Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Energy meting in de bodem

Featured Replies

Geplaatst:

Blijkbaar vond je meer dan ik geedee want mijn 'huiswerk' leverde niet het bewijs dat Willem van der Weide (nick c...... op dit forum) de uitvinder van c...... is .

Inventor of the C.... fertilizer and founder of the C...... Concept.(heb de merknaam even eruitgehaald)

zie: http://sk.linkedin.com/pub/willibrordus-van-der-weide/23/100/a32

Geplaatst:

Ik zie op de site heel veel tekst, allerlei plaatjes, reclame voor een product... Maar nergens zie ik wat jullie nou eigenlijk echt doen. Ik zie mannen in pakken, een veldje met bloemen, lachende mensen.... Maar ik zie nergens mensen met hun handen in de modder, werkend op hun land om voedsel op tafel te krijgen. Of gaat het allemaal vanzelf met wat van die fertiliser en drie gebedjes per dag.

Ik zeg, skip al die sektarische onzin, laat zien wat jullie concreet doen, hoe jullie rondkomen, wat het oplevert voor de mensen.

Ik ben het eens over dat de wereld best 10 of 20 miljard mensen zou kunnen voeden, dat er geen honger zou mogen zijn, dat we geen kunstmest moeten gebruiken, dat junkfood en McDonald's etc evil zijn. Maar als we het dan over energy hebben, gebruik die dan niet om een extemistische organisatie, die bij voorbaat mensen al afschrijft, te runnen. Vorm een open organisatie die iedereen die wil leren verwelkomt.

Geplaatst:

Willem van der Weide reageert niet meer denk ik . Hij lijkt me een gedreven intelligente man met goede bedoelingen en verder een fanatiek Jehova getuige. Door dat laatste is zijn site meer een Jehova site geworden dan de interessante informatieve site over condit dat het had kunnen zijn.Het fanatieke en starre van Jehova getuigen om ons hun overtuiging op te dringen staat ons tegen en is daardoor zijn 'handicap' . Niet alleen op dit forum maar ook daar buiten.

Er bestaat nog een "parallel site" van van der Weide die grotendeels gelijk is aan de andere maar interessanter omdat het meer dingen laat zien en duidelijk maakt. Het onderdeel - Interfood - bijvoorbeeld. Na een toespraak op de BioFach in 2008 , de grootste beurs op het gebied van biologische voeding van Europa , blijkt hij door Interfood uit de firma te zijn gewerkt door het grote 'Jehova gehalte' van zijn toespraak. Begrijpelijk vanuit oogpunt van het bedrijf gezien , tragisch voor van der Weide .

http://www.condit-energy.org/en/interfood/

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
Willem van der Weide reageert niet meer denk ik .

Nee....zijn doel is bereikt..: discussies met verwijzingen naar zijn product en site

Geplaatst:

De echte site van condit wordt gerund door Interfood. Ik denk niet dat van der Weide daar nog iets in te brengen heeft. Van der Weide is zelfs de merknaam condit via uitspraak van de rechtbank kwijtgeraakt aan Interfood. Verwijzingen naar zijn site heeft hij nu inderdaad via dit forum maar of dat ook maar een enkel nieuw Jehova zieltje zal opleveren lijkt me hoogst twijfelachtig.

http://www.condit.nl/nl/home/

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Vermoeiend jongens, laat die man wat vertellen over zijn moestuinprojekt, als Jehova ons niet intereseerd hoeven we toch niet steeds zelf over Jehova te beginnen.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
Geplaatst:
  • Auteur

Het lijkt me duidelijk in welk nivo ik terecht kwam , men boert over uitspraken die niet op feiten berusten maar op suggestieve uittingen. de inhoudt van de website kan men niet "lezen" . Interfood was ons vml partner tot 2008 en de afscheid kwam omdat wij geloven als Jehovah Getuigen in een landbouw die bestaat op de wijsheid van de Schepper uiteraard. Interfood poogde met een voorlopige fake uitslag mijn Trademark en Brandname te stelen wat niet gaat lukken ondanks een corrupte rechtbank uitslag ( voorlopige ) waar wij nooit aanwezig waren. In ieder geval is de Zaak aanhangig en behoeven wij ons nergens voor te schamen als uitvinders, jullie wel want jullie zien geen enkel verband met Landbouw en de Bijbel dan alleen wat "heen en weer" gepraat over boontjes, geen enkele diepte , laat staan dat je de website kon begrijpen. Helaas dus niemand in jullie bestand die begrip heeft van Landbouw op basis van Energy . Job 12 : 8 schreef over de wijsheid van micro-organisamen duizenden jaren terug al , toen de Katholieke kerk iedereen verbrande als men sprak over Bijbelse Waarheden. Wat is het verschil met jullie dan en deze "kerk" ?? zeg het maar

