Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Jonge appelboom lijkt dood te gaan


Defik

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Sinds vorig jaar heb ik een 5 rassen appel geplant en willen proberen of het wat wordt.

 

T/'m begin dit seizoen ging het goed, liep mooi uit incl bloesem en zelf wat vrucht dracht aan de punten van de takjes. Echter is nu sinds deze week ineens het boompje ineens aan het doodgaan lijkt het. Bladeren verdorren compleet en vruchtjes worden afgestoten.

 

Wat is hier aan de hand? Is redding nog mogelijk of is het einde verhaal?

 

Groeten,

Stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede middag Stefan...je hebt het over één boompje dat het niet doet....hoe doen de andere boompjes het dan?

Tweede vraag...kun je misschien een foto(s) bijvoegen?

 

Ik heb nog 2 peren staan en 2 kersen.

 

1 kers vertoond soort gelijke verschijnselen maar komt er wel schat ik, de peren gaan als een raket en de kers ook, echter is de vruchtdraging dit jaar weer mislukt bij de kers maar dat terzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Defik,

Ik maak eruit op dat je één appelboom hebt gekocht waarop 5 soorten appels groeien.

Dat je nog 4 andere fruitbomen hebt, maakt het niet veel duidelijker.

Je kunt uitleggen dat het om één appelboom gaat, waarop 5 soorten appels geënt zijn.

Dan is het voor Harms1 ook duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...