Jump to content

vacatures kok

Robverkerk

Recommended Posts

Hallo lezers,

Ik heb een wat ingewikkelde vraag maar misschien dat jullie me hierbij kunnen helpen. Ik werk al jaren als een zelfstandig werkend kok maar zit de laatste jaren te denken aan een carrière switch. Mijn ouders hebben altijd een moestuin gehad en sinds drie jaar ben ik zelf ook fanatiek aan het zaaien en spitten. Ik zou het geweldig vinden om hier professioneel iets mee te doen. Koken met echt verse producten en proberen om deze goed mogelijk te kweken. Nu ben ik online wat vacatures aan het zoeken op vacature kok, monsterboard en dat soort sites. Maar ik kan natuurlijk niet echt zien of er verse producten gebruikt worden en of ik deze zelf zou mogen verbouwen. Misschien is dit eigenlijk iets wat je zelf op zou moeten zetten maar ik kan toch niet de enige zijn met dit briljante idee Kennen jullie misschien wat restaurants of koks die hun eigen groente verbouwen?

Rob Verkerk

Hallo,

Een tof idee. Ik vrees echter dat je nogal veel groenten zal moeten verbouwen om dagelijks een restaurant te bevoorraden. Niet alleen zal je veel plaats nodig hebben, maar dit zal ook veel tijd kosten, tijd die je niet hebt neem ik aan als je een restaurant runt. Als je in een bestaand restaurant zou werken, zou je dan ook als chef willen werken of je voornamelijk concentreren op het kweken van de groenten?

Ik hoop dat je toch een mogelijkheid vind en wens je alvast veel succes!

Groeten,

Bart

... Kennen jullie misschien wat restaurants of koks die hun eigen groente verbouwen?

Er zijn in Noord Nederland verschillende restaurants die zelf (een deel van) de groenten of kruiden verbouwen.

Twee bekende: Schathoes Verhildersum en Jufferen Lunsing. Zodra me meer namen invallen hoor je nog van me.

Over vacatures weet ik helemaal niets.

jufferen lunsing woon ik 500 meter vandaan. en is vriend van mij.

maar die verbouwen niet alle groente zelf. wel gebruiken ze eigen varkens kippen ganzen etc. eigen appels . maar zover ik weet hebben ze niet echt een moestuin die ze voor het restaurant gebruiken..

Lijkt mij ook dat een restaurant die biologische vers produkten wil daar zo hun adressen voor hebben afspraken maken en dat dat heel niet zoveel moeite kost als zelf verbouwen, in de winter heb je zoiezo probleem lijkt mij dat de groente die dan groeien en zelf verbouwd zijn nogal karig zijn voor in restaurant.

Players only love you when they're playing.

Je wilt met een restaurant graag in een dichtbevolkt gebied zitten, maar met een grote moestuin (groot genoeg voor dagelijkse bevoorrading van het restaurant) is dat niet te betalen. Denk ik dan...

De meeste kwalitatief goede restaurants (waar je meer betaalt voor een maaltijd dan menigeen per week uitgeeft aan eten maar waar je ook werkelijk hemels kunt eten) vind je voornamelijk buiten de randstad, in de niet dichtbevolkte gebieden. Mensen rijden graag een stukje om voor een goed hapje eten.

De jufferen Lunsing ken ik niet van horen zeggen maar uit eigen eetervaring. Ik heb er zelfs gelogeerd en de kruiden- en moestuin bekeken. Ik heb de kok de kruiden zien plukken voor ze in mijn gerechtje op tafel belanden. Ook op hun site staat dat ze met producten uit eigen tuin werken, maar ik geloof best dat niet alles wat ze alles wat ze serveren uit eigen tuin komt.

De Librije in Zwolle werkt ook met eigen tuin- en streekprodukten. En nog veel meer restaurants, maar dan wel in het 'hogere' segment. Biologisch koken en werken met lokale of regionale producten is in de culinaire wereld allang niet meer hip, hipper is moleculair koken: koken met stikstof enzo, een soort natuurkunde op je bord. Ivy in Rotterdam is er beroemd mee geworden. Maar zelfs dat is al 2 jaar oud. Ik geloof dat de nieuwste trend in het restaurantwezen koken met zeewier en dat soort zaken is, maar hou me ten goede ik ben er al een tijdje uit.

Koken met gezonde groenten al dan niet zelfgekweekt is in de betere restaurants gemeengoed. Mocht je in zo'n restaurant willen werken dan raad ik je aan op de site van Lekker te kijken. In hun top 100 staan allerlei restaurants die ongetwijfeld met biologische groenten werken. Of deze restaurants ook vacatures hebben weet ik niet, maar het verloop in de horeca is groot dus wie weet.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

... Kennen jullie misschien wat restaurants of koks die hun eigen groente verbouwen?

Er zijn in Noord Nederland verschillende restaurants die zelf (een deel van) de groenten of kruiden verbouwen.

Twee bekende: Schathoes Verhildersum en Jufferen Lunsing. Zodra me meer namen invallen hoor je nog van me.

Over vacatures weet ik helemaal niets.

Ik ken er stapels. 1tje ervan gaat wat verder en verbouwt nu ook zijn eigen fruit. 3x raden waar de boompjes vandaan komen

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter