Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Voorstellen.


bonnie f

Aanbevolen berichten

Ik wil me graag voorstellen.

Ik ben Bonnie F en woon in Soest. Na jarenlang met een grote boog om mijn tuin te zijn gelopen ben ik door het krijgen van wat kruidenplantjes "om gegaan". Ik heb steeds meer van mijn tuin teruggewonnen. Was bijna helemaal overwoekerd met maagdenpalm en ooievaarsbek. Sinds dit jaar heb ik een combi-tuintje. Het is ook mijn achtertuin en ik wil de mooie planten die er nog stonden graag behouden. Ook heb ik relatief weinig zon. Heel beperkt allemaal maar leuk en goed te behappen. Grote oogsten en "moeilijke" planten hoef ik niet te verwachten. Het gaat me om het plezier in het tuinieren.

Ik ben nog behoorlijk onwetend maar lees me suf aan de tuinboeken. En struin dus op fora rond.

 

MVG Bonnie F

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het meest gebruikelijke. Ik heb een redelijk uitgebreide kruidenverzameling. Verschillende soorten sla (zowel gezaaid als gekochte plantjes) Courgette (gekocht en in pot gekweekt) Pompoenen, wortels, bieten, paksoi, peulen, knoflook en bosui. Spinazie is compleet mislukt. Komkommer en paprika's waren een succes. Tomaten minder, ik ontdekte na wat gegoogle dat ik de aardappelziekte had.

Volgend jaar wil ik een rankende courgette en aardappels in pot. Ook snijbiet wil ik proberen. En sjalotjes.

Ik ben al met wat tekeningen bezig. Het is passen en meten, geven en nemen omdat ik erg beperkt in ruimte en zon ben.

Suggesties zijn welkom......

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk welkom Bonnie,

In je voorstelling zeg je dat je beperkt bezig bent maar als ik het lijstje in je vervolg zie dan vind ik dat al heel wat. Van de aardappelziekte hebben we allemaal last gehad, de tomaat is er nu eenmaal erg gevoelig voor bij nat weer. Er schijnen soorten te zijn die iets minder gevoelig zijn, ik heb er zo'n 20 maar ze hebben het nu allemaal. Een dakje van plastic wil wel een beetje helpen.(tegen vocht van bovenaf)

Als je sjalotten wil zetten kijk of je de smalle lange (op de naam kom ik even niet) kunt te pakken krijgen, een erg lekker en produktief soort.

Ik haal ze bij de AVEVE-voorheen de boerenbond.

Hoe is je paksoi gelukt, die heb ik nog nooit geprobeerd.

gr

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...