Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

voorstellen van mij en m'n tuin


lisavw

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Mijn naam is Lisa, woon bij Rotterdam.

 

Met een kolder in m'n kop ben ik een moestuin gestart.... op het balkon...op het westen. Dus volgens mij een echte uitdaging als ik inmiddels me langzaam zo invreet in de materie.

Ik ben begonnen met echte beginners fouten, zoals plastieken bakken, geen ademende potten. Een flink rij gemaakt in een bak van 55 cm, en daar een rits in gedaan hahaha.

 

Nu een voorstel van mijn bakken:

 

Een tomaten plantje... met tomaatjes maar bruine blaadjes of vlekjes erop

2 zielige aardbei plantjejs die wel bloemen geven maar vormen geen vrucht. Max 3 bloemen aan 1 steel, de rest pluk ik weg.

Een rist met Chili pepers planten... veel te dicht op elkaar maar ik ben bang als ik er 1 uithaal dat hij dan sneuvelt.

De wortelen... veel te dicht op elkaar natuurlijk.

Bos ui... groeit wel lekker maar ook dicht op elkaar. Als ik die verplaats, sterven ze af. Heb ik voorzichtig geprobeerd.

Zielige sla met meeldauw. Daar had ik iets voor gehaald een bruin goedje maar ik weet niet of dit op de plant moet of er omheen.

Chinese bonen: 45 cm hoogte. Te dicht op elkaar en ik weet niet wat ik ermee moet. Of ik ze los moet gaan planten of aarde erbij doen.

En mevrouw paprika. Deze doet het langzaam aan. Ik heb de onderste bladen weggeplukt om de stam wat dikker te maken.

In de avond zet ik ze in een kas zodat ze lekker warm blijven. Overdag boven de 15 graden gaat de kas open. 2 kasjes. links sla wortel en ui. De rest rechts samen.

Ik geeft alles elke dag water op het aarde, niet op de plant zelf. De grond is vaker aan de droge kant dan te nat.

 

Zo dat zijn wij dus..... hahaha. Elk advies voor een beginner is welkom.

 

IMG_0656.jpg

IMG_0657.jpg

IMG_0658.jpg

IMG_0659.jpg

IMG_0660.jpg

IMG_0661.jpg

IMG_0651.jpg

IMG_0654.jpg

IMG_0655.jpg

aangepast door lisavw
  • Like 1
Link naar reactie