Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hallo


Goudsbloempje2

Aanbevolen berichten

Na jaren meegelezen te hebben op dit forum (en dankbaar gebruik te hebben gemaakt van alle tips - waarvoor veel dank) vond ik het tijd voor een eigen account. Dit ook temeer omdat ik een vraag heb over de aardappelplant - maar daar zal ik een ander topic voor zoeken.

 

Ik en mijn man moestuinieren een beetje in onze eigen tuin en daarnaast vooral in een moestuin een paar honderd meter verderop in de straat. 
 

Hierbij een paar foto’s van onze moestuin van vandaag. 
 

Hierin staan:

Wat klein spul: Fenugreek, doorgeschoten mosterd en rucola en snijbiet. 
Droogbonen

Mais in verschillende ‘leeftijden’ en daarachter twee rijtjes stambomen

Bietjes en witlof (dat laatste is helaas slecht opgekomen)

Kolen (witte kool, broccoli, spruitjes, palmboom), Stam sperziebonen, een nieuw probeersel kikkererwt en op de voorgrond een tak Gojibes 

Een klein hoekje met van alles (2 kolen en zelf uitgezaaide koriander en oost Indische kers)

Daarvoor stond de knoflook - die heeft een vroege maar redelijke oogst gegeven. 

Aardbeien (vorig jaar gepland)

 

Achter het geheel staan doperwten die heel goed hebben gegeven maar het nu wel een beetje op begonnen te geven. Ook nog een paar stokbonen waar ik geen stok meer voor vrij had. 
 

Daarachter (foto wilde niet laden):

Aardappelen

Pompoen/courgette en aan die rand NZ spinazie en oost Indische kers

Bessen: Aalbessen, blauwe bessen (willen niet geven) en de oude aardbeien. Daar staat ook een grote bak met twee aardappelen ( gewoon omdat het paste :-))

 

Oa de tomaten en komkommers staan dit jaar in onze eigen tuin. 

 

Zoals uit de foto’s wel blijkt zijn we niet heel precies met onkruid. Dat komt denk ik ook omdat we met paardenmest bemesten.  Dit jaar hebben we de nieuwe lading in onze eigen tuin wel een stuk eerder aan laten rukken waardoor meer onkruidzaden hopelijk composteren. Verder is de (zand)grond hier te schraal om daar het afgelopen jaar op te wachten... Dat is wel ook de reden dat ik eigenlijk bijna alles thuis voorzaai - omdat het met direct zaaien vaak moeilijk terug te vinden is. 

 

De bessen staan er nu denk ik vier of vijf jaar. De blauwe bessen hebben nog nooit echt gegeven en willen we in de herfst verplaatsen naar potten.

 

Afgelopen jaar hebben we gemerkt hoe fijn een nieuw aardbeien veldje is, en we willen aan het einde van dit jaar de oude helemaal weg doen en een tweede nieuw veldje aanleggen. 

 

 

 

61988350-40B5-4BAE-B733-0ED7D3E8DEB6.jpeg

0D1DB909-9F91-407F-8B70-1C174AFD41A1.jpeg

3BA6A2E7-FDB9-4FD4-AFAE-34E683EEAFFA.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom,  goudsbloempje.

 

Leuk die foto's van je moestuin, daar genieten we van. 👍

Ook hier arme zandgrond en elk jaar een par kuub paardenmest, en bergen onkruid maar dan is er best nog wel wat groenten om te oogsten.

Ook ik zet ieder jaar nieuwe aardbeien want ze zeggen niet voor niets: "aardbeien houden van verhuizen".

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...