Geplaatst:
  • Auteur

Met de "kerk" bedoelen wij vanaf 325 tot nu waar elke Bijbelse waarheid wordt afgedaan als "nonsens" . Daarbij komt nog dat alleen de Getuigen van Jehovah God , gratis , u een bijbel studie aanbieden waarin de mooiste "moestuin" ooit wordt geleverd , nml het Herstel van het Paradijs op aarde . Dat is onze Missie en die wordt helaas ( maar begrijpelijk door tegenstanders als Interfood e.a. ) ernstig vergald omdat Jezus al zei in Matheus 7 : 14 dat slechts erg weinigen dit gaan begrijpen. Dus de stelling had ik gegeven in de hoop om enige oprechte opjectieve personen te vinden op deze leuke website. Maar men houdt zich liever bezig met 'domme suggestieve" opmerkingen op een "camping nivo" .

Geplaatst:

Daaaaaag Willem

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:

Prachtig willem, fijn dat je ondanks de vaststaande feiten toch nog meedenkt in onze discussie. Ik vind dat we hier juist op door moeten gaan, achter de sektarische ideologie zit enige waarheid verscholen. Je gelooft het niet maar misschien zijn er zelfs mensen die je ideeën wat betreft het tuinieren nog enigszins interessant vinden. Het is dan misschien niet even toegankelijk maar in ieder geval wel leuk/interessant om te lezen Als “wetenschapper” moet je immers openstaan voor allerlei denkbeelden uit de maatschappij en bonnie slaat de spijker op zijn kop: "Feiten bestaan niet; alleen aannames!" Tenslotte zitten we hier op een forum (zoek de definitie even op)

Laat ik beginnen met het feit dat je "suggestieve uitingen" niet gebruikt zoals het bedoeld is. Zeker niet als je de berichten terug leest. Wij, hier op het forum, nemen niet zomaar iets aan voor waarheid, het gaat ten slotte om bij feiten, niet? Dan doen we even onderzoek al dan niet op basis van beproefde ervaring of wetenschap. Moestuinieren is op zich zelf al een proces van onderzoek doen en daarvan leren. Voor het niveau dat aansluit kan je beter bij volgzame leden van een gesloten communitie zijn. Campingniveau zijn jou woorden, prima, we continue.

In ieder geval willen wij, zoals genoemd in eerdere berichten, best eens horen wat je denkwijze zijn over het telen volgens de bijbel. Daarvoor zijn echt geen preken nodig met citaten uit de bijbel. Helaas zijn het juist die citaten die jou verhinderen om een duidelijke uitleg te geven over je ideeën over hoe de landbouw zouden moeten zijn. Zo moeilijk zijn we niet hier op het forum, we laten iedereen in zijn waarden ongeacht zijn denkwijze. Mocht dat nodig zijn openen wij ons nachtkasje en slaan we er zelf de bijbel op na, zo gaat dat. Alles voor de feiten waarover we niet moeten discussiëren. We leven nu eenmaal in een wereld die niet te sturen is naar ideologie. En wees eerlijk, gelukkig maar. Die garden of eden is een utopie geworden in de hedendaagse samenleving. Ik heb meer vertrouwen in wetenschap die de door jou zo begeerde feiten naar voren brengt. Ik kom daar zo nog op terug. Je noemt in ieder geval enige sleutel woorden: feiten en objectieve personen, al heb ik het idee dat jou interpretatie verschilt met in ieder geval die van mij.

