Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij de Turk in Hilversum heb ik hele grote kastanjes gekocht.(Ik zou afgelopen maandag met een vriendin het bos ingaan naar dat ene plekje dat we kennen waar je je fietstas kunt vullen vol kastanjes..toch maar niet gedaan ) 2 euro voor een kilo, en zulke flinke jongens heb ik nog niet vaak gezien. We hebben ze zo rauw gegeten, echt heerlijk, bijna zoet.

Misschien vandaag er iets culinairs mee verzinnen..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb vorige week de hele oogst gehalveerd, geblacheerd, gepeld en ingevroren. Dat pellen was nog een fikse klus. Van de week een halve portie door de vulling van een appeltaart gemikt. Erg lekker.

elizabet.nl

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Bij mij is het verwerken er helaas bij in geschoten.

Nu zijn ze dus kurkdroog en hard

Wat kan ik er nu nog mee?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Was eigenlijk aan het zoeken of je er meel van zou kunnen malen maar kwam dit onderweg tegen:

http://www.eleveldsteenwijk.nl/?menu_id=366

"Gedroogde kastanjes moeten in kokend water gekookt worden (3 tot 5 minuten), dan iets laten afkoelen en dan pas pellen.

P.S. De kooktijd kan variëren."

En:

"Gedroogde kastanjes moeten minimaal 12 uur in water worden geweekt, voordat u ze kunt koken."

Meel:

http://onskookboek.com/kastanjemeel/298/

Geplaatst:

Wat een leuke sites, Erny! Daar kan ik alle kanten mee op.

Bedankt 211vsio.gif

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 1 year later...
Geplaatst:

O, ik heb het 4 jaar geleden gemaakt en maar niet opgegeten..het kwam er steeds niet van. Wel diegene die ik met kastanjes en chocola had gemaakt..redelijk lekker.

Je kunt hier in Fr een vergelijkbaar product kopen,(zonder chocola) dat vind ik wel heel lekker

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...