Ons genoegen katwijk robin Posted May 8, 2020 Posted May 8, 2020 Hierbij even dit topic met jullie allen delen. Afgelopen week heb ik even eigenwijs geëxperimenteerd met een druppelslang en ibc tank. Het 1000 liter vat ibc tank staat op een hoogte van 1.20 hoogte, 1 meter van de boogkas. Dit zal niet een hele hoge druk geven maar voldoende voor de rainbird druppelslang. In mijn boogkas heb ik een gesloten systeem van druppelslangen gemaakt en er wordt in 30 min tijd voldoende water gegeven. Zo'n 30 liter per vak. Hieronder even een foto inpressie. Ps. Zorg wel voor een goed tussenfilter. En maak die om de 2 dagen schoon. Quote
jwedding Posted May 11, 2020 Posted May 11, 2020 Slim! Ik heb hier in mijn stadstuin van 4 meter helaas geen ruimte voor maar ben ook op zoek naar een slimmigheidje dat de gieter overbodig maakt, ik heb namelijk geen tuinslangoptie op mijn vaste kraan grrrrr... Quote
Patrijs Posted May 11, 2020 Posted May 11, 2020 Niet grommen, zonde van je energie. Maak met je bespaarde energie gewoon een extra tappunt in je tuin. Daar krijg je een hoop plezier van. Quote De moestuin van Patrijs
loes Posted May 11, 2020 Posted May 11, 2020 Gardena heeft hele mooie aansluitingen die op vrijwel elke kraan passen. https://www.gardena.com/nl/producten/bewateren/slangkoppelingen/kraanverbindingsstuk-binnenshuis/967980601/ en anders een waterdief Quote
Recommended Posts