Ga naar inhoud

Zaden/planten webshops binnen/buitenland

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 21-4-2025 om 22:00, geert h zei:

Voor wie nog wil, nog iets meer dan een week om hier wat te bestellen. 

Dank je voor de tip Geert. Vanmiddag wat gekocht, alvast voor volgend jaar. Begrijpelijk dat ze ermee stopt, maar wel ontzettend jammer.

IMG_7404.jpeg

• Like 2
Geplaatst:

Ik had er maar vier besteld. Ben benieuwd of er dan ook extra bijzit 🤗

Ik zag nog een paar laffe pepers en ook een van de buiten de dampkring pepers; Corona. Er komt een jaar dan ga ik helemaal SF met de pepers en de tomaten. Overal planeten, sterrenstelsels en zaden van planten die een tijdje buiten de dampkring zijn geweest. Nu al zin in. 

• Like 4
Geplaatst:
10 minuten geleden, geert h zei:

voorpagina van die site een extra zakje per besteld zakje

Dat had ik helemaal niet gezien 😃. Was al niet bepaald prijzig, maar dan al helemaal niet. De verrassing maakt het helemaal leuk!

• Like 2
Geplaatst:

Ik las dit vanavond. Ik heb nog niet eerder zelf pepers gezaaid. Ik heb vele soorten besteld die er nog waren, want de hele bekendste waren weg. 
Maar wat goedkoop en dan ook gratis verzenden naar Duitsland. Ik ben reuze benieuwd. 

• Like 1
Geplaatst:
Op 21-4-2025 om 22:00, geert h zei:

maar op de voorpagina zag ik staan dat ze op 1 mei stopt met de webshop. 

Ik hoorde van Sol dat dit Q's laatste jaar was, hij had haar gesproken op chillifest. In Nederland ben je zonder tijd van keurmeester al 700 euro kwijt aan certificaat. In Belgie mag je van toezichthouder op zijn eigen website nog gewoon zonder plantenpaspoort direct aan eindgebruiker verkopen. Dus in Nederland kan het nooit uit.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Ja, als het zo duur is. Snap ik goed dat ze ermee stopt. Hoelang zijn peper zaden houdbaar? Misschien bestel ik er dan ook een paar als er nog zijn. Want ik heb niet de ruimte om veel tegelijk te zaaien. Dus sommige zaden zaai ik dan misschien pas na 2 of 3 jaar.

Geplaatst:
3 uren geleden, Gitta zei:

Hoelang zijn peper zaden houdbaar?

Mits goed bewaard wel een jaar of 5 lees ik overal. Sommigen zeggen zelfs 8. 

• Thanks 1
Geplaatst:
Op 26-4-2025 om 04:48, rorror zei:

dat wordt black market zaden

Ik denk dat je in veel EU landen nog terecht kunt bij hobbyaanbieders van chilipeper- zaden. Nederland loopt altijd voorop bij dit soort zaken (misschien ook vanwege exportpositie) en ik heb verder de indruk dat de NVWA onder het mom van plantengezondheid geld wil binnenscharen. Post uit EU landen wordt volgens mij niet gecontroleerd dus die route blijft begaanbaar.

• Thanks 1
Geplaatst:

@Gitta alle hobbymatige webshops worden de laatste tijd aangepakt. Ik had ook webshops en door allerlei stomme wetgeving moest ik er ook mee stoppen. De laatste jaren was de winst ook maar heel laag en ik was er per dag wel 3 uur mee bezig voor een order per dag zeg maar. Reclame, artikelen omschrijven, fotos, e.d. Het is echt heel jammer, want het is een leuke website die ik van de week dus via dit forum ontdekte en super goedkoop.  En ik weet niet eens of het bij mij in mijn vochtige en niet al te warme tuin lukt om pepertjes te houden, maar ik heb het toch besteld en ik zie volgend jaar wel.

• Like 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Petrasmoestuin zei:

En ik weet niet eens of het bij mij in mijn vochtige en niet al te warme tuin lukt om pepertjes te houden

Als je ze in potten kweekt dan gaat dat vast lukken Petra. Ik zou ze niet in 1 van je bakken zetten. Potten warmen veel sneller op en je kunt ze verplaatsen naar de meest zonnige/beschutte plekken in je tuin. Gewoon proberen met een paar. Het voordeel van pepers vind ik dat je lekker al in januari kan starten 😃. En je hebt de apparatuur al: je warmtematjes & kweeklampen. Komt vast goed.

• Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst:

Bestelling is geplaatst. Vooral de wat mildere soorten en corona. Maar die is ook redelijk mild. Dan kunnen de kids langzaam aan wennen aan de hetere soorten. Ik kan de meeste hitte verdragen in ons gezin. Ik ben erg benieuwd. 10 nieuwe soorten. 🤭

• Like 2
Geplaatst:

Leuk @Gitta! Dan krijg je waarschijnlijk 20 nieuwe soorten 😃. Ik kreeg zaterdag bericht dat mijn bestelling was klaar was voor verzending, dus misschien morgen al in huis? Is pas voor volgend jaar, maar altijd leuk nieuwe zaden!

• Like 1
Geplaatst:

Ik heb het idee dat ik verschillende leden hier aangespoord heb om peperzaden te kopen,  dat kan bijna niet anders dan dat het peper topic volgend jaar heel druk gaat worden.  

• Like 4
Geplaatst:

Ik weet het zeker @geert h. Ik hou wel van een pepertje. Ik ben benieuwd wat voor soorten er dan extra bij komen bij de verzending. De zaden die ik heb besteld zijn uiteraard ook voor volgend jaar. 

• Like 1
Geplaatst:

Hier ook zojuist @woldistel. Echt heel mooi verzorgd en de info op de achterkant is ook fijn! Leuk handgeschreven kaartje erbij. De bovenste 6 had ik besteld, de onderste 6 als ‘afscheidscadeautje’ zoals ze zelf schrijft gekregen. Eeuwig zonde dat overmatige regelgeving haar website om zeep heeft geholpen. Ik vind het jammer dat ik die site niet eerder had ontdekt.

IMG_7422.thumb.jpeg.522669f4549393c6f94c6bfaae5e8e1a.jpeg

IMG_7423.thumb.jpeg.490b84f0bda6d1328e118c1447f6007c.jpeg

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...