Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik of boom is dit? #2


Erny

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
Op 6-10-2021 om 15:46, speets zei:

Een kennis heeft een stek van een kamerplant die we niet thuis kunnen brengen.

Het is een hoya-achtig blad en zo'n 8 cm lang. Het moet een hangplant worden die kan bloeien. Meer weet ik er ook niet van.

Ik kan die bladtekening niet vinden bij de hoya's, maar wat is het dan wel?

 

DSCF9013.JPG.889414f650fa3f933ac3fb56fe9cd77a.JPG

 

Zou het een Sanseveria soort kunnen zijn? Deze niet, maar hier staan er een stuk of 4 heel verschillende en niet eens de echte Belgische "Vrouwentongen" daarbij. ik Google op plaatjes van allerlei Sanseveria-varieteiten kom ik ook dit plaatje tegen....

sansevieria3.jpg

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-10-2021 om 17:40, weknow zei:

Sanseveria

 

Haha ja, Sansevieria zagen wij ook voorbij komen in de zoekmachines ;-) Maar die laten zich misleiden door de groeivorm, die op deze foto niet natuurlijk is. Het is zoals gezegd een (stek van een) Hoya-achtige hangplant.
We hebben ook een close up van het blad geüpload en dan zegt de zoekmachine 'boerenkool' LOL
Even wachten tot hij wat groter is...

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-10-2021 om 15:46, speets zei:

Een kennis heeft een stek van een kamerplant die we niet thuis kunnen brengen.

Het is een hoya-achtig blad en zo'n 8 cm lang. Het moet een hangplant worden die kan bloeien. Meer weet ik er ook niet van.

Ik kan die bladtekening niet vinden bij de hoya's, maar wat is het dan wel?

 

DSCF9013.JPG.889414f650fa3f933ac3fb56fe9cd77a.JPG

 

 

Hij is gespot bij de I***tuin en het blijkt een Aeschynanthus longicaulis. Bijzonder!

 

Mooie plant @jootje!

aangepast door speets

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

@Adrielle Kan je een betere closeup van een blad maken en eventueel van het bloemetje. 

Zou zeggen dat deze ergens in de 'Aji lemon' achtige hoek zit. Dus geen capsicum Annuum familie, maar eerder capsicum baccatum of capsicum frutescens, maar daarvoor zie ik graag het blad beter en de bloempjes. Als we dan de juiste familie weten, kunnen we zoeken naar de vorm.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de geweldige hulp van laatst (dank Rorror en Mellie! Het was idd een chinense) hier nog een nadenker.

 

Zaden gekregen van een oom, claimt dat het zaden zijn van de lupines die langs de weg groeien in zweden. Maar als ik ze naast mijn normale lupine zaden houd lijken ze totaal niet. Iemand enig idee?

20220127_163054.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi,

Weet iemand hoe dit in het Nederlands heet? Ik ken alleen de Turkse naam en vind ze heerlijk. Als ik Google op de Turkse naam, krijg ik steevast als vertaling radijs of biet.

Het is geen van beide, al is het vast verwant. Smaakt ook soortgelijk, maar veel sappiger.
Is dit wat jullie een meiraap noemen?

b10a10fe229ba2d3d7f02a3829e82e6d.jpg

f8ceb86f13a9dd1a7ffabef276fa94f3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...