Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Stormy weather


Wims

Aanbevolen berichten

Op de hoeken palen diep de grond in. Normale weipalen werken goed, of ander duurzaam hout. Eventueel ijzeren buizen of kokers kan ook. En daar het bestaande frame aan vastschroeven/bouten.

Als de palen maar diep genoeg de grond in gaan en genoeg houvast hebben.

 

En zorg dat de wind verder geen vat op de kas krijgt: kijk hoe de deur zit (bij voorkeur niet op de kant waar de meeste harde wind vandaan komt) en zorg dat de deur en eventuele ramen dicht zijn bij voorspelling van storm. Als de wind er in kan slaan, heb je net een enorme vlieger, en dan helpt bijna niets meer. Als het frame dan stevig staat, begeeft het volgende zwakke punt het. En als de wind er niet in kan, is dat gevaar al een stuk minder.

  • Like 1

Oudholland

 

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De buizen moeten eigenlijk 30 cm de grond in. Wanneer dit niet kan probeer het dan iets met haringen te verzinnen. Ik heb al heel wat kassen geplaatst en wij graven de folie in tot ongeveer 30 cm onder het maaiveld. De folie moet bijna een meter langer zijn aan elke zijde van de kas. Je legt de folie in de gleuf en vervolgens gooi je er een paar flinke scheppen zand op. Je trekt daarna weer aan de folie en de kas zet zich vast. Een dag later doe je hetzelfde en daarna kun je de folie dubbelvouwen en vervolgens afdekken met zand. Wij wonen in Hongarije en hier staat het vol met kassen. Wij hebben het van de echte kassenbouwers geleerd. Dit is een foto van mijn kas in aanbouw. 

IMG_20190322_102334.jpg

aangepast door Csengele
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Ik gebruik ook al jaren folie kas.

Als wind of storm wordt verwacht zet ik deuren beide kop kanten dicht (in winter) of juist volledig open (in zomer) zodat wind in en uit kan.

In de zomer is binnen erg heet, dus dan laat ik beide deuren volledig open voor verluchting ook. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...