Jump to content

Pompoen of kalebas?

jootje

Recommended Posts

Bij gebrek aan ruimte heb ik in mijn voortuin 3 planten gezet, 2 x mini kalebas, en 1 x kalebas normaal formaat. Niks eetbaars dus. Een plant leverde leuke kleine witte kalbasjes. Het andere plantje leverde gele kalebassen....die wel te groot waren voor een mini kalebas. Na mijn vakantie waren alle gele kalebasjes opgepeuzeld, en weggerot. Er was er nog een, die was een flink stuk gegroeid en...knaloranje! Heb er een foto van genomen omdat ik twijfel of het een kalebas is of een pompoen....voor de goede orde...ik heb geen pompoenen gezaaid. Mijn grote kalebassen groeien goed, zijn nu nog wit, afwachten wat dat word, die ene plant neemt wel zo`n beetje de helft van mijn voortuin over! Maar goed....wat zou het zijn, die oranje?601_e86a44591ad13bde3be185fc2698e9a7.jpg601_56d919c73c9578ff2d2109dceacfab48.jpg

Valt zo voor mij niet te zeggen, er kan natuurlijk altijd een zaadje van een ander ras tussen zitten of een kruising, dit jaar had hier op 't forum ook al eens iemand zo'n situatie, er is in ieder geval 1 zekerheid, proeven! Is het bitter dan is het een sierkalebas en anders een pompoen (of 1 van de weinig eetbare kalebassen)

Edited by Guest

Even a broken clock is right twice a day

Oohh....ik hoop echt dat het een pompoen is, nog nooit van m`n leven gegeten! En dan heb ik ook zaad voor volgend jaar! Ik zal hem dit weekend " slachten" , en dan eens proeven of het bitter is ( kalebas) of smakelijk! Word vervolgd......

Als het een Uchiki Kuri is heb je dubbel geluk want schijnt 1 van de lekkerste pompoenen te zijn die bestaan.

Een pittige soep van pompoen is erg lekker, pompoen is veel lekkerder dan meeste mensen denken, ben wel pompoen-fan geworden

door de lekkere soep ervan.

Players only love you when they're playing.

Deze dame heeft net een heerlijk soepie staan maken van mijn " kalebas" die een heuse Uchiki Kuri pompoen blijkt te zijn! Joh...hoe happy kan je worden van zoiets? Hoe groot is de kans dat je uit een nieuw zakje kalebas zaadjes, 3 kalebas plantjes opkweekt waarvan er dan een een pompoen blijkt te zijn? Dus vanavond eet ik voor het eerst van mijn leven pompoen ( soep)! En volgend jaar kan ik er meerdere kweken, want jeemig, wat zit daar een hoeveelheid zaad in! Bedankt allemaal voor de tips. Zonder jullie had de pompoen waarschijnlijk voor de sier op tafel komen te liggen. Fijne zondag!

Deze dame heeft net een heerlijk soepie staan maken van mijn " kalebas" die een heuse Uchiki Kuri pompoen blijkt te zijn! Joh...hoe happy kan je worden van zoiets? Hoe groot is de kans dat je uit een nieuw zakje kalebas zaadjes, 3 kalebas plantjes opkweekt waarvan er dan een een pompoen blijkt te zijn? Dus vanavond eet ik voor het eerst van mijn leven pompoen ( soep)! En volgend jaar kan ik er meerdere kweken, want jeemig, wat zit daar een hoeveelheid zaad in! Bedankt allemaal voor de tips. Zonder jullie had de pompoen waarschijnlijk voor de sier op tafel komen te liggen. Fijne zondag!

Jootje ergens anders ( wat we gegeten hebben of zo?) heb ik gereageerd op het feit dat je de zaden wilt gebruiken voor volgen jaar. Als je niet van verrassingen houdt dan kan je beter zaad kopen, anders heb je veel kans op een lading kalebasjes met deze pompoenzaden. Ik heb zaden van verschillende pompoensoorten gekocht en neem er wel een paar voor je mee.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Ha, ha... daar zou ik maar niet op vertrouwen.... kans vrij groot dat de nakomelingen naar kalebas smaken....