Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

feromoon kopen


RobO

Aanbevolen berichten

Bel even met DCM of ecostyle

Zij kunnen je vast verder helpen

Succes

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kocht het bij Boerenbond verleden jaar. Je koopt een bon. Die stuur je in op het moment dat je het spul wilt gebruiken en enkele dagen later kun je de pipetjes ophalen in de winkel.

 

Zelf wil ik niet 2x onnodig naar een winkel, nu. Zal dus online kijken. Overigens is het ook van diverse andere merken-leveranciers beschikbaar...niet alleen DCM. 

Verleden jaar goede ervaringen tegen pruimenmot. Dit jaar veel minder bevruchting waarschijnlijk vanwege vorst en hoop dat na de zeer succesvolle aanpak van verleden jaar de steeds erger wordende aantasting is omgekeerd en een stuk minder blijft gedurende een of meerdere jaren

 

Dit jaar wil ik even aankijken of de appels en peren goed bevruchten. Zo ja, dan zal ik in mijn kleine tuin aan huis een feromoonval tegen de fruitmot (is dus een andere dan de pruimenmot!!!') hangen. In de enorme parktuin waar zeer veel fruitbomen staan, begin ik er voorlopig niet aan vanwege de hoge kosten.

 

Prijzen lijken veel uiteen te lopen bij verschillende leveranciers, maar dat is niet zo. De een verkoopt 1 capsule, de ander 2 en verder heb je een (delta-)val en meestal  lijnmplaten nodig...bij de een apart te kopen, bij de ander zit het erbij. Uiteindelijk is het altijd een vrij kostbare zaak. Reken op 20 a 25 Euro voor ca. 5 bomen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij DCM momenteel door corona geen noodzaak om eerst ergens een doosje te gaan kopen en er dan nog eens een keer heen te moeten rijden om het op te halen. Ze sturen het gratis direct naar je huis.

 

(Hier moet ik anders naar de Boerenbond op 12 km. 2 x. Bij bestelling online wordt overigens wel gevraagd om een adres op te geven voor "professioneel advies". In mijn ervaring is precies de Boerenbond een voorbeeld van een winkel waar medewerkers ongeveer 0 verstand hebben van tuinieren, helemaal als je het ook nog wat ecologisch zou willen doen...😒

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...