Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ik zoek gedupeerden die kochten bij AlpinePlants


Limoncello

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later ...
Op 8-10-2020 om 03:02, fruitje3 zei:

Mensen reageer eens met gewoon je eigen naam te vermelden in plaats van al die (kinderlijke) pseudo namen! Als je klachten hebt los dat op met de persoon in kwestie.  Jullie geven een mening die niet correct is want veroordeel iemand pas als het daadwerkelijk bewezen is? Eigen mening kan je geven. Alpine-plants wordt door een persoon schriftelijk in negativiteit veroordeeld zonder duidelijk bewijs. Waarom omdat ik op bezoek bent geweest en alle planten stonden er goed bij. Heb ook aangeklaagd over slechte reacties op internet. Richard heeft laten zien dat een aantal personen hem persoonlijk kapot willen maken om er  zelf beter van te worden. Ik heb het gezien en geloof het direct omdat niemand onder eigen naam de klacht wilt weergeven en ook nooit contact heeft gezocht om dit op te lossen. Heb je een probleem los het op met de juiste persoon en ga niet op  internet iemand zwart maken. Dit is mijn mening. Zwarte piet (zoals jullie graag willen)  

Ik ken deze Richard de Frankrijker al 15 jaar. Alle negatieve verhalen zijn waar. In de boomkwekerij heeft hij al meer dan 100 kwekers opgelicht, voor heel veel geld. Hij is ongrijpbaar, omdat die staat ingeschreven in polen. Hij leeft hier onder de radar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later ...

Een tijdje geleden wou ik ook eens bij hem kopen vanwege zijn enorm assortiment en rassen die nergens anders te vinden zijn.

Wat mij echter toen weerhouden heeft was dat hij geen geldige rekeningnummer had en een hoop andere zaken niet overeenkwamen met zijn eigen uitleg.

Dat mensen voor zoveel geld bij zo iemand kopen vind ik persoonlijk wel vreemd. Ik ben nu wel een vrij koppig iemand die alles altijd dubbel nakijkt maar toch.

Mensen voor je bij iemand aankoopt altijd goed nakijken!

 

Het is wel goed dat dit nu naar buiten komt. Ik denk dat ik alpine plants al een paar miljoen keer van account heb zien wisselen op verschillende tweede hands sites en fora. Trap er niet in, als het te goed is om waar te zijn dan is dat ook zo. Je kan namelijk niet zomaar zoveel rassen met patent verkopen, zeker niet diegene die alpine plants zegt aan te bieden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Hee Allen,

 

Ik wil graag dit topic opnieuw leven inblazen als dat mag.. :)

 

Ik zit niet op dit forum, maar ik ben wel een fanatieke moestuiner die voornamelijk houdt van een bijzondere collectie. Daarom ook altijd opzoek naar exotische soortjes die ik hier in NL kan kweken.

 

Zo ben ik via marktplaats iemand tegen gekomen, Fruity Plants met een assortiment waar ik zeer gelukkig van wordt! Maar ergens gingen mijn alarmbellen wel rinkelen. Een lijst waar je u tegen zegt, maar alles meteen via mail, geen adres, geen achternaam, geen kvk aanduiding, 3jaar actief op marktplaats, sinds 2 maanden zijn alle advertenties geplaatst en enkel 2 reviews en letterlijk 0 hits via google of facebook! (En ik weet zeker dat ik deze een half jaar eerder ben tegengekomen)

 

Ik heb toen het 06 nummer ingevuld in Google en toen was de eerste hit dit topic. De mail van Fruity Plants is ondertekend door Richard (zonder achternaam) maar ik ga bij deze er vanuit dat het weleens de Frankrijk er kan zijn. 

 

Ik wil niemand zwart maken die het niet verdiend.. Maar via deze weg wil ik wel mensen waarschuwen voor de zekerheid. Aangezien ik 0 hits had met Google en met wat meer uitzoekwerk dit tegen ben gekomen, hoop ik dat ik mensen op tijd kan waarschuwen.

 

Groetjes!

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hij zal opnieuw willen beginnen met een schone lei op marktplaats. Op de Belgische 2dehands.be staat hij ook met 1 negatieve review maar post geregeld nieuwe zaken. Goed dat deze pagina publiekelijk is en dat mensen in hun opzoekingen hier komen én afhaken. Spaart ze geld en moeite uit.

