BertPleizier Geplaatst: 21 september 2019 Geplaatst: 21 september 2019 Ik heb alle komkommer- en tomatenplanten uit mijn kas gehaald en deze is nu leeg (ongeveer 4,5 m2). Zou ik hier nu nog sla in kunnen zetten (zelf zaaien of nog plantjes kopen)? Of komt de vorst te snel? De kas is niet verwarmd. Quote
Patrijs Geplaatst: 21 september 2019 Geplaatst: 21 september 2019 Dat gaat prima, nu kan je een geschikte soort zaaien bijv. Larissa.Je kan nu ook nog meer zaaien zoals winterpostelein en veldsla etc. Quote De moestuin van Patrijs
Saalk86 Geplaatst: 21 september 2019 Geplaatst: 21 september 2019 Kan prima! Er zijn zelfs sla soorten die het hele jaar door kunnen (in de kas, onverwarmd). Bij zaadhandel van der Wal kun je bijv ook kijken naar welke sla goed voor de winter te kweken is. Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
BertPleizier Geplaatst: 22 september 2019 Auteur Geplaatst: 22 september 2019 Hartelijk dank! Ik ga deze week eens op onderzoek uit en wat zaad bestellen. Naast dat ik een lege kas altijd een beetje droevige aanblik vind hebben is een vers koopje sla gewoon het hele jaar door erg lekker bij het eten. Quote
Patrijs Geplaatst: 22 september 2019 Geplaatst: 22 september 2019 Niks treurnis. Juist met een kasje kan je in de winter nog veel groens op je bord krijgen.Hier twee foto's uit mijn Blog van mijn kasje eind februari dit jaar. Quote De moestuin van Patrijs
RobN Geplaatst: 23 september 2019 Geplaatst: 23 september 2019 ik heb buiten nu nog veel romeinse sla staan, is het verstandig deze nu al af te gaan dekken? Ze zijn wel bijna oogstbaar, enkelen zijn wat jonger Quote Onkruidmanager 1.0
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.