Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:
:thumbdown: bunzing gesignaleerd naast mijn tuin in de houtwal

als echte kippenliefhebber ben ik hier helemaal niet blij mee

bunzing of was het een marter

hier komen er ook best veel voor ja zelf in onze achtertuin waar ze dan savonds vrolijk aan het spelen zijn op onze tuintafel .ze lopen zelf hoe een kat over de schutingen

goede raad SLUIT alles goed af zo kunnen ze niet binnen komen .

wat ik wel eens doe dan zet ik wel eens wat katten voer op die tafel ,smullen dat ze doen .

tot nu toe hebben z ealtijd de kippen en ander pluimvee links laten liggen

Geplaatst:

bedankt voor je reactie Jack

Ben wel blij van je te horen dat ze de kippen met rust laten.

Of het een marter of bunzing is weet ik niet zeker.

Het is een waarneming van een medetuinder die de 'bunzing' uit de houtwal zag komen. Hij dacht eerst nog dat het een kat was, maar vervolgens wandelde die op nog geen twee meter bij mijn buurman langs over het pad.

Hij heeft adhv zijn waarneming op internet gezocht. Wel gaf hij aan dat de kop geen wit op (rond) de neus had.

Ik heb bij ons in de omgeving nog nooit van iemand gehoord over het zien van een bunzing/marter. Toch komen marterachtigen ook bij ons wel voor.

Het kippenhok heeft fijn kippengaas, waar ze niet door kunnen. En ik heb me laten vertellen dat het zelf geen gravers zijn. Ik hoop dan ook dat mijn kippen en eieren ongemoeid worden gelaten.

Er zijn in ieder geval alternatieven als voedsel genoeg. Ik zou hem de naakt- en als afwisseling de huisjesslakken aanbevelen

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Geplaatst:

het best is gewoon alles goed afsluiten

als je nachthok goed afgesloten is komen ze daar niet in .mocht je zo een legkasje hebben aan ej hok van met zo dakje er los op >>> leg daar dan wat zwaars op

let op ze zijn wel beschermt dus verstoren of doden mag je ze niet .

trouwens het zijn best mooie diertjes om te zien .ik geniet er van als ik ze savonds over de stoep zie lopen langs onze haag door de voortuin en dan roetsss ....

Geplaatst:

ben nu wel weer benieuwd er weer eentje tegen te komen

goeie tip van het legkastje

ik heb nu in het hok een legkast, maar toevallig vandaag had ik bekeken welke mogelijkheid ik nog voor een legkast aan het hok vast met een scharnierbaar dak erop kan maken. Zonder je info (met iets zwaars) zou deze inderdaad los komen

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Geplaatst:

Ja heel goed Jack dat je even benadrukt hoe tof en bijzonder ze zijn en terecht beschermd

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

ja ik zeg altijd wilde dieren moeten zich altijd maar aan passen .( hoezo wij mensen niet om goede oplossingen te vinden

een tijdje terug zat hier nog een vos in onze voortuin ... mooi om te zien trouwens .

dus mijn advies is altijd savonds alles goed op slot doen bij je dieren ........

Geplaatst:

tof ik heb nog nooit een vos of bunzing/hermelijn gezien ebn kom toch van platteland, denk niet dat je ze in onze regio meer hebt,

in iedergeval ben ik met je eens waneer je problemen hebt ivm kippen dat aan je hok ligt en niet aan het wilde dier.

Geplaatst:

Lang gewacht maar dan toch 2 eieren van de wijandotten en 1 ei van de grote kippen in twee dagen.

De eerste oogst zogezegd.

De wijandotjes houden zich op de achtergrond in de schaduw, logisch want het is momenteel rond de 30 graden, poeh.

Wij zitten binnen met de ventilator, wat een verschil met vorige week.

-afbeelding-

Geplaatst:

ja warm is het wel vandaag

en je kippen ....

Geplaatst:

Mooie kippies Jos. 30 graden... poeh hier was het 17 a 18 graden

Geplaatst:

Die twee witte zijn maar gewone boerderij-kippen maar wel stevige dames die behoorlijke eieren moeten gaan leggen.

De Wijandotten zijn echt van die leuke parmantige minikippen die vooral in de smaak vallen bij de kinderen die hier regelmatig met de neus op het gaas gedrukt staan te kijken.

En nu ze eieren leggen krijgen ze wellicht nog meer aandacht.

Geplaatst:

Ja Wyandotte's zijn echt grappige kippen, wij hebben ze ook. Je merkt heel goed dat ze allemaal een eigen karakter hebben.

