Geplaatst: 2 oktober 20196 j Mooie titel toch? Ik weet dat er organisaties zijn die reizigers en mensen die hulp nodig hebben bij elkaar brengen. Zodat de reiziger helpt met bv een tuinproject en in ruil daarvoor onderdak en eten krijgt.ik wil daar eens een kijkje nemen want ik heb zeker in het voorjaar maar ook van de winter hulp nodig met zagen, opruimen, lasagna opbouwen, hek zetten, hout sjouwen en het dak van de kas vernieuwen etc.Maar hoe heet zo’ n organisatie, ik kan het niet vinden...wie weet het? Ik kan aan mensen die ons willen komen helpen een eigen plekje aanbieden, keuken slaapkamer en woonkamer, volledig geoutilleerd en privé. 31 januari 20206 j aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 oktober 20196 j Het uitgangspunt van WWOOF is nog altijd dat je agrarisch gerelateerd werk in de gezonde buitenlucht aanbiedt. Ooit opgezet als Weekend Workers On Organic Farms door mensen in de stad die geen geld hadden voor een echte vakantie maar er af en toe wel eens uit wilden maar daarbij best wel wat werk wilden doen ook. Het is een stuk breder geworden sinds het begin.Later heb je nog organisties als HelpX en Workaway gekregen, die hetzelfde principe van vrijwilligerswerk in ruil voor kost en inwoning hanteren, maar dan niet specifiek op biologische boerderijen. Soms gaat het daarbij om het doen van administratief werk, het passen op een kind, koken, het kan van alles zijn bij die organisaties.Je hoeft niet een traditionele boerderij te hebben voor WWOOF, daar zou je denk ik best terecht kunnen als je hulp vraagt voor opruimen in de tuin, een hek repareren en zo, en het is logisch dat in de winter noodgedwongen meer werk binnen gebeurd, maar als het heel sterk de kant van binnenkluswerk opgaat zou ik eerder een plek via HelpX aanbieden dan via WWOOF.Je krijgt in elk geval vooral buitenlandse studenten op deze manier, maar niet alleen maar.
Geplaatst: 3 oktober 20196 j Auteur Geweldig, beiden dank ja inderdaad voor het tuinwerk lees ik dat het mooi is als een een leerproces aan gekoppeld wordt. Daar moet ik nog eens goed over nadenken.De andere organisaties ga ik een rustig bekijken..hier kan ik mee verder We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 31 januari 20206 j Auteur Bij Workaway ga ik deze dagen mijn vraag voor hulp neerleggen. Maar ik dacht dat ik dat ook hier kan doen, om mee te beginnen. Dit is een serieuze post je mag wel opbouwend commentaar geven of vragen stellen. Ben je geïnteresseerd kun je een privebericht sturen. Gezocht 2 mensen, bijvoorbeeld een stel of 2 tot 4 vrienden die ongeveer week bij ons zouden willen verblijven om te helpen. De gewenste tijd is vanaf nu tot later in het voorjaar, in overleg (want wij kunnen niet altijd)Werkzaamheden, voornamelijk tuinwerk en reparatie buiten. Vrijwel alles gezamenlijk met ons ( lees Lie, ik heb een rugblessure) uit te voeren. Sommige taken alleen.*No-dig bedden wieden en mulchen met stro.*Het repareren van de twee lasagnabedden en van de keyhole garden.*Het zagen en kleiner maken van verschillende wilde pruimen in de tuin en een deel verwerken tot takkenwal.*takkenwallen verder opbouwen*kippenhok en kippenren herstellen*mulchen van de tuin met stro*repareren van de kas*Zaaien van de eerste groentes. Wij bieden:* een eigen woonruimte met eigen ingang keuken en douche alles inpandig in ons huis. Is normaal verhuurd met Airbnb (superhost)* verstrekking van ontbijt en gezamenlijk eten van (lunch en) avondmaal* veel informatie over natuurlijk, no-dig, lasagna en keyholetuinieren.* informatie over de omgeving.* we spreken frans, engels, nederlands, redelijk duits en enkele woorden spaans. Wat verwachten wij:Hulp voor minimaal 4 uur per dag. Langer mag zeker We zijn erg flexibel Eigen vervoer is eigenlijk wel nodig. We kunnen je eventueel van de trein halen dan ben je verder wel aangewezen op volledig verblijf in ons dorp, hier geen busvervoer. 1 februari 20206 j aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 februari 20206 j Misschien handig om een periode erbij te zetten, zaaien zul je denk ik nu nog niet doen. Ik wens jullie veel succes met het vinden van goede hulp.
Geplaatst: 7 april 20214 j Auteur Er is een workawayer in mijn tuin, een dame, met eigen campertje en poes ook mee. Ze werkt in de tuin zoals ik ook zo doen en ze geniet er op dezelfde manier van. Jullie snappen hoe blij ik ben. Een van de dingen die ze heeft aangepakt is het wegknippen van de enorme bruidsluier die al een jaar of tien over twee onder plastic verstopte houtstapels groeide. De bruidssluier was werkelijk enorm en lag als een levende wolk over deze stapels en een vergane appelboom.Ik kan niet helemaal de grootte aangeven, maar groot was het ding en het levert een enorme berg gekrulde takken op. Ik had natuurlijk een foto moeten maken. Nu ligt het hout onder deze stapels allemaal uitgelegd, morgen maak ik wel even een foto. Hout dat zeker 20 jaar geleden is gekregen, kwam uit een buurthuis en moest daar opgeruimd. We dachten het misschien op te stoken of nog te gebruiken. Ondertussen mogen we geen grote vuren meer maken, dus hier ter plekke komt een mega takkenbak , variatie op de takkenwal, met hier en daar een gat onderaan zodat de egels er ook kunnen gaan wonen. In ieder geval:” lang leve workaway”! 7 april 20214 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 april 20214 j Heel fijn dat het/zij goed bevalt facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 5 november 20214 j Auteur Ondertussen heb ik voor de derde x workawayers in mijn tuin. Deze blijven maar heel kort, 4 werkdagen, maar in die tijd kunnen ze toch wel mooi de enorme bende groeiende zaad verspreidende bloemen en ongewenste planten uit de moestuin haalden en wat compost en bladerde erover verspreiden. Het zijn superaardige mensen, een jong stel dat graag zelf iets in Frankrijk zou willen kopen en zich dus op dit gebied oriënteren. 5 november 20214 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 november 20214 j Fijn dat het zo goed bevalt, handig dat je hulp kan ruilen voor verblijf.
Geplaatst: 5 november 20214 j Daar zijn meer initiatieven voor, is Wwoofing nog een ding? Edit: met dubbel W dus. http://wwoofinternational.org Wellicht ook een optie voor jullie @appelvrouw 5 november 20214 j aangepast door mdubbelm
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.