😍🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 30 juli30 Jul Dit is toch wel mijn een van mijn lievelings. Belle of Barmera. Net opgemeten, de diameter is 22 cm. Met recht een ‘dinnerplate’. Er zitten nog heel veel knoppen in. Die zijn voor de huis-tuin-poes-oppassers tijdens onze vakantie. Dit exemplaar ga ik morgen met wat andere aan de buurvrouw geven.
Geplaatst: 1 augustus1 Aug Echt fraai, al die dahlias. Dit jaar ook erg tevreden over mijn dahlia’s. Ik wilde alleen graag een gele , en die heb ik ook als knol gekocht, drie zelfs, in licht en donkerder tinten geel. Maar wathet was, geen gele! Volgend jaar weer proberen. Zou ook graag nog een witte hebben!
Geplaatst: 1 augustus1 Aug Je hebt nu in ieder geval al een prachtige combinatie @jootje ! Weet je toevallig hoe die bovenste op de foto heet? Die vind ik echt zo mooi 😍.
Geplaatst: 2 augustus2 Aug Dahli, dat weet ik helaas niet, en ja hij is akelig mooi. Ik haal ze eruit van de winter om thuis te overwinteren, en dan kan ik wel effe kijken of ik de knol kan delen? 😊
Geplaatst: 2 augustus2 Aug Ik heb nog nooit Dahlia’a gekweekt, maar van dit topic krijg ik er wel spontaan zin in! Moet dat van een knol, of kun je ook zaaien? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 2 augustus2 Aug Ik heb ze gezaaid ; prima gelukt minder forse planten maar evengoed veel bloemen erin… in pot alles bij mij… ik wilde ze eerst ook niet want geen ruimte… maar toch gezwicht… zo mooi; echt genieten!! 😍🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 3 augustus3 Aug 14 uren geleden, jootje zei:kan ik wel effe kijkenWat aardig! Hij lijkt volgens mij op de Belle van Barmera, maar dan wat kleiner.Die laatste gaat er hier uit, ze zijn echt te groot. Het past niet meer. Mocht het delen hier lukken, dan wil ik die ook best een knol voor jou reserveren. Er zijn een paar mensen hier voor wie ik dat sowieso ga proberen.
Geplaatst: 3 augustus3 Aug Dahlia fashioned monger heeft niet alleen ene lollige naam, maar de bijen zijn er ook verzot op!Zo leuk in de tuin. Vaak met z’n drietjes tegelijk in dezelfde bloem. @@jootje enig idee hoe de omcirkelde heten? Zulke mooie kleuren! Is geen hint dat je ook voor mij een knop moet delen. Ik wil best dahlia’s kopen! De buren gaan de tuin doen en dan gaan alle bomen eruit. Dat betekent dat het straks zin heeft iets in de voortuin te doen. Nu zinloos, want hun onkruid en hedera gaat dwars door alles heen. Echt om gek van te worden. Maar! Dat is in oktober voorbij. Daar wil ik alle prachtige dahlia’s die ik hier voorbij zie komen en verliefd op ben. Waaronder deze twee [emoji51]Alhoewel…. De rest is je bos zijn ook een plaatje. Zo mooi allemaal.
Geplaatst: 3 augustus3 Aug Juist al die kleuren bij elkaar vind ik zo mooi. Binnenkort (hoop ik) gaan de buren een nieuwe schutting plaatsen, en wij betalen mee. Nu groeit er alleen maar klimop, dus ik vind een aantal Dahlia's best mooi tegen die wand of iets ervoor (want de schutting is nu aardig naar voren gevallen) en ik kan dan het volgend jaar ook wat laten klimmen ertegen.
Geplaatst: 6 augustus6 Aug Heeft iemand eigenlijk nog aanraders voor hoge dahlia's? Ik heb nu allemaal lage die het na het droge voorjaar overigens echt uitmuntend doen. Sowieso start de dahliatijd eigenlijk nu pas echt, zijn echte hoog- en nazomerbloeiers. Gezien het formaat van de planten kan ik in het najaar denk ik weer veel splitsen. 😉 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.