Ik denk dat 95% van de forumleden zoveel mogelijk probeert te telen volgens ecologische en biologische principes. Ik denk zelfs dat meer dan de helft probeert om te telen in harmonie met de natuur en minder dan de helft naar kunstmest grijpt. Wat betreft bodemleven tonen wetenschappelijke (!) studies ook aan dat het bodemleven en de bodem daar problemen mee ondervinden. No-dig, genetische manupilatie, kunstmest, etc, sla er het forum en internationale website maar op na, your not alone. Goed dus dat je jezelf inzet voor een andersdenkde landbouw. Bart verwoordt het goed: vorm een open organisatie en je zult de vruchten plukken van mensen die het zeer zeker met je eens zijn. Neem de Belgische organisatie VELT als voorbeeld. Je bent heus niet alleen met je denkwijze, zeker als je over de ideologie heen leest. Lees even de berichten van Frans, Bart, Hans en anderen eens terug en dan zie je dat wij open staan om je ideeën en uitleg aan te horen. Ieder vind zijn eigen interpretatie van feiten door een proces van onderzoek doen (en ja ook ideologie). Maar niet als je alles afsluit met het woord van de jehova ideologie, daarvoor zijn we (jouw woorden) tenslotte gekwalificeerd als objectieve personen. Want Willem, je bent volgensmij intelligent en welkdenkend (ja toch ) genoeg om dat in te zien.

Maar er zijn wel degelijk leden die ervaring hebben met de brikx metingen en energieniveau van de bodem en planten. Zoek even in de ledenlijst naar forumlid castenada (of gelijkend): stuur een pm of lees zijn berichten terug. Ik kon me best vinden in enkele ideeën vinden van castenada en misschien ook wel in die van jou maar dan moet je echt even dat sektarische gepreek achterwegen laten. Zoals je het in je eerste bericht noemt (hopelijk doelend op de energy waarden) we moeten ons wel baseren op (wetenschappelijke) feiten. Al dan niet op camping niveau hier op het forum…

Over je verbondenheid met interfood heb ik helaas geen feiten, er zijn al ander forumleden die daar al een prachtig stukje onderzoek naar hebben uitgevoerd om de feiten (jaja daar zijn ze weer) naar boven te halen. Heerlijk om te lezen, continue

Ik hoor graag je echte ideeën over het telen volgens de bijbel: mijn definitie: telen met het gedachtegoed van alle organismen die in harmonie samenwerken om een leefbare omgeving voor allen te creëren (dus niet zoals jij het noemt: “ontworpen om ons (de mens red.) te dienen”).

Ga ik nu weer een topic zoeken om op camping niveau over boontjes te praten. Nog maar een paar maanden te gaan tenslotte (voor zowel het camping seizoen als het moestuin seizoen).

P.s. Ik herhaal een van de zinnen in eigen interpretatie nogmaals: de jehova teksten op je site maken het geheel bewust onleesbaar voor niet volgzame mensen. Toegankelijk is het sleutelwoord met zulke sterke haast sektarische preken bereik je zeker en vast het tegenovergesteld.

Geplaatst:

Wat goed geschreven Jorg. Mijn nivo zal meer op de camping liggen, vrees ik. Begrijp er te weinig van om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Met Jehova getuigen aan de deur ga ik een gesprek aan en verras ze met mijn gedachten, kennis over de Bijbel, daarbij elkaar in de waarde latend. In jouw tekst Condit, lees ik "wij/jullie", oordelen en verwijten en dat is voor mij voldoende om af te haken.

Geplaatst:

Dagelijks gebruik ik ook wel Bijbelse woorden tijdens het tuinieren

Geplaatst:

Jehova's zijn toch van die ouwe mannetjes die aan de deur aandringen dat ze god in je huis willen

brengen?

Geplaatst:
Jehova's zijn toch van die ouwe mannetjes die aan de deur aandringen dat ze god in je huis willen

brengen?

Ja, en alsof in je huis nog niet genoeg is, willen ze hem nu ook in je tuin hebben

Geplaatst:

Dat treft, heb nog een leer nodig in de tuin

Leer is Belgisch woord voor ladder

Geplaatst:

Hier een hoog camping gehalte, met nog net genoeg verstand om te bedenken dat dit hele gedoe om zieltjes winnen gaat. Hoort op dit forum dus absoluut niet thuis, daar is vast wel een ander forum voor. Dus ik zal het netjes zeggen: OPZOUTEN!

