Geplaatst: Vrijdag om 23:482 d Bij mijn weten staan beiden niet in de buurt @rorror. Wat ik me sowieso afvroeg, mocht het een hazelaar zijn, hoe dat zaadje in vredesnaam in die bak terecht is gekomen. Het leek me wat groot voor het maagdarmkanaal van een vogel 😳. Maar misschien zijn er muizen die e.e.a. omhoog hebben gebracht. Die zitten er genoeg in de tuin (weet ik door onze kat).Ik ben benieuwd wat het vergelijk met jouw hazelaar oplevert @woldistel . Ik zal morgen nog een betere foto proberen te maken van het blad.
Geplaatst: Vrijdag om 23:512 d 1 minuut geleden, Dahli zei:Ik zal morgen nog een betere foto proberen te maken van het blad.Maak ook even foto van het "stammetje". Aangezien dat die van die 2 iets wat verschillen.
Geplaatst: Zaterdag om 00:152 d 16 minutes ago, Dahli said:hoe dat zaadje in vredesnaam in die bak terecht is gekomenVraag het de Gaai! Stopt overal noten in, onder en tussen. Walnoten in een vergeten bak, eikels in elke hoek.Muizen leggen ook vooraden aan, maar vaak met een heleboel noten tegelijk. Je wilt niet weten hoeveel leeggegeten hazelnoten er hier na de winter onder de kliko's en rondslingerdende emmers liggen.Het zaadje van een zwarte els is maar heel klein en wordt door verscheidene zangvogels uit de elzenproppen gepeuterd. Maar vooral puttertjes zijn er goed in. Er hoeft er maar een onverteerde in jouw (vochtig, met varens) bakje te landen. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: Zaterdag om 07:322 d Google AI zegt ook zwarte els. Maar ik ga toch voor hazelaar. Kleine verschillen in het blad (blad van zwarte els glimt meestal iets meer?) en het stammetje (die van zwarte els is meestal veel groener). Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: Zaterdag om 11:512 d 11 uren geleden, woldistel zei:Vraag het de Gaai!Dat is het! Er zit hier af en toe een gaai, zowel voor als achter!Hierbij 2 foto’s die misschien wat duidelijker zijn:
Geplaatst: Zaterdag om 14:422 d De knoppen laten duidelijk zien dat het een zwarte els is, dit is de mijneHazelaar heeft groene knoppen:
Geplaatst: Zaterdag om 15:072 d Wat heb jij er weer een prachtige bonsai-variant van gemaakt @rorror ! Ergens had ik gehoopt op een hazelaar. Maar ik ga deze in het voorjaar toch een beter plekje geven waar hij uit de voeten kan. De varentjes en het mos laat ik staan. Daar kan mooi beschut een waterschaal voor de vogels tussen. Ideaal zo hoog want daar komt de kat niet bij.
Geplaatst: Zaterdag om 15:282 d 15 minuten geleden, Dahli zei:Wat heb jij er weer een prachtige bonsai-variant van gemaaktThanks!Heb deze 4 jaar terug ergens op een dijk uitgegraven. Toen waren de takken denk ik al 4meter hoog. Toen helemaal kort geknipt en in de afgelopen jaren is deze tot zo uitgegroeid.De hazelaar van mij, zijn iets van 20 zaailigen die ik gezaaid had. Daarna alle zaailingen tot blote wortels gemaakt, en deze met een ijzerdraad bij elkaar gebonden en terug opgepot had. In de hoop dat deze 20dan onderaan aanelkaar groeien.
Geplaatst: Zaterdag om 15:462 d Zal je altijd zien, is er nu geen hazelaar zaailing te bekennen. Of ik kijk er overheen omdat er geen bladeren meer aan zitten. Maakt ook niet uit. Inmiddels is het ook te donker om een foto te maken.En even off-topic, als je graag een hazelaar wilt, kun je ook overwegen om een benoemd ras te nemen. Dan weet je ook wat voor noten je krijgt. De boom hier naast huis is een wild exemplaar en maakt wel veel noten, maar ook heel klein. Veel kraken en weinig opbrengst. Zaterdag om 15:462 d aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: Zaterdag om 16:042 d 14 minutes ago, woldistel said:De boom hier naast huis is een wild exemplaar en maakt wel veel noten, maar ook heel klein. Veel kraken en weinig opbrengst.Frustrerend.....😉VOORLOPIG zaaien hier bij ons enkel wilgen,berken en esdoorns zich uit,buiten een sporadische wilde appel of zomereik.Die gaan allemaal naar 1 van mijn bosgebieden,momenteel weer zo'n 80-90 stuks die geplant dienen te worden......
Geplaatst: Zaterdag om 16:202 d 14 minutes ago, Bernaar said:Frustrerend.....😉Ach, valt wel mee 🙂 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.