Jeanne heijmans Geplaatst: 11 mei 2020 Geplaatst: 11 mei 2020 Kan iemand mij vertellen hoe je moet dieven en stekjes daar van te maken.en moet je die dan op water zetten, of gelijk in de grond? Quote
Vik Geplaatst: 11 mei 2020 Geplaatst: 11 mei 2020 Ik heb enkele weken geleden alle dieven verwijderd (geen idee of dat nu een slimme keuze was), paar stekjes op water gezet en daar staan ze nu nog steeds op. Maakt geen wortels, maar gaat ook niet kapot... Quote
TomP Geplaatst: 12 mei 2020 Geplaatst: 12 mei 2020 Ook hier al heel vlug stekjes/diefjes Slaan heel makkelijk aan, gedaan in water en ook rechtstreeks in vrij vochtige compost Maken snel wortels aan en groeien daarna vlot door, iets trager dan tomaten maar toch snel hoor Quote
Ikbeginbijmezelf Geplaatst: 13 mei 2020 Geplaatst: 13 mei 2020 Hier een plantje gediefd en de stekjes direct in de potgrond (in een klein kweekkasje voor de luchtvochtigheid). Na een week of 2 stilstand kwam de groei er goed in en heb ik ze apart opgepot. Zijn wel flink kleiner nog dan de oorspronkelijke planten natuurlijk. Gespreide kansen Ik heb ze daarna niet meer verder gediefd want ook hier moeten ze uiteindelijk de volle grond in en houd ik ze dus liefst bossig. Quote
rorror Geplaatst: 14 mei 2020 Geplaatst: 14 mei 2020 Sinds dat de wedstrijdpepers weer binnen staan, laten ze plots een hoop blad los. Goed geinspecteerd en veel luisjes... Zorgen luizen voor bladdrop trouwens? Normaal controlleer en plet ik elke dag even luizen, maar de laatste week weinig tot geen tijd en zin gehad... Net met water en zeep ze ingespoten, en met een flinkestraal water ze schoon gespoten. Ze zijn er alleen niet mooier op geworden. 😑 Ze staan al een tijdje in groeistilstand.. Volgende week mogen ze weer naar buiten, hopenlijk zijn er dan weer lieveheersbeestjes, en komt de groei ook weer op gang. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
hoekman Geplaatst: 15 mei 2020 Geplaatst: 15 mei 2020 Laat ik dan de eerste zijn die de wedstrijd moet verlaten. Opkomstpercentage 20 %. Het ene plantje heeft eigenlijk alleen maar een groeistilstand gehad. Of het nu binnen of buiten was. En nu heeft het de ijsheiligen niet overleefd. Voor iedereen: succes ermee. En voor mij: volgend jaar meer geluk. Quote
HuubvG Geplaatst: 15 mei 2020 Auteur Geplaatst: 15 mei 2020 Helaas hoekman, maar troost je, je bent niet de eerste die moet afhaken. Bedankt voor deelname en afzegging en wat je zegt: volgend jaar meer geluk! Quote
Ikbeginbijmezelf Geplaatst: 15 mei 2020 Geplaatst: 15 mei 2020 Jammer! @HuubvG komen de afvallers ook als zodanig vermeld in het deelnemerslijstje? Ik heb even gemist dat er al meerdere afhakers waren. Ik ga maar op zoek naar manieren om die pepers te verwerken tot vlokken of poeder, of anders naar liefhebbers voor de verse pepers. Ik had er 1 (nog groen en relatief mild) door de pastasaus gedaan en het werd meteen niet meer gegeten door de kinderen 🤣 Quote
hoekman Geplaatst: 16 mei 2020 Geplaatst: 16 mei 2020 Daarom dacht ik ook dat ik misschien wel de eerste afhaker ben. Of resultaat 0,00 cm lang. Quote
HuubvG Geplaatst: 16 mei 2020 Auteur Geplaatst: 16 mei 2020 Oeps, ik meende toch echt... maar nee hoekman, je bent toch de eerste. Herstel! Ik zal het zo laten staan om nog meer verwarring te voorkomen. 1 Quote
Xary Geplaatst: 17 mei 2020 Geplaatst: 17 mei 2020 Ze groeien mooi door nu ze in een grotere pot staan. Ik heb nu ook een bloempje eraan. Zo grappig ik heb nog nooit eerder pepers geprobeerd te kweken. Dus ik wacht maar af. Quote
