Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2020: peper - wedstrijdtopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb enkele weken geleden alle dieven verwijderd (geen idee of dat nu een slimme keuze was), paar stekjes op water gezet en daar staan ze nu nog steeds op. Maakt geen wortels, maar gaat ook niet kapot... 

Geplaatst:

Ook hier al heel vlug stekjes/diefjes

Slaan heel makkelijk aan, gedaan in water en ook rechtstreeks in vrij vochtige compost

Maken snel wortels aan en groeien daarna vlot door, iets trager dan tomaten maar toch snel hoor 

Geplaatst:

Hier een plantje gediefd en de stekjes direct in de potgrond (in een klein kweekkasje voor de luchtvochtigheid). Na een week of 2 stilstand kwam de groei er goed in en heb ik ze apart opgepot. 

Zijn wel flink kleiner nog dan de oorspronkelijke planten natuurlijk. Gespreide kansen ;-)

Ik heb ze daarna niet meer verder gediefd want ook hier moeten ze uiteindelijk de volle grond in en houd ik ze dus liefst bossig.

Geplaatst:

Sinds dat de wedstrijdpepers weer binnen staan, laten ze plots een hoop blad los.
Goed geinspecteerd en veel luisjes... Zorgen luizen voor bladdrop trouwens?

Normaal controlleer en plet ik elke dag even luizen, maar de laatste week weinig tot geen tijd en zin gehad... 

Net met water en zeep ze ingespoten, en met een flinkestraal water ze schoon gespoten.
Ze zijn er alleen niet mooier op geworden. 😑 Ze staan al een tijdje in groeistilstand..

Volgende week mogen ze weer naar buiten, hopenlijk zijn er dan weer lieveheersbeestjes, en komt de groei ook weer op gang.

Geplaatst:

Laat ik dan de eerste zijn die de wedstrijd moet verlaten. Opkomstpercentage 20 %. Het ene plantje heeft eigenlijk alleen maar een groeistilstand gehad. Of het nu binnen of buiten was.

En nu heeft het de ijsheiligen niet overleefd.

Voor iedereen: succes ermee. En voor mij: volgend jaar meer geluk.

Geplaatst:

Helaas hoekman, maar troost je, je bent niet de eerste die moet afhaken. Bedankt voor deelname en afzegging en wat je zegt: volgend jaar meer geluk!

Geplaatst:

Jammer!

@HuubvG komen de afvallers ook als zodanig vermeld in het deelnemerslijstje? Ik heb even gemist dat er al meerdere afhakers waren.

Ik ga maar op zoek naar manieren om die pepers te verwerken tot vlokken of poeder, of anders naar liefhebbers voor de verse pepers. Ik had er 1 (nog groen en relatief mild) door de pastasaus gedaan en het werd meteen niet meer gegeten door de kinderen 🤣

Geplaatst:

Oeps, ik meende toch echt... maar nee hoekman, je bent toch de eerste. Herstel! Ik zal het zo laten staan om nog meer verwarring te voorkomen. :oops:

• Like 1
Geplaatst:

Ze groeien mooi door nu ze in een grotere pot staan. Ik heb nu ook een bloempje eraan.

Zo grappig ik heb nog nooit eerder pepers geprobeerd te kweken. Dus ik wacht maar af.

775023164_mei24.thumb.jpg.35f6b19b8057f30cc6558cc6bb4272e0.jpg

702401462_mei28.jpg.c852ce28bcf8c128e87c46c67fa9121c.jpg

Geplaatst:

Hier zijn de 3 planten vandaag naar de kas verhuist. Zag ook dat het eerste pepertje aan het plantje hangt. Dus ik ben nu echt begonnen.  

Geplaatst:

Vandaag alle diefjes , een paar vertakkingen in de kop,  en wat bloemknopjes weggehaald. Verder plaag ik ze niet meer.

IMG_6979.thumb.JPG.c435e45c9422be01f079bc4f94341a3e.JPG

Daarna uitgezet in de kas.  Onderweg naar de eeuwige roem. 😉

IMG_6982.thumb.JPG.fa5ce2f3c9e0941c045ea1a7f5ca7713.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Wat zijn jullie planten al groot! Ik had 3 zaden gezaaid en die zijn allemaal gekiemd. Ze staan al een tijdje in de kas vanwege plaatsgebrek binnen. Dus misschien is dat de reden, maar ze groeien toch wel al is het wellicht alleen overdag nu. Dit waren ze gisteren;

20200517_191552.thumb.jpg.a34ee744607a7f222c985a65684e2c4f.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Gisteren leek me de beste dag om ze in de tuinkas te zetten, aangezien de koudste nachten wel voorbij lijken te zijn.

20200519_205032.jpg

Dat is 1

20200519_205105.jpg

En nr 2 in de andere hoek

Ik zal lief voor jullie zijn jonges en groeien maar!

Geplaatst:

Dat had ik nou niet verwacht @rorror. Heeft het te maken van de periode dat ze buiten zijn geweest (je vorige bericht)? Dat ze het te koud hebben gehad en te nat zodat er wortelrot is ontstaan? Moet je die ene slechte niet ver van de andere 4 vandaan zetten? Misschien wel opnieuw poten in nieuwe grond (heb ik ook al een keer gedaan toen ze achteruit leken te gaan)?

Geplaatst: (aangepast)

Meer dat ze stil zijn komen te staan, van naar binnen en naar buiten te zetten. Heb vandaag alles weer ingespoten met zeepsop en met harde straaal er af gespoten.
En de ene die er wat slecht uitziet, heeft verbrande blaadjes had deze voor donderdag nog niet, maar donderdag te weinig water gegeven inkombinatie met hoge voeding in de grond, heeft dus wat verbranding veroorzaakt. Donderdag heb ik al eens extra met water laten lopen in de pot, zodat het er een beetje uitspoeld.

Wortel rot hebben ze niet, tijdens het poten van de andere pepers in de roesbakken, kwam ik er achter dat het midden van de potten kurk droog waren.

Vandaag met de harde wind heb ik ze weer binnen gezet, ze stonden bijna onder een hoek van 45graden. 

De planten die nu in de roestbakken staan, hebben het zwaar 😖.  Zal er zo eens een foto schieten ervan...

Helaas morgen nog steeds zo veel wind. =(

aangepast door HuubvG
onnodige quote van voorgaand bericht verwijderd

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...