Geplaatst:

Ik heb 'm gisteren al uitgezwaaid. Niet omdat ik niet opensta voor nieuwe ideeën (integendeel!), maar omdat ik me niet voor dom uit laat maken. En inderdaad, wanneer het Jehova-gehalte niet zo hoog zou zijn, zou ik de teksten helemaal lezen, maar nu haak ik voortijdig af.

Jammer dat Willem niet openstaat voor mijn manier van doen, blijkbaar. Ik heb een enorm respect voor de natuur en laat alles wat groeit, bloeit, leeft in z'n waarde. Tenzij dat niet wederzijds is, dan keer ik me af.

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:

Echt mooi antwoord Jorg, daar heb je tijd voor genomen en over nagedacht

Ik sluit me daarbij aan, kortom ik wil best je ervaring/ideeen horen wat betreft moestuin maar geen Jehova ervaring/ideeen daar is dit forum gewoon niet voor, werkt verwarrend en ook eerlijk gezegd totaal geen zin in.

Dus best interessse hoor als je die twee dingen kunt scheiden van elkaar

WAT IS ER MIS MET CAMPING

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Even Jehova;s opgezocht op wiki:

Jehova's getuigen geloven dat zij de enige "ware" of juiste religie aanhangen.[4] Ze verwijzen naar hun doctrinaire corpus als "de waarheid" en noemen lidmaatschap van de beweging "in de waarheid zijn".[5] Ze geloven dat "de waarheid" door Jezus is gedelegeerd aan de "getrouwe en beleidvolle slaaf", die wordt vertegenwoordigd door het Besturend Lichaam[6] - het hoofdbestuur van Jehova's getuigen dat in Brooklyn (New York) zetelt. Zij geloven dat alle andere religies "onwaar" en vals zijn en uit Satan de Duivel voortspruiten. Volgens hen aanbidden daarom alle niet-Jehova's getuigen direct of indirect Satan de Duivel.[7]

Jehova's getuigen beweren dat hun geschiedenis terug te voeren is tot Abel (de zoon van Adam en Eva)[8] en dat er sindsdien een "ononderbroken lijn van Getuigen" is geweest[9], met in deze "lijn" personen als Henoch en Noach.[10] Ze noemen Jezus "Jehovah's grootste Getuige"[11] en de Bijbel "het Boek door Jehovah's Getuigen".[12]

Jehova's getuigen geloven dat er van alle ware christenen (gerekend van Pinksteren 33) een letterlijk aantal van 144.000 naar de hemel gaan. Zij noemen dit "gezalfden". Hiervan zijn nog enkele duizenden Jehova's getuigen op aarde, door hen het "gezalfde overblijfsel" genoemd; dit "overblijfsel" is identiek aan de hierboven genoemde "getrouwe en beleidvolle slaaf".[13] De overige Jehova's getuigen maken deel uit van de "grote schare" en hebben de hoop voor eeuwig op een Paradijsaarde te leven.[14][15] Alle overige mensen zullen worden vernietigd.[16]

Lekker figuur zal je zijn als je dit geloofd, dit doet me erg aan Hitlers ideeën denken.

Zonder al die bijbelse onzin is het een leuk project wat je doet, maar helaas ben je te gehersenspoeld om te begrijpen dat het geloof bijna al het onheil op de wereld heeft veroorzaakt.

Maargoed, het zal je hier echt niet lukken om zieltjes te winnen.

Amen.

Geplaatst:

on topic:

Hoe tuinier ik volgens de bijbel?

Geplaatst:

En wederom blijkt maar weer eens dat dit forum is als ieder ander: Godwin's Law alweer van kracht!

Geplaatst:
Echt mooi antwoord Jorg,

Sluit ik me bij aan

WAT IS ER MIS MET CAMPING

Niets!

Sterker nog: kamperen brengt je korter bij de natuur, dus korter bij "all God's creations".

Geplaatst:
  • Auteur

Gezien de antwoorden is er niemand die de Glorie geeft aan Jehovah God , allemaal interpreteren ze met raadsels en wereldse filosofie in de Landbouw gebaseerd op "wetenschap" in de Landbouw. Van demeter tot biologische dynamische afgoderij , daar heeft men geen moeite mee , precies zoals de Bijbel dit aankondigde dat in de "laatste dagen " velen zijn die meer liefde hebben voor zichzelf dan voor God ( 2 Tim 3 : 1-5 ) . Voor God is de "wereldse wijsheid " dwaasheid en voor jullie andersom gezien de kretelogie als "sektarisch" over ons die als enigen de Glorie geven aan de Eigenaar van alle Leven ofwel de Bron van Leven , Jehovah God die notebene alles heeft Geschapen incl jullie moestuin.

