Timindetuin Posted June 23, 2019 Share Posted June 23, 2019 Goedenavond, na een poos lang tips hier te lezen, toch maar eens aangemeld.Mijn naam is Tim, trotse vader van een lieve dame en sinds dit voorjaar begonnen met groente verbouwen.Ik woon in het rustige dorpje Vreeland, heb een vrij ruime achtertuin en na geschrokken te zijn van groente prijzen, de tuin lekker volgepropt met zaadjes. Zelf heb ik nog nooit groente of fruit gekweekt, dus een compleet nieuwe wereld ingestapt.Momenteel groeit er het volgende; bloemkool, cherry tomaatjes, sperziebonen, spinazie, aardappels, worteltjes, basilicum, munt, aardbeien en paprika.Alles lekker ongeorganiseerd en door elkaar heen.Mn bloemkool is niet helemaal goed gegaan, die is in bloei geknald door de warmte en zon, volgende keer wat meer schaduw geven denk ik. Groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted June 23, 2019 Share Posted June 23, 2019 Hey Tim, welkom hier. We zijn allemaal anders, gelukkig, dus je vindt hier zeer georganiseerde en goed plannende mensen, die complete zaai schema's maken, maar ook mensen die op de bonnefooi gewoon maar wat proberen. En alles er tussen in. Ik ben op ongeveer dezelfde manier begonnen als jij. Was al blij als ik het verschil tussen een tomaat en een slablaadje herkende. Nu, enkele jaren later, ben ik toe aan het herkennen van de verschillende rassen binnen eenzelfde soort, en probeer ik paarse peultjes in smaak van groene te onderscheiden. Ook ben ik begonnen met een kruiden gedeelte en met kruiden en groente drogen Zo snel kan het gaan! Veel plezier met je moestuin en laat vooral van je horen als je vragen hebt. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grork Posted June 24, 2019 Share Posted June 24, 2019 Een ruime moestuin vlakbij de keukendeur, hoe heerlijk! Gelijkertijd ook leerzaam voor dochterlief om mee op te groeien. Welkom! Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 24, 2019 Share Posted June 24, 2019 welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 24, 2019 Share Posted June 24, 2019 Welkom Tim. Vreeland, heb je daar klei? Ik ken het daar wel goed van het zwemmen en schaatsen van vroeger .Wat je bloemkool betreft, ik denk dat je het goede moment van oogsten voorbij hebt laten gaan, dat kan wel nauw luisteren. En je hebt gelijk met dit warme weer groeien ze extra snel. De bladeren omknakken boven de bloem helpt om ze wit te houden en niet in de volle zon te staan.Deze bloemkool, zojuist geoogst is al op t randje van oogsten...nog een dagje langer in de zon en hij begint al te rekken Quote Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter v/d Breevaart Posted June 24, 2019 Share Posted June 24, 2019 Welkom Tim! Quote Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
motormuis Posted June 24, 2019 Share Posted June 24, 2019 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timindetuin Posted June 24, 2019 Author Share Posted June 24, 2019 Thanks allemaal!@Appelvrouw; Volgens mij wel, in ieder geval een erg stevige, voedsame grond. Ik ben niet zo'n kenner, dus kan maar zo zijn dat ik fout zit hoor Mooie bloemkool trouwens, ik zal morgen wat foto's maken voor ik naar m'n werk ga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 24, 2019 Share Posted June 24, 2019 Welkom hier. En laat de foto's maar komen, daar zijn we dol op. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted July 9, 2019 Share Posted July 9, 2019 Welkom Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted July 19, 2019 Share Posted July 19, 2019 Welkom en heel veel plezier! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts