Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

1 pompoen,2 uien, paar teentjes knoflook, 2 stengels prei, 1 knolselderij, enkele wortelen en aardappelen, 2 a 4 theelepels kerriepoeder, 4-8 naar smaak bouillonblokjes, zout en peper, peterselie

uien prei knolselderij knoflook smoren in olie

pompoen schoonmaken en in blokjes, voeg pompoen bij de groenten en nog 10 smoren. Kokend water toevoegen tot het geheel onder water staat en de bouillonblokjes toevoegen.Gaar laten worden en dan met staafmixer fijn maken. Op smaak brengen met kerrie, peper en zout. Peterselie er over.

Geplaatst:
Ik had er nog van die mini stukjes in...geen gladden massa zeg maar, ook al staafmixte ik de soep 20 keer

Enig idee wat ik fout doe?

Ik heb het niet zo op een staafmixer omdat er altijd wel stukjes aan het mes ontsnappen. Ik heb een grote roerzeef (moulinex, niet electrisch, maar gewoon om te draaien) waar ik 3 maten raspen met gaatjes in kan zetten. Ideaal Voor soepen zoals pompoensoep gebruik ik de grofste schijf. Die heeft gaatjes van 2 bij 6 MM. Voor fijne dingen zoals appelmoes gebruik ik de schijf met de fijnste gaatjes.

Geplaatst:

Heeft toch wel gauw een uurtje staan pruttelen en ik had alles klein gesneden....mogelijk eens zo'n zeef proberen next time....bedankt voor de tips

Geplaatst:

als ik het maak zitten er nauwelijks stukjes in, kan het ook met de staafmixer te maken hebben. Met mijn vorige staafmixer ging het slechter dan met die ik nu heb. Ik gebruik de draaizeef veel voor appelmoes, ideaal ding.

Geplaatst:

Ik heb een paar kilo aan pompoen. Zou het ook mogelijk zijn om ze volgens dit recept te maken en dan in potten te bewaren? Of is dat daar niet geschikt voor? Lijkt me namelijk wel makkelijk voor als ik eens wat minder tijd heb.

Geplaatst:
Ik heb een paar kilo aan pompoen. Zou het ook mogelijk zijn om ze volgens dit recept te maken en dan in potten te bewaren? Of is dat daar niet geschikt voor? Lijkt me namelijk wel makkelijk voor als ik eens wat minder tijd heb.

Freggel je kunt ook pompoen zelf invriezen en dan later gebruiken voor soep, puree of taart. Je kunt de pompoen in de oven gaar bakken( meer smaak) of in weinig water koken. Invriezen en klaar is Freggeltje

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb een grote pompoen gekocht...een kilo of 20...geen idee of het een soeppompoen is...stond geen naambordje bij...ja jawel ...toch...er stond op : Pompoen

kun je daar ook soep van maken? of zijn die alleen voor de sier?

Geplaatst:
Ik heb een grote pompoen gekocht...een kilo of 20...geen idee of het een soeppompoen is...stond geen naambordje bij...ja jawel ...toch...er stond op : Pompoen

kun je daar ook soep van maken? of zijn die alleen voor de sier?

Ja dat ligt er toch een beetje aan hoe het vruchtvlees is. Van die grote platte assepoesterpompoenen (rouge vif d `etampes) kan je prima soep maken, maar over het algemeen is mijn ervaring dat de soorten met pompoenen boven de 10 kilo vrij smakeloos vruchtvlees hebben. Veel kerrie gebruiken dan

Geplaatst:

Ik begrijp dus dat je zo'n pompoen altijd wel kunt eten alleen kan de smaak tegenvallen.... ....kerrie heb ik genoeg dus.....

Hij is een beetje wazig maar dit is m (gaat om de grootte he...)

(ow ja....voor degene die naar de kindertelefoon willen grijpen....t'is een pop van stro en ze heet Sanne )

977_433ee58f2bf6377b3abd2458a21a3fbf.jpg

Geplaatst:

Voor zover ik kan zien is het een Halloweepompoen, misschien een Jack `O Lantern. Deze worden gekweekt voor hun zachte snijdbare schil. Geweldige pompoen om te snijden, zeer matig van smaak. Inderdaad veel kerrie dus, zelf heb ik ze ook, maar het vruchtvlees gaat bij mij op de compost.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

ik gebruik kwa kruiden/specerijen gember (vers of op siroop) koriander, knoflook en tuinkruidenboullion en als ik een kick wil dan gaat er iets van een peper door, ligt er aan wta ik voor handen heb liggen , laatste keer chocolate habanero's vers van de plant (gekke ding hangt nog vol )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...