Dus als liefhebbers van de Landbouw pogen wij meer begrip te krijgen van de soil en graven we vanuit Gods Woord naar Wijsheid en gebruiken wij onze jaren ervaring om zoveel mogelijk te komen weten over het produceren van voedingsvol voedsel en dat metenh we incl de bewegingen in de soil en energie, zoals jullie al konden lezen.

Wat een verdraaide wereld leven we en wie is daar de bron van geweest ? juist de "vader" van de leugen , Satan die ook Eva in de mooiste moestuin oplichtte met een sprookje zoals mensen van de dag ook geloven , allemaal ijdelheid zei de ooit wijste man destijds Salomo. Maar goed het regent voor de rechtvaardigen en onrechtvaardigen tot het nieuwe "Messiaanse rijk " dat binnenkort de goddeloze wereld en haar leed laat eindigen en dan kunnen we aan het herstel beginnen om de Aarde weer in een Paradijs te maken met volledige begrip van de Landbouw zonder afgoderij, egoisme , gmo en andere experiementen als kunstmest etc . Geen enkele biologische boer kan mij de juiuste landbouw vertellen alleen maar ervaringen uitdelen en verder komt hij of zij niet. Ben al in 26 landen geweest een disaster van geestelijke armoede incl islam landen.

In ieder geval wil ik degene die zegt dat wij een "sekte" zijn graag even vragen van wie wij dan een zgn afplitsing zijn en welke Religie dan wel de juiste Landbouw laat zien vandaag de dag. Interfood was een bedrijf die in evolutie van de mens geloofd en nooit de Moestuin kan "lezen" . Men staat versteld van de DNA maar wie de Designer was ervan interesseerd maar "weinigen"

Over Brix metingen , Mjoule metingen en Mvolt metingen heb ik niemand gevonden binnen uw wel zeer agressieve website members, maar goed wij weten wat we doen en geloven vandaar onze moed om de opdracht van Jezus woorden in Math 24 : 14 " het Goede Nieuws van het Koninkrijk zal over de gehele bewoonde aarde worden gepredikt en dan komt het einde...." en Uw naam ( Jehovah ) zal geheiligd worden , er zijn maar twee vormen van landbouw nml.........wie dat niet begrijpt begrijpt God ook nooit . Tot zover en hoe dan ook , werken in de tuin is erg goed en vele tips die ik heb gelezen laat zeker zien dat er nog veel liefhebbers zijn alleen het ontbreekt aan harmonisatie bij jullie en liefde voor de Schepping en Schepper. Daarom haakte Interfood mijn vml partner af en gebruikte men allerhande valse beschuldingen ( hoe anders ook als men geen feiten heeft tegen ons ) om iets te stelen wat hun nooit toekomt . Liefde voor geld en liefdeloosheid tegen de Eigenaar van alle Leven en zijn Dynamische Energie ( Jesaja 40 : 26 ) . Indien er toch nog sympatisanten zijn kunnen die ons schrijven op -verwijderd-. Ook bezoeken wij -verwijderd- over de enige Ware Landbouw . Hoe dan ook zelfs in Iran Prediken wij en en dat gaat makkelijker en minder agressief dan bij jullie website members zie ik. Vandaar dat ik zei "camping nivo" want dat ken ik van een "manager" van Interfood die "onvoorstelbare empthy bottle talks" hield , zoveel onzin dat het makkelijk is om afscheid te nemen van zulk soort personen die met "list en bedrog" een produkt willen "verkopen" vooral voor hun zelf te scoren............Een mooie tekst staat in Psalm 104 : 5 " Hij ( Jehovah ) heeft de aarde op haar vaste plaatsen gegrondvest , ze zal tot onbepaalde tijd niet aan het wankelen worden gebracht " of Psalm 24 : 1 " Aan Jehovah behoort de aarde en dat wat haar vult . Het produktieve land en zij die erop wonen" .......

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.