 

Hij heeft hier trouwens ook een account en leest de nieuwe commentaar ook wel. Hey Richard ! 👋

  • Like 3

Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Om met het goede nieuws te beginnen, ik heb wel wat gehad en de planten waren goed verpakt. Qua soortechtheid en leveren wat je besteld een drama. Ik had 10 Aardbeiplanten besteld waarvoor ik zonder overleg 4 andere planten (geen aardbeiplanten) voor kreeg en niets mee kon. Ik had 2 Vaccinum cylindraceum besteld (dure planten a 29,95 per stuk) kreeg er 2 standaard blauwe bessen voor terug (wel gelabeld als cylindraceum)  3 verschillende Poolaardbeien ivm kruisbestuiving waarvan 2 identiek. Ik had ook nog 1 Kiwibes rood besteld en hoop maar dat het ook een rode is. Ik denk dat Fruityplants denkt weg te komen door gewoon maar iets te leveren als iets op is in combinatie met niet echt grip hebben op "het ondernemen". Ik neem m n verlies maar als voor jou belangrijk is dat je krijgt wat je besteld: geen zaken doen met fruity plants (=alpine plants)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • 2 maanden later ...

FruityPlants heeft op Marktplaats veel advertenties met de meest waanzinnig interessante soorten. Als adres staat er Medemblik bij. Volgens mij is dit gewoon Alpine-Plants onder een nieuwe naam.

 

Ook ik bestel veel online en ook internationaal, maar wat ik altijd doe is het bedrijf achter de advertenties opzoeken. Als je FruityPLants gaat opzoeken op Google vind je:

 

https://www.marktplaats.nl/u/fruityplants/39189764/

 

FruityPlants uit Zwaagdijk-Oost - Marktplaats, maar onder de locatie op de Marktplaats advertenties vind je Medemblik.

https://tuinen-parken.aanbodpagina.nl/fruitplanten-nieuwe-en-ouden-soorten

Alpine-Plants Zwaagdijk-Oost, maar tevens locatie Hoorn (op dezelfde bladzijde)

 

https://bouw.tweedehands.net/bomen-struiken/aardbei-boom-of-arbutus-unedo-kleine-en-grote-planten.html

 

Belgie, maar nu Alpine-Plants te Venhuizen en telefoon 06-22902808

 

https://www.tweedehands.net/profiel/1637388/

 

Zelfde site, maar nu een enorme lijst met producten die "leverbaar" zijn ...

 

=============================

 

Verder vind je helemaal niets over dit "bedrijf", geen adres, geen foto's van de bedrijfslocatie, medewerkers, of noem maar op. Niets dat er wel van betrouwvbare bedrijven te vinden is.

 

=============================

 

Kortom: Alpine-Plants = FruityPlants

 

en het bedrijf is gevestigd te: Medemblik, Zwaagdijk-Oost, Hoorn en Venhuizen (en waar nog meer ?) ...

 

=============================

 

Als ik zoiets vind als zoekresultaat, dan koop ik dus NIETS !!!

 

Dit soort mensen (lees: oplichters) zouden gestopt moeten worden, maar hoe?

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...
Op 16-5-2020 om 00:19, Limoncello zei:

Ik ben op zoek naar mensen die besteld hebben bij Alpine Plants en die niet kregen wat ze vroegen of in slechte gezondheid of helemaal niets. Dit is een adverteerder van klein- en groot fruit op diverse online websites. Ik wens hier geen roddelpagina te maken maar als je je aangesproken voelt kan je mij een PB sturen of hierop reageren mocht mijn box volstaan.
Bedankt ;-)

Beste, wij betaalden ook op 16 okt 2023 en krijgen geen planten noch terugbetaling. Mocht ik een van beide toch nog krijgen, laat ik het op dit forum weten. Zoniet zijn andere potentiële kopers gewaarschuwd dat ze beter geen voorafbetalingen aan Alpine Plants of Richard De Frankrijker doen. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later ...

Beste mensen,

 

Ik ben in november 2023 opgelicht voor 180 euro door richard de frankrijker, met een enigzins geloofwaardige bestellijst en een nette email verkoop via alpine plants. Mijn aangifte is vastgelegd bij de politie, deze bezwaard de al lopende aangiftes tegen deze schimmige clown.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo handig dat ik dacht te geloven via tweedehands.net iemand gevonden te hebben met een grote prive kwekerij. Ik heb de politie in den bosch ingeschakeld en de landelijke politie. Ik neem aan dat ze deze malafide sjacheraar wel even met een kleerhanger een hele dag en nacht aan een hoge eikenboom kunnen ophangen zonder naar hem om te kijken terwijl hij in zijn broek zeikt en kakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige poot waar richard op kan staan, is dat er mensen in de wereld bestaan die geen leuke fruittuin verdienen, en dat hij daar is om ze een lesje te leren. Zodra hij de mensen besteelt die deze leuke tuin wel naar eer en geweten verdiend hebben, valt dit scenario ook in duigen.

aangepast door Jasper89
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...