tuinLB Geplaatst: 17 mei 2020 Geplaatst: 17 mei 2020 Hier zijn de 3 planten vandaag naar de kas verhuist. Zag ook dat het eerste pepertje aan het plantje hangt. Dus ik ben nu echt begonnen. Quote
Frans Geplaatst: 19 mei 2020 Geplaatst: 19 mei 2020 Vandaag alle diefjes , een paar vertakkingen in de kop, en wat bloemknopjes weggehaald. Verder plaag ik ze niet meer. Daarna uitgezet in de kas. Onderweg naar de eeuwige roem. 😉 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Patrijs Geplaatst: 19 mei 2020 Geplaatst: 19 mei 2020 De meeste paprika's en pepers zijn naar de lage kas. Quote De moestuin van Patrijs
Vik Geplaatst: 19 mei 2020 Geplaatst: 19 mei 2020 Hier heb ik ze zondag ook definitief naar buiten verhuisd: Quote
Liekie Geplaatst: 19 mei 2020 Geplaatst: 19 mei 2020 Wat zijn jullie planten al groot! Ik had 3 zaden gezaaid en die zijn allemaal gekiemd. Ze staan al een tijdje in de kas vanwege plaatsgebrek binnen. Dus misschien is dat de reden, maar ze groeien toch wel al is het wellicht alleen overdag nu. Dit waren ze gisteren; 1 Quote
HuubvG Geplaatst: 21 mei 2020 Auteur Geplaatst: 21 mei 2020 Gisteren leek me de beste dag om ze in de tuinkas te zetten, aangezien de koudste nachten wel voorbij lijken te zijn. Dat is 1 En nr 2 in de andere hoek Ik zal lief voor jullie zijn jonges en groeien maar! Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 21 mei 2020 Geplaatst: 21 mei 2020 Ik ben ook lief tegen ze Huub, en aardig en zorgzaam. Quote
rorror Geplaatst: 22 mei 2020 Geplaatst: 22 mei 2020 Heb de wedstrijdpepers maar weer eens ingespoten tegen luizen. Allemaal roze mini luisjes. 1 van de 5 planten gaat er steeds slechter uitzien. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
HuubvG Geplaatst: 22 mei 2020 Auteur Geplaatst: 22 mei 2020 Dat had ik nou niet verwacht @rorror. Heeft het te maken van de periode dat ze buiten zijn geweest (je vorige bericht)? Dat ze het te koud hebben gehad en te nat zodat er wortelrot is ontstaan? Moet je die ene slechte niet ver van de andere 4 vandaan zetten? Misschien wel opnieuw poten in nieuwe grond (heb ik ook al een keer gedaan toen ze achteruit leken te gaan)? Quote
rorror Geplaatst: 22 mei 2020 Geplaatst: 22 mei 2020 (aangepast) Meer dat ze stil zijn komen te staan, van naar binnen en naar buiten te zetten. Heb vandaag alles weer ingespoten met zeepsop en met harde straaal er af gespoten. En de ene die er wat slecht uitziet, heeft verbrande blaadjes had deze voor donderdag nog niet, maar donderdag te weinig water gegeven inkombinatie met hoge voeding in de grond, heeft dus wat verbranding veroorzaakt. Donderdag heb ik al eens extra met water laten lopen in de pot, zodat het er een beetje uitspoeld. Wortel rot hebben ze niet, tijdens het poten van de andere pepers in de roesbakken, kwam ik er achter dat het midden van de potten kurk droog waren. Vandaag met de harde wind heb ik ze weer binnen gezet, ze stonden bijna onder een hoek van 45graden. De planten die nu in de roestbakken staan, hebben het zwaar 😖. Zal er zo eens een foto schieten ervan... Helaas morgen nog steeds zo veel wind. =( 22 mei 2020 aangepast door HuubvG onnodige quote van voorgaand bericht verwijderd Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
rorror Geplaatst: 22 mei 2020 Geplaatst: 22 mei 2020 (aangepast) Ze staan nog wel, maar zonder wind staan ze flink schreef. Twee wedstrijd pepers te zien voor de rode japanse esdoorn. In de voorste bak staan 6 groepen van 5tot10 jalapeno's bij elkaar. 22 mei 2020 aangepast door rorror Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.