Jump to content

Begin met druiven

Borsalino

Recommended Posts

Het gaat hier volgens het KNMI -13 graden worden eind van de week, 's nachts.... Overdag ook een graad of -6

De druiven in pot gaan naar binnen, die in de grond laat ik lekker staan. Pak ik ook niet in; ze mogen wel een stukje invriezen.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Limo gij woont toch in een speciale streek in Vlaanderen.

Water staat op 30 cm diep, grondvorst van -16°

Zou niet verschieten dat ge op de 1 of andere dag olie opboort, een skelet van een Mamouth & Dino vond, een grot met de overblijfselen van een nest Neanderthalers

-16°C voor België geeft de site aan. Niet voor mijn streek hé Ik zou al aan het boren zijn anders

Die 30cm was toen het vorige week of de weer ervoor zo neig geregent had.

Zeg voor het lyre, wat zijn de lengten van de balkjes op de uiteinden en hun afstanden van elkaar? Zijn er 4 dacht ik...

Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/

• 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Helemaal goed zou ik zo zeggen he ? Mooi hoor.

Vraagje. De takken gaan nu ( of je leidt ze ) min of meer verticaal omhoog. Ga je ze binnenkort uitbuigen / uitbinden naar horizontaal ? ( zeg ongeveer met een week of 3 voor het echte verhouten ) of in boog naar beneden oid ?

Nee uitbuigen is pas in de winter als de bladeren eraf zijn.

Het zal dubbele Guyot snoei worden, na een jaar kan er Cordonsnoei van worden als ik bv 1 ligger van de 2 behoud en de andere dan telkens elk jaar vervang als Guyot snoei.

Kan ik vergelijken welke beste is voor welk druifras.

Ik zie wel tegen die tijd.

oke, ja. Doe ik ook. Maar ik buig wel voor augustus uit. Ik pas dan ook meestal wel hefige zomer ( voorzomer ) - snoei toe. Maar goed. Misschien doe ik het wel niet goed. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de takken, uitgebogen en wel, beter de knoppen kunnen ontwikkelen voor het volgende voorjaar. er minder lengte groei zou zijn ook ( afstand tussen de knopen ).

Zou ik mijn stokken opnieuw moeten zetten ( in fr dan he ? ) zou ik het wel netter doen ja. zoiets al dat van jou. echt netjes.