Borsalino Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Geplaatst: 30 januari 2013 Daar mijn serre toch groot genoeg is en je ze niet vol kan zetten met tomaten-komkommers-paprika-meloenen is er dus plaats over om er enkele druivelaars bij te plaatsen.Kwestie van de rijptijd te vergelijke met de buiten exemplaren. Volgende zijn bijbesteld; Kyoho = Blauw Muscat Nay = Blauw Souvenir = Blauw Dea = Wit Millenium = Wit Heb nog als reserve in een 12 liter emmer staan de Mitschurinski =Blauw Quote
Borsalino Geplaatst: 31 januari 2013 Auteur Geplaatst: 31 januari 2013 (aangepast) Dinsdag de druivelaars besteld en online betaald.Vandaag donderdag is de betaling er al ontvangen en verzonden, en dat vanuit Duitsland, daar kan Vreeken nog iets van leren. Heb bij Vlaams Zaadhuis nog een Royal besteld.Nu nog op zoek naar een Leopold III. Mijn druivelaars; Alden BlauwDea WitFestivee BlauwGlenora BlauwGlenora WitHusajne Chalgi WitIrinka WitJuliana WitKodrianka BlauwKyoho BlauwLakemont WitMaske in BlauMillenium WitMitschurinski BlauwMuscat Bleu BlauwMuscat Nay BlauwOntario BlauwPoloski WitRosamunde RozeSalome BlauwSouvenir BlauwStraschinski BlauwRoyal BlauwLeoplod III nog aan te schaffen! Blauw De 8 voor de serre ga ik als spilvorm snoeien. ps. Zal maar dringend een cursus witte wijn maken gaan volgen! 31 januari 2013 aangepast door Gast Quote
Victor Geplaatst: 31 januari 2013 Geplaatst: 31 januari 2013 Borsalino waar in Duitsland heb je deze druiven besteld ? Quote
Borsalino Geplaatst: 31 januari 2013 Auteur Geplaatst: 31 januari 2013 De eersten gekochte bij http://tomaten.bplaced.net/Reben.html De laatsten bij http://www.online-pflanzenversand.de/index.php?cPath=63&XTCsid=e9ebd37b1dc9eb30f204c3695a71bf17 Quote
Victor Geplaatst: 3 februari 2013 Geplaatst: 3 februari 2013 Bedankt Borsalino voor de informatie! Quote
Borsalino Geplaatst: 4 februari 2013 Auteur Geplaatst: 4 februari 2013 Vandaag maandag om 11 uur was de koerier er al met de uit Duitsland bestelde druivelaars in 3 lter pot Daar kan die zaadleverancier van Dordrecht nog iets van leren............. Wat een mooie kwaliteit en perfect verpakt. Van 4 heb ik al 1oogstekken kunnen nemen. Kyoho = BlauwMuscat Nay = BlauwSouvenir = BlauwDea = WitMillenium = Wit De Royal had ik zaterdag al afgehaald bij het Vlaams Zaadhuis. Quote
Borsalino Geplaatst: 10 februari 2013 Auteur Geplaatst: 10 februari 2013 De genomen 1oog winterstekken beginnen de knoppen op te zwellen en zijn al in het wolstadium. Quote
Limoncello Geplaatst: 10 februari 2013 Geplaatst: 10 februari 2013 schoon hé Ik ga die van mij in mei verplanten in grotere potten Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/
powerlite Geplaatst: 10 februari 2013 Geplaatst: 10 februari 2013 De genomen 1oog winterstekken beginnen de knoppen op te zwellen en zijn al in het wolstadium. wel mooi vochtig houden hé , want het duurt nog 1 tot 2 maand eer het eerste worteltje komt.Je kan er bvb een in 2 geknipte fles op zetten. klein serreke dus. wel regelmati eens beetje luchten , vochtigheid mag ook niet te hoog oplopen. Quote
Borsalino Geplaatst: 10 februari 2013 Auteur Geplaatst: 10 februari 2013 De tulpen en narcissen broei loopt ten einde en dan heb ik meer plaats in mijn nurserie.Heb dan een propagator over en kunnen ze binnen iets van 1 à 2 weken daarin en is het vochtiger. De paprika's komen ook al uit de propagator en heb er ook weer ene bijna vrij. Quote