• 3 maanden later ...
Geplaatst:
  • Auteur

We hebben 3 sebright kipjes (echt mini) en vanmorgen 'kukelde' er eentje voor het eerst. Dat klinkt echt voor geen meter, heel hoog en schor. Niet echt stoer

Eigenlijk zijn ze veel te klein voor hier. Maar we kregen ze bij 2 schapen, en ze zijn wel heel mooi. Dus ach... ze mogen wel ergens rondscharrelen en misschien zelf voor kuikens zorgen (als het niet allemaal haantjes blijken)

Geplaatst:

op de één of andere manier hebben wij altijd veel meer haantjes dan hennetjes

Hongaarse groeten van Linda

Geplaatst:
:lol: We hebben 3 sebright kipjes (echt mini) en vanmorgen 'kukelde' er eentje voor het eerst. Dat klinkt echt voor geen meter, heel hoog en schor. Niet echt stoer

Eigenlijk zijn ze veel te klein voor hier. Maar we kregen ze bij 2 schapen, en ze zijn wel heel mooi. Dus ach... ze mogen wel ergens rondscharrelen en misschien zelf voor kuikens zorgen (als het niet allemaal haantjes blijken)

weet je wat echt mooi zou zijn bij jullie

van die grote brahma,s dat zijn nu pas kippen ..... en mooi om te zien zijn goede leggers en broeden ook nog goed

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, die zijn inderdaad machtig groot We zijn er mee bezig om een kip te fokken die erg goed tegen kou, hitte, nattigheid, en zelf-eten-moeten-zoeken kan En die zich niet laten vangen door de varkens Daar hebben we heel wat haantjes aan verloren dit jaar.

Maar de hanen die nu nog over zijn, mogen volgend jaar voor nog sterkere kuikens gaan zorgen. Een beetje orpington (groot, rustig), wat NH-blauwe (snel, slim, ook goed in het vangen van kevers), wat bressekip (vlees, verdere raseigenschappen hebben we nog niet zelf gezien, nog te jong) Marans (weerbestendig door verige poten, mooie grote eieren) en wat Mechelse hoen.

Maar misschien moet er ook een keer wat brahma doorheen ja.

Geplaatst:

ik heb jaren brahma,s gefokt

het waren mooie grote dieren goed bestand tegen de kou had geen ziektes .

maar toen wilde ik overgaan eens op een andere ras kip ...........ben eerlijk WAT HEB IK DAAR EEN SPIJT VAN DAT IK MIJN BRAHMA,S HEB WEGGEDAAN

Geplaatst:

Lachen Jack toen ging je dus van de grootste naar de Kleinste de Serama ?

Geplaatst:
Lachen Jack toen ging je dus van de grootste naar de Kleinste de Serama ?

nee die serama,s had ik ook al

ik wilde eens een andere legkip .had me de Silvernicks gehaald .maar dat ras viel echt tegen

nogmaals spijt dat ik die brahma,s heb weggedaan

Geplaatst:

Varkens die kippen eten??

Dan heb ik of heel domme varkens of superslimme kippen want ze lopen buiten altijd bij elkaar, kippen jatten het voer van de varkens.

Rosie heeft zelfs een persoonlijke kip, waar Roos is is de kip ook, die slimmerd laat het varken voor haar werken.

Geplaatst:
  • Auteur

Het gaat hier ook lang goed, tot 1 van de varkens zich een beetje verveelt volgens mij. Als ze veel voer hebben gehad, en ze dus niet hoeven te werken voor hun eten.

Dat was ook op een stukje land wat al meerdere keren was omgeploegd door ze, en waar de kippen iets hoger moesten fladderen om weg te komen. Maar dan nog had Jimmy het vaak gemunt op maar 1 bepaalde kip.

En omdat de kippen met de varkens mee eten, stond er wel eens een varken op een kip (kleine waaghalzen) en dan was het wel een hele makkelijke hap.

Nu kunnen de kippen beter weg, hebben de varkens weer nieuwe grond om te ploegen, en krijgen ze geen bult eten meer in 1 keer.

Geplaatst:

bij kenissen die een varken hadden gebeurde dat ook wel eens dat die een kip op at.

varken werd gevoerd /kipje kwam er bij .te dicht bij en dan was het gewoon hap kouw weg . die kip zat gewoon in de weg .als het varken aan het eten was .

• 2 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

Net weer 3 en 5 hennetjes verkocht. Nu zijn we er wel zo'n beetje doorheen. Er lopen er nog wat die nog te jong zijn om goed te zien of ze haan of hen zijn. En Dan onze 6 legkippen, en wat flinke hanen en een boel kleinere hanen.

Die flinke hanen zitten steeds in het weiland van de buren ( ) en staan dan ook te kukelen in de tuin van de buren. Die moeten er dus binnenkort aan geloven. 1 van hen houden we, die komt dan bij de hennen.

Iets meer rust, zo in de winter

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Das wel jammer, moet niet te hard gaan

En inderdaad ik wil geen haantjes...

Wat is er moeilijk aan, waar moet je opletten en wat heb je nodig?

Nooit bij stilgestaan dat je ze ook zelf zou kunnen uitbroeden.

Heb er ook nog niet veel aan want ik weet niet wat voor kippies ik wil.

Er zijn zoveel soorten en heb ook wat 'eisen' :

* ik heb niet al te veel ruimte dus een niet te groot kipje

* 2 lijkt me het max. aantal

* wil graag de eitjes kunnen eten

* een hoog knuffelgehalte, of te wel zou ze graag tam krijgen

* honkvast heet het geloof ik, nou ja, liever kunnen ze niet vliegen. denk dat de buurvrouw niet blij wordt als mijn kipjes in haar tuin zouden zitten.

En voor de kipjes is het denk ik wel leuk als ze af en toe uit het hok mogen.

* en een sterk gezond ras die een foutje van mijn kant overleefd

Dus een echte beginners kip

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic