Ga naar inhoud

Aankondiging: nieuwe forumsoftware in 2020

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als het goed is zie je als je ingelogd bent geen reclame (voor bezoekers / niet ingelogde wel), tenminste zo was het altijd voor de overzetting. Als je nu ingelogd bent en wel reclame ziet, maak even screenshot. Zelf zie ik het niet in ieder geval als ik ingelogd ben.

Overigens ben ik sinds vanmiddag 15:10 zonder dat ik automatisch uitgelogd wordt online. Dat lijkt goed te gaan. Ik heb zelf niks bijzonders gedaan (dus geen cookies geleegd). Gaat dat bij jullie ook goed? Lukt het niet om te posten, mail mag ook: [email protected]

Geplaatst:

Gek genoeg hoefde ik helemaal niet opnieuw in te loggen, zowel op mobiel als pc. Dat was een tijdje terug anders. Geen reclame dus ook.

Wat ik wél merk als opvallend verschil: ik laad een verkleinde foto op, maar die wordt dan opgeblazen afgebeeld, onscherp, want hij is opgeblazen. Dat was niet mijn bedoeling van het verkleinen van een foto. Ik heb die post een paar keer bewerkt om de verkleinde foto te vervangen door een minder verkleinde foto, want dat onscherpe vind ik maar niks, maar één of andere instelling blijft de foto een beetje opblazen, het wil kennelijk naar een bepaalde 'ideale' grootte toe, zonder gelijk van klein naar héél groot te gaan, want dan zou de onscherpte wel erg duidelijk worden, tenminste, ik denk dat dat er achter zit.

Van gekantelde foto's had ik toch al nooit last, maar dat heeft misschien meer te maken met bepaalde camera's?

Nu ja, dat zijn niet de dingen waar we ons in eerste instantie druk om hoeven maken, maar wel interessant om het te melden.

Geplaatst:

TEST

kan gewoon niet meer reageren op bepaalde berichten,

bvb Paprika topic laatste reactie van Mellie > kan geen reactie plaatsen

Kan de tekst ingegeven maar als ik op versturen klik is mijn tekst weg en moet ik opnieuw inloggen

Maakt niet uit hoeveel keer ik probeer, steeds zelfde resultaat

Cookies leeggemaakt, volledig opnieuw ingelogd etc LUKT NIET

Is bizar want een nieuw topic aanmaken kan ik wel

Op dit topic reageren kan ook

Ik wordt tijdens het lezen er niet uitgegooid zoals anderen

Geen reclame te zien eens ik ben ingelogd

Toch nog een paar kinderziektes ...

Geplaatst:
Als het goed is zie je als je ingelogd bent geen reclame (voor bezoekers / niet ingelogde wel), tenminste zo was het altijd voor de overzetting. Als je nu ingelogd bent en wel reclame ziet, maak even screenshot. Zelf zie ik het niet in ieder geval als ik ingelogd ben.

Overigens ben ik sinds vanmiddag 15:10 zonder dat ik automatisch uitgelogd wordt online. Dat lijkt goed te gaan. Ik heb zelf niks bijzonders gedaan (dus geen cookies geleegd). Gaat dat bij jullie ook goed? Lukt het niet om te posten, mail mag ook: [email protected]

Ik heb wel de forumcookies verwijderd en daarna ging het inloggen weer goed. Kan ook toeval zijn.

Succes met de omzetting naar de nieuwe forumsoftware. Het zal nu even wat rommelig zijn maar dat komt vast allemaal goed.

Geplaatst:

Ik wordt nu ook steeds uitgelogd, net bij uitloggen Error melding (zie fotoos in mail Jorg).

Nu weer uitlogactie achter de rug. Inloggen ging nu wel goed.

Geplaatst:

Het Forum staat bij mijn "favorieten". Als ik die nu aanklik kom ik op Error page. Ik kom er alleen in via een oud geplaatst bericht. Nog steeds "under construction"?

Geplaatst:

Dank voor jullie meldingen! Ik vermoed dat ook de errors te maken hebben met inlogproblemen (ik had hem zelf 1x gisteren toen ik nog problemen had toen ik vanaf een topic wou inloggen om te reageren). Ik heb nu een email klaar staan naar de softwareleverancier van de nieuwe software om de conversie om te zetten. Verwachting is dat we daarmee de bestaande problemen achter ons laten. Mogelijk dat de omzetting deze week al rond kan zijn.

