Ga naar inhoud

Zelfgeteelde tomaten met kerstmis?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

biofree, ik schut de plant om de bloem te bestuiven,

tik dan tegen het steeltje en het stuifmeel dwarreld dan op de juiste plek

buiten doen de wind en de bijen dit werk

Geplaatst:

Ik heb je advies opgevolgd Henkg.

Inmiddels staan er 6 plantjes. Ze moeten nog even flink groeien, maar hier de foto's.

Ohja, nog een vraagje. Ik weet dat er gediefd moet worden. Wat zijn precies de dieven? Ik weet dat het de okselscheuten zijn. Zitten deze er inmiddels aan?

p222002166291350897117.JPG

p222002385891350897128.JPG

Geplaatst:
Ik zie nog geen dieven

Is maar goed ook, want dan zijn ze verdwenen

ik zou zeker bijlichten! Want anders gaat t m niet worden hoor!!

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:
biofree, ik schut de plant om de bloem te bestuiven,

tik dan tegen het steeltje en het stuifmeel dwarreld dan op de juiste plek

buiten doen de wind en de bijen dit werk

Ja ik dacht al dat het schudden was voor de bestuiving, maar ik zie helemaal geen bloemen in jouw tomatenplanten dus vandaar dat ik twijfelde! Maar misschien zijn die op de foto gewoon niet zo goed te zien???

• 2 weeks later...
Geplaatst:

pfft..

Men planten DEDEN het goed, ze groeiden goed, er zaten al aardig wat bloemen in en een klein tomaatje

Had spijtig genoeg echt geen tijd meer gehad om ze binnen te zetten en dacht dat ze -1 nog wel zouden aankunnen.

Niet dus :s

Vond het wel een beetje spijtig..

Maarja, had eigenlijk ook geen plaats binnen dus misschien is dit het beste.

R.I.P. tomatenplantjes.

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Geplaatst:

Hier staat.er een tot nu toe heel goed te doen. had het voor de gein gedaan, hij staat ook op de tafel voor het raam op het zuiden. is de millefleur,gewoon om dat ik de gele tomaatjes zo leuk vindt. ik wacht wel af, wordt het niets geen man overboord. dieven doe ik dus niet,is een struik tomaat.

Geplaatst:

Ben benieuwd of mijn tomatenplantjes nog tomaatjes geven met kerstmis... Ik eet er iedere 2 weken wel een paar van. Staan nog steeds buiten in pot op het overkapte terras en nog zoooo veel kleintjes en bloeien maar...

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
Ben benieuwd of mijn tomatenplantjes nog tomaatjes geven met kerstmis... Ik eet er iedere 2 weken wel een paar van. Staan nog steeds buiten in pot op het overkapte terras en nog zoooo veel kleintjes en bloeien maar...

Welke soort?

Ik heb hier ook nog dagelijks verse tomaatjes van de planten die in de schuur voor het raam staan.. Maar loopt denk wel binnenkort op z'n eind.

Geplaatst:

Het is een Pendulina Red.

Hij stond in de half-schaduw onder dezelfde overkapping (beetje verder naar voren in de zomer). Hierdoor waren de opbrengsten niet overweldigend en ik denk dat de plant gewoon nog energie over heeft.

De oudere bladeren laten wel een of ander voedingstekort zien (al weken)

2012-10-23-1227241352230012.53

Deze foto is van voor de vorst. Ben er toen niet aan toe gekomen om hem te posten.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

ja ik zie nog geen dieven, ik heb er ook een staan, die is al wel groter,en nu komt de eerste dief pas,maar het is een struik tomaat, en ga hem wel toppen want hij wordt de groot voor de kamer, dieven doe ik bij deze soort niet. maar tomaten met de kerst,ja misschien volgend jaar,maar deze kerst echt niet.maar het was ook gewoon maar om te proberen .succes

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Zelfgeteelde tomaten met kerst....dát gaat me lukken....zij het met een beetje gefoetel(niet van de plant geplukt met kerst maar van de schaal)......Mijn laatst geoogste tomaten die waren helemaal groen en die beginnen nu te kleuren....sommigen zijn al rood en geel...andere nog helemaal groen......dus tegen kerst echt wel eigen tomaten te eten.

trouwens:

In de kas staat nog steeds een balkonstar(ja ja die van henkg zijn eigen geteelde zaadjes uit 2011 ) zijn best te doen.....was een beetje bevroren laatst en heeft hier en daar afgestorven takken....maar er hangen nog groene vruchten in....bij de volgende vorstvoorspelling ...haal ik ze binnen.

Geplaatst:

mijn tomatenplanten zijn inmiddels 150 cm hoog. ras cour e boef,spelling?

2 planten. die hebben het nu koud en vertonen gele vlekken op het blad. nog steeds geen bloem te zien

2 planten van een tomaat die er ongeveer ook zo uit zou moeten zien wat vrucht betreft maar waar ik de naam niet van weet omdat ik een tomaat van de markt uitgepluist heb, een grote vrucht van +- 10 cm breed met , hoe zegje dat gleuven? ik noem hem de turk, die hebben elk een groene tomaat van +-5 cm breed, mooi glanzend, blad ook o,k

dan een plant genaamd pyrus, die heeft op 150 cm hoogte een bloem aanzet, blad in orde

de volgende is een andine. plant is beduidend kleiner zeg maar 1 meter hoog, geen bloem. blad is o,k

en de laatste trust. plant erg sprietig, geen bloem, blad is helder

deze planten zijn op 23-8 gezaaid in potgrond

voor een raam op het oosten gezet

zonder verwarming

blad wordt zo veel als mogelijk is afgeknipt

bemesten doe ik elke week, afwisselend met tomatenmest of wormenthee.

door het weinige licht zijn alle planten hun best aan het doen voor BONENSTAKEN te solliciteren

Maar toch, heb er schik in.

Geplaatst:

Ehh hier gister twee cherrytomaatjes geoogst en volop bloem waar de kids driftig mee schudden voor bestuiving. Een aantal nog kleine tomaatjes er nog aan dus tenzij de plant vermoord word door mijn monsters en hun geschud verwacht ik met kerst verse tomaten te hebben!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Wilma, waarom knip je het blad af? Het lijkt me dat de plant juist zoveel mogelijk blad nodig heeft, om het steeds minder wordende daglicht mee op te kunnen vangen?

(Of zie ik dat nou verkeerd...?)

Geplaatst:

Het ziet er goed uit met tomaten voor de kerst. De 2 planten hangen vol en hier en daar is iets bezig met kleuren. Vandaag maar binnengehaald. Nou even omgekeerd afharden... Heb mijn man al om geduld gevraag tot dat alles begin komende week in de woonkamer kan komen te staan.

• 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...