powerlite Geplaatst: 10 februari 2013 Geplaatst: 10 februari 2013 tis bij u met een wachtlijst zo te horen Quote
Borsalino Geplaatst: 10 februari 2013 Auteur Geplaatst: 10 februari 2013 Haha, lijkt wel de wachtkamer van een chirurg............................... Petatjes die liggen te kiemen in bakken.Ajuin-sjalot en look die liggen te kiemen in natte vermiculiet.Paprika plantjesNet opgekomen eerste tomaten.De op zijn einde lopende broei van tulpen en narcissenEn dan iets van 90 1oogstekken van druiven.En er dan als wijze van proef er nog in een gripzakje gestoken à la Figs4Fun. En dan nog gezwegen van madame hare was die er te drogen hangt Quote
Borsalino Geplaatst: 15 februari 2013 Auteur Geplaatst: 15 februari 2013 De knoppen gaan open, schoon dat te zien. Quote
Borsalino Geplaatst: 25 april 2013 Auteur Geplaatst: 25 april 2013 In de serre staan de druivelaars al volop in het blad. De buitendruiven beginnen ook zo te zien. Quote
Borsalino Geplaatst: 22 juli 2013 Auteur Geplaatst: 22 juli 2013 De druivelaars hangen vol met trossen druiven.Heb ik toch nogr een oogst ervan tegen ze weg moeten einde dit jaar naar pleeggezinnen............... Quote
den elias Geplaatst: 22 juli 2013 Geplaatst: 22 juli 2013 Mag je druiven nu snoeien? Er zijn ranken van wel 3m gegroeid dit jaar!Versterkt dat de groei? Quote
Borsalino Geplaatst: 22 juli 2013 Auteur Geplaatst: 22 juli 2013 Natuurlijk moet je nu snoeien, dat is de zomersnoei. Quote
Borsalino Geplaatst: 25 juli 2013 Auteur Geplaatst: 25 juli 2013 Met het weer van de laatste dagen zijn de druifkes flink gegroeid.Ze krijgen al het knikker stadium. Zeer schoon, moest ik een vals gebitje hebben het viel spontaan uit men bek bij het bewonderen................................de kwijl druppelt er ook al uit Quote
Borsalino Geplaatst: 1 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2013 De druiven worden al mooi groot, schoon zicht............... Quote
den elias Geplaatst: 7 augustus 2013 Geplaatst: 7 augustus 2013 (aangepast) Mijn druifjes dan ook maar 7 augustus 2013 aangepast door Gast Quote
normanmichiels Geplaatst: 7 augustus 2013 Geplaatst: 7 augustus 2013 @ den Elias:Welk ras is dit? Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 augustus 2013 Geplaatst: 7 augustus 2013 Hebben jullie dat ook wel eens..dat je vol vertrouwen wat koopt, en dat je iets anders krijgt?Ik heb het al gehad met witte papavers ( roze ) rode bes ( wit) arnicaplant ( centaurie) en nu met deze witte druif ( ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
normanmichiels Geplaatst: 7 augustus 2013 Geplaatst: 7 augustus 2013 Is me nog niet gebeurd, maar je moet toegeven dat het een mooie druif is. Voor welk ras heb je het besteld? Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 Iets van Muscaat van Huppeldepup...Deze druif is volgens mij helemaal niet geschikt voor in de kas.Ik krijg misschien van een medeforummer een andere druif voor de kas, dan trek ik deze door het buisje waardoor hij de kas ingroeit naar buiten en leidt hem de andere kant op... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.