Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2020: peper - wedstrijdtopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

22 juli nieuwe inzending. Dit is de peper van het kuiltje dat toch wel twee centimeTers heeft gescheeld. Nu mag het kuiltje weer dicht. 16,5 cm @HuubvG

image.thumb.jpg.2931174541556f1868c84312abc15f9c.jpg

aangepast door appelvrouw
  • Like 4

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
On 7/22/2020 at 11:01 PM, Jeanne heijmans said:

Nou bij mij groeien ze ook niet hard hoor.verbaast me dat er 29/30 centimeter stond.maar misschien is er iemand onder ons die het wel haalt

Dat gaat lukken. Hier hangt een mooie rechte peper aan de plant die al ruim 25 cm is. Ik pluk m pas als die rood is. Dus wie weet wat dat nog gaat worden. 

Me dunkt dat er onder de "stille" deelnemers echt nog wel paar flinke pepers gekoesterd worden.

• Like 2
  • Thanks 1
Geplaatst:

Mijn langste is om en nabij de 14 cm nu, maar hij zit nog aan de plant:) 

Mijn vriend vindt het erg grappig dat ik in n wedstrijd zit waar iedereen meet wie de langste heeft;) 15956981809945739924053845213590.thumb.jpg.f76cc4dcb7e29972e3ccbe7645051789.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Zo grappig, al die meetinstrumenten te zien,

of foto's van peperplanten die deelnemers in hun greep hebben vanwege het laatste puntje.

En dan het kuiltje van @appelvrouw onder heur peper,amazing!

Maar ook Het-Grote-Geheim dat @HuubvG kent over wie nog steeds een stille deelnemer is,

nee, het is niet zo maar een wedstrijd, het is bloedserieus! :mrgreen:

• Like 1
Geplaatst:

Nu kan ik wel gaan piekeren over welk geheim Grork (die niet aan de wedstrijd meedoet) het heeft, ik houd het er maar op dat het zó geheim is dat ik het zelf niet weet. :classic_wacko:

Of is het misschien jóúw geheim Grork? :?: (retorische vraag)

Geplaatst:

Truc met de 'dwangbuis'. Helpt om de pepers minder krom te laten groeien maar bleek te bewerkelijk omdat je van tevoren niet kunt inschatten hoe lang een peper gaat worden. Doe ik dus niet meer.

IMG_7131.thumb.JPG.942aa1c80fcb41ec3d37364bab7605e5.JPG

17.5 cm

IMG_7141.thumb.JPG.ea4ff4578b800e952c7b1b4a8b9a4f1f.JPG

Nog altijd kanshebbers die het ook zonder hulp zouden kunnen klaren. 

IMG_7142.thumb.JPG.c826750c8f4323a8ab8599eda4cea323.JPG

• Like 1

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
On 7/21/2020 at 10:31 PM, Mellie said:

Maar Ehm... vinden jullie deze peper wel mild dan? Of heb ik toevallig de heetste van de plant te pakken?

Echt niet zo mild hoor! Het puntje misschien, maar zodra er iets van zaadlijst in je mond zit komtie goed binnen hoor! Ik  vind het overigens best een prima smaak, maar echt wel met een krachtige pit. 

Deze vandaag van mij (nog steeds geen rode, maar wat wil je als hekkensluit-zaaister) die in de zoetzure komkommerinmaak is verdwenen.

14,7cm. Een officiële inzending komt nog wel als ze beginnen te kleuren.

20200726_163346.thumb.jpg.2b415f1cf80807cea714019a5be18ef8.jpg

• Like 1
11 uren geleden, HuubvG zei:

Nu kan ik wel gaan piekeren over welk geheim Grork (die niet aan de wedstrijd meedoet) het heeft, ik houd het er maar op dat het zó geheim is dat ik het zelf niet weet. :classic_wacko:

Of is het misschien jóúw geheim Grork? :?: (retorische vraag)

@HuubvG ,er is eerder geopperd dat er straks ineens een winnaar kan zijn die  van te voren niet gemeld heeft hoe de stand van zaken is maar wel een stevige groei bij  eigen pepers ziet en zo onverwachts een recordmelding zou kunnen gaan doen.

Mijn vraag aan jou is dan ook : zijn er deelnemers die nog niets van zich hebben laten lezen/zien?

aangepast door Grork
Geplaatst:

Dat zou je heel goed zelf uit kunnen zoeken. Wel graag het antwoord voor jezelf houden, dan heb jij je geheim. Maar voordat jij en ik hier een slow chat van gaan maken, zou ik voor willen stellen het woord vervolgens te laten aan deelnemers zelf.

• Like 1
Geplaatst:

IMG_9953-500.jpg.5fe282692f7e3f2d14f96d32efd94444.jpg

Vandaag de eerste peper die 18 cm meet. Het was een beetje moeilijk meten en het lijkt een beetje aan de hoge kant op de foto, beetje vertekening van het meetlint, maar hij was het echt. Ze komen er aan die lange pepers. Liefst nog wat langer en rechter.

• Like 2

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Geplaatst:
Op 21-7-2020 om 22:31, Mellie zei:

Maar Ehm... vinden jullie deze peper wel mild dan? Of heb ik toevallig de heetste van de plant te pakken?

De groene peper die ik in de lente had geplukt (toen het nog kurk droog en warm was), die peper vond ik heet. 
Gister had ik eindelijk weer een rijpe. 12cm.... Die heb 's avonds op een stokbroodje kaas uit de oven gedaan.

Die rode vond ik weer milder, maar wel zeker een goeie 15min na branden.
Jalapeno vind ik mild, alleen zit er af en toe ook één tussen die ik heet vind.

Moet wel zeggen na een jaar elke dag pepers heten, dat de tollerantie wel steeds hoger wordt.

Dus voor nu zit de wedstrijd peper op het randje mild/heet bij mij.
De zoete smaak blijft trouwens ook nog wel 15min in je mond hangen. Vind de peper fruitiger smaken dan een gewone cayenna.
Benieuwd of andere dat ook vinden of geproeft hebben?

Op 26-7-2020 om 17:09, Liekie zei:

Echt niet zo mild hoor! Het puntje misschien, maar zodra er iets van zaadlijst in je mond zit komtie goed binnen hoor! Ik  vind het overigens best een prima smaak, maar echt wel met een krachtige pit. 

Deze vandaag van mij (nog steeds geen rode, maar wat wil je als hekkensluit-zaaister) die in de zoetzure komkommerinmaak is verdwenen.

14,7cm. Een officiële inzending komt nog wel als ze beginnen te kleuren.

20200726_163346.thumb.jpg.2b415f1cf80807cea714019a5be18ef8.jpg

Mag ik even extra aandacht vestigen op Liekie haar briljante vorm van de Peper recht buigen met een werkbank ;) 

Extra punten voor creativiteit (en ja ik heb zojuist ook een werkbankje besteld :p)

aangepast door Beukwood
  • Like 3
Geplaatst:
8 uren geleden, koolrabi zei:

IMG_9953-500.jpg.5fe282692f7e3f2d14f96d32efd94444.jpg

Vandaag de eerste peper die 18 cm meet. Het was een beetje moeilijk meten en het lijkt een beetje aan de hoge kant op de foto, beetje vertekening van het meetlint, maar hij was het echt. Ze komen er aan die lange pepers. Liefst nog wat langer en rechter.

Ik denk dat als je in de binnenbocht had gemeten Koolrabi dat je ermee weg was gekomen 😛

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...