Voor nu probeer ik nog op te sporen wat de de problemen veroorzaakt en of dat met een quick fix te maken is (het zal liggen aan combi cloudflare, ipadressen, cookies, cache, etc, want er is niks gewijzigd aan code of database)

@loes: dank voor deze tip, voor wie problemen heeft een goed idee om de cookies van het moestuinforum te verwijderen uit de browser.

Geplaatst:

Het gaat nu ineens helemaal niet goed meer. Vanaf pc kan ik niet meer berichten; voortdurend het verzoek om in te loggen, terwijl ik dat al ben. Alle cookies had ik al verwijderd, want dat leek me een goeie tip, maar daar zit het hem dus kennelijk niet in.

Dit berichtje vanaf mobiel verstuurd, want dat lukt nog wel.

Nog een teken aan de wand:

"Wie is er online: geen geristreerde gebruikers en 0 gasten" Dat balkje onderaan de bladzijde, terwijl ik bovenaan als ingelogd sta aangegeven, en ik zal niet de enige zijn...

Geplaatst:

Ok weer aantal wijzigingen doorgevoerd. Iedereen is nu uitgelogd en moet weer opnieuw inloggen (De database met sessies is leeggemaakt), daarnaast wat instellingen aangepast die te maken hebben met IP sessies (probleem is dat cloudflare ip adres dat toegekend wordt na verloop van tijd gewijzigd wordt).

Graag jullie reacties wat dit doet. Lukt inloggen niet, reactie mag ook via [email protected]

Geplaatst:

Hier lijkt het allemaal terug ok

Kan opnieuw reageren op topics zelfs op het paprika topic waar ik 100 keer tevergeefs probeerde voorheen.

Wordt voorlopig niet meer uitgelogd, geen reclame dus fingers crossed

Alvast bedankt en nog veel sterkte aan iedereen die betrokken is bij de modificaties ed!!!

Geplaatst:

Hier gaat inloggen ook weer goed. Ik zag alleen dat een foto, die ik vorige week bij een bericht geplaatst had, niet meer zichtbaar was. De code stond er wel, maar de foto verscheen niet. Ik heb de foto opnieuw geplaatst en nu is deze wel weer zichtbaar.

Ik meld het maar even als iets wat me opviel.

Ik hoop dat alles verder goed verloopt. Het is altijd meer werk dan je denkt voor alles weer op orde is. Bedankt Jorg, dat het weer zover is.

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Geplaatst:

Wat een zeikweer buiten zeg, bah.

Maar... moet nu toch steeds weer inloggen nadat ik mn pc weer aangezet heb. Ondanks dat ik een vinkje bij Onthouden heb gezet.

Geplaatst:

Wat was het probleem met langwerpige foto's? Of bedoel je dat staande foto's soms liggend werden geplaatst?

Het opblazen van foto's is wel iets wat nieuw is. Ik vraag me af of dat wenselijk is, want zelf verkleinen we onze foto's zodat ze beter passen, en dan wordt dat weer deels ongedaan gemaakt door de software. Voorheen was dit niet zo, dan bleven ze klein getoond worden op de maat die we hadden gekozen. Zelf vind ik dat beter.

Grote afbeeldingen worden verkleind, dat was altijd al zo, of het precies hetzelfde is weet ik niet, maar dat lijkt me prima; opslagvermogen zal wel geld kosten. Als ik meer contrôle wil moet ik via een derde partij afbeeldingen plaatsen.

Het loopt verder allemaal prima nu, dus bedankt voor alle inspanningen!

Geplaatst:

Dat is een aardige vernieuwing! Prijsverhoging van 300% is echt serieus absurd zeg..

Naar welk forumpakket gaan we nu toe, als ik vragen mag?

Geplaatst:

Inmiddels is ook bekend wanneer het forum omgezet kan worden naar de nieuwe software. Dat is aanstaande dinsdag 25 februari. Vanaf maandagavond 24 februari 22:00 tot dinsdagavond 22:00 staat het forum in onderhoudsmodus.

Na de omzetting kun je gewoon inloggen met je huidige inloggegevens.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...