Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Ik kocht onlangs drie potjes met eenjarige bloemenmix. Het is een ontzettend leuke verrassing wat er steeds opkomt. Maar er zijn een paar bloemen die ik nog niet heb kunnen identificeren. Het is wel handig voor de zaadwinning als ik weet wat het is. Want als ik 'roze bloem' op een zakje zaad schrijf, snap ik er volgend jaar weinig van.

Eerste: roze bloem. Staat op een dunne rozebruine steel en vormt banaantjes met zaadjes.IMG_20210728_164952.thumb.jpg.e22c927da61d64ff13aeb6964768686f.jpg

IMG_20210728_164957.thumb.jpg.c17486118a5f55889d8587583017ffe4.jpg

Verder een grijsviltig plantje dat geel gaat bloeien. Ik kan ook een foto van de bloei maken straks.

IMG_20210728_165237.thumb.jpg.617c42d220fc356024e8a8b739b0a7c2.jpg

En deze platte gele bloemen. Iedere bloem staat op een driekantige steel, en ze groeien achter elkaar in een rijtje op de stengel. Geen echt blad. Lijkt uitgebloeid.

IMG_20210728_165025.thumb.jpg.fba755bec9665ce1ce3a67d227751fa3.jpg

aangepast door fre3ke

Geplaatst:

Dank @acpronk, het klopt allebei en ik zou er zelf nooit achter zijn gekomen. Hoe vond je de Clarkia op google? Het voelt een beetje suf dat ik het zelf niet kan vinden met Google.

Geplaatst:

Dat wist ik niet. Wat ontzettend handig. Dank @rorror

Geplaatst:

Ik gebruik tapatalk op Android. Eerst foto weergeven, dan delen en openen met Google afbeeldingen zoeken, dan opent deze met Google lens. Gisteren eerste keer gedaan.
Blijkt te werken.
Zou@Mellie ook kunnen proberen.

Geplaatst:
18 uren geleden, rorror zei:

sleep je een foto

Hoe sleep je dan een foto vanuit je album naar een geopende Google zoek internetpagina? Kopiëren lukte niet.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik deed het door het mapje met foto's klein te maken, en dan op de achtergrond Google afbeeldingen te hebben staan. Dan sleep je de gewenste foto naar de zoekbalk van Google, daar komt dan al iets tevoorschijn waarin staat dat je daar je foto heen kunt slepen. Werkt top, ik kende het nog niet! 

(nou ja, niet TOP, want een foto van mijn volle mirabel-takken levert vooral foto's op van abrikozen. Maar goed, die foto's lijken er wel precies op :lol:)

Geplaatst:

5f7afdf567517f4c3ed326cf962ba5c7.jpg

Kwam deze bjoetie vandaag tegen in een park in Maastricht. Zitten rare vruchten aan.

caeb88983740229e7628f50f45eb73c9.jpg

Voelden raar en plakkerig en kon me prima inhouden om ze niet even te proberen (zagen er ook nog niet rijp uit)
Iemand enig idee wat t is?

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:
14 uren geleden, acpronk zei:

dus de Anna Paulownaboom

Kan ik bevestigen. Wat een harde groeier....kan zelfs een populier lang niet tegenop. Het zaad in de vruchtdozen (zeker niet eetbaar of zo!) is zo fijn als stof. Laat zich goed snoeien. Mooie bloei. 

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

En heel lastige kiemer. Alhoewel… het kiemen doet ie uitstekend. Uitplanten overleefd hij steeds niet bij mij. Mega irritant. Hij staat ook in Artis. Heb je hem daar nooit gezien?

Geplaatst:

Ja nu je het zegt, Mel! De naam van de boom komt me ineens bekender voor. Ik vrees me zelfs te herinneren dat ik deze boom hier al eens gepost heb. Met dezelfde vraag dus.
Pfff. Ik word ook een jaartje ouder mensen. U moet t me maar niet kwalijk nemen. [emoji51]
Dank voor het opschudden van de grijze massa. Ik hoop dat t deze keer wel blijft hangen. [emoji106]

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Ik had ook een vraag, met foto's, maar Google wist het al. Sja, dan is dit topic een beetje overbodig, en dat is toch ook wel weer erg jammer ;) 

IMG_4167.JPG

IMG_4170.JPG

En de bloem zelf werd helaas onscherp:

IMG_4168.JPG

Geplaatst:

Commelina tuberosa, groeit hier als onkruid. Zaait ook gemakkelijk uit.

Geplaatst:
Op 28-7-2021 om 17:33, fre3ke zei:

Verder een grijsviltig plantje dat geel gaat bloeien. Ik kan ook een foto van de bloei maken straks.

IMG_20210728_165237.thumb.jpg.617c42d220fc356024e8a8b739b0a7c2.jpg

Dit is de Nederlandse Edelweiss. Gnaphalium luteo album. Zaait flink uit als hij het naar zijn zin heeft (bij mij dus).

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
5 minutes ago, speets said:

Gnaphalium luteo

Sorry, het klopte blijkbaar niet wat ik schreef. Hij gaat niet geel bloeien, maar vaalroze. De bloem is nog niet helemaal open, dus ik heb nog geen Google gedaan. Maar het lijkt niet op Gnaphalium luteo vind ik.

IMG_20210804_144408.jpg

Geplaatst:

Ik vind het op matthiola lijken.

Geplaatst:

Ik denk dat dat inderdaad klopt @irenevb. Dankjewel!

Schijnt lekker te geuren, ik ben heel benieuwd. Ik heb nog weinig ervaring met eenjarigen, dus deze verrassingspotjes zijn een groot succes. 

Geplaatst:

Deze vandaag op de kop getikt.

Grote plant waar soms uit een blad een volgend blad groeit (vgl kindje-op-moeders-schoot).

De tweede foto zijn bloemresten. De bloem kwam ook uit het blad. Ze groeien in etages.

DSCF8811.JPG.1cec3e1c1bdcb2c54d3597ae843ad571.JPG   DSCF8812.JPG.44faf3c7924bdd3a70a571dca890a798.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Kan het een akoniet of monnikskap zijn?

Geplaatst:

Zoiets dacht ik ook: ridderspoor.

Zo groot is hij wel, maar dat vruchtbeginsel lijkt er in de verste verte niet op, en ook het feit dat er blad en bloem groeit uit een vorig blad (2e foto) kan ik daar niet mee rijmen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic