Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

even voorstellen deel zoveel


Koert

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Ook ik wil me even voorstellen, ik heet Koert, ben 34 jaar en woon in Mook,niet ver onder Nijmegen. Sinds Juli vorig jaar heb ik bij de plaatselijke volkstuinvereniging een stuk grond gehuurd van 300 m2. Dat lijkt best veel , is het eigenlijk ook wel natuurlijk, maar de daadwerkelijke oppervlakte waar ik groente op teel is beduidend minder. Een deel van 200 m2 is bestemd als groente tuin, hier op staat een tunnelkas van 4,5x2, ligt een afgeschermd terras van +/- de zelfde afmeting en een speelhoek voor mijn dochter, de rest heb ik onderverdeeld in bedden. Ik heb bewust gekozen voor verhoogde bedden en veel en ruime paden. De andere 100 m2 is fruittuin, inclusief terras van 3x3. Foto van het geheel is een beetje lastig, vandaar dat ik een plattegrond heb toegevoegd

thumb_2d_02132010_0531AM.jpg

Heb het afgelopen jaar al veel geleerd, het belangrijkste: dat ik buiten mijn gezin nog een passie heb, maar hoop hier nog wat extra informatie op te snuiven.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Koert,

 

Mooi hoor, als ik het zo lees en je plattegrond bekijk.

Je hebt het goed aangepakt met een plattegrond en verhoogde bedden.

En natuurlijk een mooi plekje om uit te rusten en je dochter bezig te houden.

 

Veel plezier met je moestuin en hier op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En iemand met een fruittuin, prachtig! Veel plezier op dit forum!

Zeker prachtig,Frank, mijn fruittuin. Absoluut mijn trots, ik was begonnen met 200m2 tuin, maar wilde niet beperken op de groente en de ruime indeling, vandaar dat ik er nog 100m2 voor het fruit er bij heb genomen. Had al even op jullie site gekeken en kan niet anders concluderen dat 100m2 te weinig is . Haha, nee moet het niet groter maken. Wil in ieder geval nog graag een kiwi en een vijgenboompje, maar zag ook een kaki bij jullie staan en dat is ook wel een toppertje natuurlijk. Dus moet maar even een plaatsje gaan maken daarvoor.

Op dit moment heb ik al 3 conference, 3 jonagolds (allen U-vormen) 2 kleine perzikboompjes, 10 meter bramen, 10 meter herfstframbozen fallgold, 2 cranberries, 1 pepino, 120 aardbeiplanten (lambada en elsanta), 2 blauwe druif, 2 kruisbessen en rode,witte en zwarte bessen (van ieder 4).

Om plaats te maken heb ik nog wel een vraag, maar zal die vandaag of morgen in de juiste topic plaatsen.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koert,

Welkom op het forum.

Je tuin ziet er heel doordacht uit, verhoogde bedden is top, makkelijk en dit natte jaar handig bij de waterbeheersing. Fijn dat je zoveel plek voor fruit hebt ingeruimd. Met een gezin is fruit vaak iets aansprekelijker dan groenten. Ben je al aan het genieten van de herfst-frambozen ? Ik heb van de week het eerste bakje geplukt, ik heb de jonge planten eind verleden jaar pas omgeplant, rondom mijn waterbak, ongeveer 4 meter, in juli kleine framboosjes en nu van dezelfde struiken mooie dikke. Met tien meter zal je heel wat oogsten.

Geniet van je tuin en van de "kruisbestuiving" op het forum.

gr Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik HAD vandaag een hele ijsbak vol met mooie dikke frambozen inderdaad, maar had dan he, ik HEB ook een dochtertje van 2 die 1/3 al opgegeten had en de rest op het drassige tuinpad kwakte

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...