Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aubergine's overwinteren


Dennis29

Aanbevolen berichten

Vandaag maar eens begonnen aan een nieuw project: aubergine's overwinteren.

Ik heb de 2 mooiste planten in een pot gezet.

ik heb geen idee of het gaat lukken en wat de aubergine's dan volgend jaar doen.

Maar als het met pepers en paprika's lukt moet het toch ook met aubergine's lukken?

Ik wil ze een beetje terug snoeien en dan in de schuur zetten, waar het 's winters zo'n 10 graden is. Of zullen ze warmer moeten?

Ik houw jullie op de hoogde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later ...

Een plant in rust kan je nog wel in een schuur zetten(moet zelfs anders wordt die weer 'wakker' , deze gewassen komen niet in zo'n rusttoestand, dus hebben gewoon nog daglicht nodig voor de fotosynthese natuurlijk en in deze gevallen ook warmte. Voor warmteminnende planten lijkt een schuur me niet echt een goede oplossing. (dit alles is waar zover mijn biologielessen van 20 jaar geleden nog betrouwbaar zijn natuurlijk )

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

, de pepers die ik enkel vorstvrij heb weggezet

zijn volgens mij dood.

breken de takjes??? zo niet, is er nog hoop...beetje water geven en iets warmer zetten en in t licht.

 

Ben benieuwd hoe het verder met de aubergine afloopt....ik blijf dit volgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Jee die is best al lang
Ja best wel, ruim 60 cm, maar lastig te meten want een meetlint is eng volgens deze aubergine.
Gossie Wel jammer van je aubergine
Ach die paarse aubergine was toch al op sterven na dood. Maar goed volgende winter nieuwe kansen...
Mooie zwarte aubergine RvO
Dank.
Snort ie ook?
Ja zeker, maar dat doet ze alleen bij goed humeur en dat is gelukkig meestal. Ze droomt ook en maakt dan de meest waanzinnige geluiden, zwaait met poten en staart heen en weer, etc.. Maar zodra ik lach wordt ze wakker, dus voorzichtig toekijken

 

Wat dan weer wel gemakkelijk is dat je niet hoeft te gieten, dat regelt ze zelf wel. Kortom een zeldzame slimme aubergine. Maar vaak denk ik dat ze ook niet heel veel slimmer is dan een aubergine.

 

Sorry ik ben wel veel off topic de laatste tijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later ...

Heb geen vrucht gegeten.maar wel planten van één meter gaat het proberen.Binnen achter het glas en ongeveer 10 graden,wie weet wordt het wat.Mijn pepers en paprika's hebben stammetjes zo dik als mijn duim (4 jaar oud) gaan goed met overwinteren maar in huis in de serre 18 graden.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...