Karinuitdrenthe Geplaatst: 7 december 2019 Geplaatst: 7 december 2019 Hallo allemaal. Ik ben Karin, 49 jaar, en woon met mijn man en hond, kippen en katten in Drenthe. We wonen in het buitengebied, hebben redelijk wat ruimte om het huis. Ik had jarenlang, in mijn vorige woonplaats, een flinke moestuin in de volle grond. Konden we jaarrond van eten. Nu is het anders. We hebben een boomgaard met 9 hoogstamfruitbomen. Troffen we zo aan toen we dit huis kochten. Verder een moestuinbak van 1 m2. 125 Keer zo klein als mijn vorige moestuin Tot mijn grote verbazing kwam daar veel meer oogst uit dan ik verwachtte! Gisteren is bak nummer 2 gearriveerd plus een aantal kleine potten en zakken voor kruiden, tomaten en wat aardappels. Ik vind het tuinieren in bakken erg leuk. Daarnaast wil ik een kas aanschaffen. Ik werk fulltime, hou van het buitenleven, reizen en lees graag. Het moestuinieren is bij mij in de loop der jaren verschoven van “alles zelf telen” tot “zaaien wat ik leuk vind, bijzondere dingen proberen en m’n tuinbonen bij de groenteboer kopen” Ik vind het leuk om uit te wisselen met elkaar, heb regelmatig zelf vragen en anderzijds weet ik ook zelf veel over moestuinieren. Leuk hier te zijn, en vast tot spreeks op het forum! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 7 december 2019 Geplaatst: 7 december 2019 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Roelie Geplaatst: 7 december 2019 Geplaatst: 7 december 2019 Trouwens, hoe is het om van groot naar kleiner te gaan? Wij hadden een erf van 650 m2 en zijn over gegaan naar 12000 m2. Nu eten we zoals jullie eerder het jaar rond uit de tuin. Ik zou niet weten hoe ik me zou voelen daar op terug te moeten komen.... Quote
rorror Geplaatst: 7 december 2019 Geplaatst: 7 december 2019 Welkom Katrin! Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Karinuitdrenthe Geplaatst: 8 december 2019 Auteur Geplaatst: 8 december 2019 Dank! Om van groot naar klein te gaan bevalt prima. De grote moestuin was niet bij huis, was een volkstuin. Onze huidige gewone tuin/erf is 2900 m2, waar ik dus nu twee moestuinbakken in heb, plus potten en bakken én een kas op komst. Op dit moment mis ik het zelfvoorzienende wel een beetje en ben alweer plannetjes aan het maken voor uitbreiding. Maar voorheen was het vooral een grote klus, terwijl het nu ook leuk mag zijn en het niet meer m’n eer te na is ook groente in de winkel te kopen. Een wat relaxtere houding zeg maar. Dat bevalt me heel goed! Quote
Peter v/d Breevaart Geplaatst: 9 december 2019 Geplaatst: 9 december 2019 Welkom Karin! Quote Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl
Grork Geplaatst: 17 december 2019 Geplaatst: 17 december 2019 Welkom Karin ! Je bent bewust anders gaan tuinieren.Inderdaad kan dat ook op de manier waar je nu voor gekozen hebt. Zolang je maar tuiniert! Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
HuubvG Geplaatst: 17 december 2019 Geplaatst: 17 december 2019 Ik hoop stiekem dat je m² moestuin uitgroeit tot minstens de helft van je vorige, desondanks welkom! Quote
Eefjes-Moestuin Geplaatst: 14 januari 2020 Geplaatst: 14 januari 2020 welkom Quote Eefjes Moestuin - https://www.youtube.com/channel/UCKv5j8NfhwIK0UnGV-fd9DQ
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.